مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

معرفی آبشار سپهسالار در جاده چالوس کرج

آبشار سپهسالار در کیلومتر ۴۵ جاده کرج – چالوس، بعد از پل خواب در منطقه آسارا قرار دارد. در مسیر رودخانه منتهی به روستای سپهسالار، آبشارهای کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد که پس از طی مسیر یک الی یک و نیم ساعته قابل دسترسی است.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی آبشار سپهسالار واقع در استان البرز اختصاص دارد.

معرفی آبشار سپهسالار

جاهای دیدنی کرج

آبشار سپهسالار در کیلومتر ۴۵ جاده کرج – چالوس، بعد از پل خواب در منطقه آسارا قرار دارد. در مسیر رودخانه منتهی به روستای سپهسالار، آبشارهای کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد که پس از طی مسیر یک الی یک و نیم ساعته قابل دسترسی است. دره شمالی جنوبی رودخانه سپهسالار در جنوب قله هفت‌خان و در حاشیه شرقی البرز غربی است. این دره از مناطق ییلاقی جاده پر پیچ و خم چالوس محسوب می‌شود. دره سپهسالار در ابتدا اندکی فراخ و هر چه به آبشار نزدیکتر می‌شویم، تنگ‌تر می‌شود. در نهایت مسیری صخره‌ای است که در زیر شیب‌های تند به جناح جنوبی قله هفت‌خان منتهی می‌شود.

معرفی آبشار سپهسالار

آبشار سپهسالار و امامزاده از دیدنی‌ترین نقاط این جاده است. چمنزارها و باغ‌های کوچک و بزرگ نیز در سرتاسر این دره وجود دارد. از دره سپهسالار تا آبشار حدود یک ساعت و نیم کوهپیمایی در کنار رودخانه وجود دارد.

معرفی آبشار سپهسالار

آسارا منطقه ای کوهستانی و آبادی های آن در دره های پرشیب و ناهموار واقع شده است. به دلیل کمبود زمین های کشاورزی، مسکونی و سردی و برف گیر بودن دره ها و همچنین سختی زندگی به خصوص در فصل سرد سال، مناطق دارای سکونت دائم بسیار محدود است و از چند روستای کوچک تجاوز نمی کند.

در میان روستاهای موجود در این دهستان، سه روستای شهرستانک، تکیه سپهسالار و آسارا دارای آثار تاریخی، فرهنگی تپه شنستون، قلعه دزدبند، کاخ شهرستانک، امامزاده سپهسالار، قلعه ری زمین، غارهای ری زمین و سیراچال است.

امامزاده روستای سپهسالار

آبشار زیبای قلهک و یا دربند در دو کیلومتری شمال روستا و در میان دره ای زیبا و پر ثمر قرار گرفته است و از زیبایی های طبیعت این منطقه به حساب می آید. رودخانه سپهسالار در دره ای در جنوب قله هفت خان واقع است.

در افسانه های محلی آمده است غاری که در دامنه های شمالی آبشار وجود دارد با غار معروف یخ مراد در فاصله ای بسیار دور و در ارتفاعات گچسر و آزادبر در ارتباط است. گم شدن اتفاقی یک خروس محلی در آزادبر و پیدا شدن آن در این محل، شاهد و دلیل اهالی منطقه برای این ادعا است.

 

امیدواریم از مطالعه معرفی آبشار سپهسالار در جاده چالوس کرج لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x