مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دریاچه کوه گل

معرفی دریاچه کوه گل یاسوج

دریاچه کوه گل در منطقه‌ کوهستانی دنا، در ۳۲ کیلومتری یاسوج و ۸ کیلومتری شهر سی ‌سخت قرار دارد. دریاچه‌ کوه گل سی سخت یکی از زیباترین دریاچه ‌های این منطقه است که مساحتی حدود نیم هکتار دارد و عمق آن ۱۵ متر است.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دریاچه کوه گل یاسوج در استان کهگیلویه و بویر احمد اختصاص دارد.

دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل سی سخت

دریاچه کوه گل در منطقه‌ کوهستانی دنا، در ۳۲ کیلومتری یاسوج و ۸ کیلومتری شهر سی ‌سخت قرار دارد. در این ناحیه دریاچه ‌های فصلی فراوانی وجود دارد که در اواخر زمستان تا اوایل بهار، بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف‌ های ارتفاعات دنا به وجود آمده و در اواخر تابستان تقریبا خشک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: دریاچه نئور اردبیل بهشتی زیبا در دل کوه

دریاچه‌ کوه گل سی سخت یکی از زیباترین دریاچه ‌های این منطقه است که مساحتی حدود نیم هکتار دارد و عمق آن ۱۵ متر است.

دریاچه کوه گل در شمال شهرستان بویراحمد و در شمال شرقی شهر توریستی سی سخت در «دهانه انبری» گردنه مشهور «بیژن» و تپه های «کوه گل» واقع شده است. این دریاچه در حدود ۳۲ کیلومتر با شهر یاسوج فاصله دارد.

دریاچه کوه گلدر فصل تابستان تجمع پرندگان مهاجر همراه با پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه کوه گل، زیبایی حیرت انگیزی پدید می آورد. از جمله پرندگان مهاجر می توان به انواع مرغابی و اردک کله سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر اشاره کرد.

اطراف دریاچه کوه گل را گیاهانی همچون قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه کوهی احاطه کرده اند که رنگ و بوی خاصی به این منطقه می دهند.

در واقع این منطقه از سه مجموعه دریاچه کوه گل، دشت لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل کجاست؟

برای رفتن به دریاچه کوه گل یاسوج می‌توانید از شیراز به یاسوج رفته و سپس به سی سخت بروید، از آن جا حدود ۸ کیلومتر پیاده روی باید بکنید. البته مسیر پیش رو بسیار زیبا در میان کوه های دنا است.

بیشتر بخوانید:

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x