مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
استیشن جنسیس نبرد سخت هیوندای در بازار خودرو اروپا

استیشن جنسیس / نبرد هیوندای در بازار خودرو اروپا

جنسیس که مدل لوکس هیوندای است به تازگی و در آستانه عرضه محصولاتش در اروپا از مدل استیشن خود رنمایی کرد. این محصول ویژه بازار اروپا ساخته شده است. GV70 که نام این استیشن جنسیس است بر اساس سدان GV70 طراحی و ساخته شده است و ظاهری اسپرت دارد.

استیشن جنسیس / نبرد سخت در راه است!

جنسیس که مدل لوکس هیوندای است به تازگی و در آستانه عرضه محصولاتش در اروپا از مدل استیشن خود رونمایی کرد. این محصول ویژه بازار اروپا ساخته شده است. GV70 که نام این استیشن جنسیس است بر اساس سدان GV70 طراحی و ساخته شده است و ظاهری اسپرت دارد.

چرا استیشن جنسیس برای اروپا ساخته شده است؟

هیوندای کره‌ای علت ساخت مدل استیشن جنسیس در اروپا را به دلیل ریشه اروپایی ماشین‌های استیشن دانسته است. این خودروساز کره‌ای معتقد است مشتری‌های بازار خودرو اروپا به این فرم خودرو علاقه خاصی دارند.

جنسیس قرار بود سال ۲۰۱۶ وارد اروپا شود اما با تاخیر چند ساله از تابستان امسال ماشین‌هایش را در اروپا عرضه خواهد کرد. علت تعویق برنامه جنسیس این بوده که ماشین دیزل و شاسی بلند نداشته است. اما حالا با از دور خارج کردن موتورهای دیزل و اضافه شدن دو شاسی بلند به محصولات جنسیس این نگرانی آن‌ها حل شده و امیدوارند بتوانند نظر مشتریان اروپایی خود را جلب کنند.

استیشن جنسیس در بازار خودرو اروپا

استیشن جنسیسرقابت سخت استیشن جنسیس در بازار خودرو اروپا

با تمام نکات مطرح شده اما موفقیت و رقابت خودرو در اروپا کار بسیار سختی است. در حالی جنسیس پا به بازار خودرو اروپا می‌گذارد که سه غول خودروسازی بنز، بی ام و و آئودی برای خود خدایی می‌کنند و سهم عمده‌ای از بازار خودرو اروپا را در اختیار خود قرار داده‌اند.

علاوه بر آن، شرکت‌های خودروساز دیگری نظیر جگوار، پورشه و ولوو هم با تمام قدرت در این بازار حضور پر رنگ دارند و اجازه عرض اندام به جنسیس نخواهند داد. بنابراین کار جنسیس بسیار سخت است.

خودروسازان لوکس نوپا سابقه خوبی در بازار خودرو اروپا ندارند

آیا جنسیس با وجود رقبایی چون بنز، بی ام و و آئودی می‌تواند سهم عمده‌ای از بازار اروپا را از آن خود کند؟ معمولا خودروسازان لوکس نوپا سابقه خوبی در اروپا ندارند. به عنوان مثال اینفینیتی که مارک لوکس نیسان است در سال ۲۰۰۸ با سرمایه‌گذاری هنگفت وارد بازار خودرو اروپا شد با این حال پس از ۱۲ سال و با فروش حدود ۵۵ هزار ماشین ناگزیر به خروج از اروپا شد.

به عنوان یک نمونه ناموفق دیگر می‌توان لکسوس را نام برد. این لوکس تویوتا نتوانسته پس از سال‌ها حضور در اروپا سهمی بیشتر از نیم درصد از بازار خودرو اروپا را در اختیار خود قرار دهد.

حتی شرکت‌های با سابقه‌ای مانند کادیلاک، لانچا و ساب در رقابت کم آورده‌اند. این شرکت‌ها پس تلاش‌های متعدد نتوانسته‌اند جایی برای خودرو خود در اروپا پیدا کنند.

استیشن جنسیس و بازار خودرو اروپا

نمای داخلی استیشن جنسیساستیشن جنسیس با چه امیدی وارد بازار خودرو اروپا شده است؟

مدیران کره‌ای امیدوارند از این موج تازه‌ای که به واسطه علاقه مشتریان به ماشین های الکتریکی به وجود آمده است استفاده کنند و بتوانند برند خود را در بازار خودرو اروپا مطرح کنند. از دیگر مواردی که شاید جنسیس را وارد این رقابت سخت کند طراحی این خودرو توسط طراح پیشین بنتلی، آئودی و لامبورگینی یعنی لوک دانکرولکه است. طراحی او به سلیقه مشتریان ثروتمند اروپایی نزدیک است.

منبع: بی بی سی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x