مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
لیفت ابرو چیست

لیفت ابرو چیست و برای چه کسانی نیاز است؟

پوست انسان از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید حتی از همه چیزهای ظاهری دیگر مانند لباس و... مهم تر باشد. شاید در بسیاری موارد آرایش به کمک بیاید. ولی ممکن است ایراداتی به مرور در صورت پیش بیاید که دیگر قادر نباشیم با آرایش آن را رفع کنیم. اینجا علم پزشکی به سراغ ما می آید. پوست انسان از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید حتی از همه چیزهای ظاهری دیگر مانند لباس و... مهم تر باشد. شاید در بسیاری موارد آرایش به کمک بیاید. ولی ممکن است ایراداتی به مرور در صورت پیش بیاید که ذیگر قادر نباشیم با آرایش آن را رفع کنیم. اینجا علم پزشکی به سراغ ما میاید.

لیفت ابرو (لیفت ابرو با نخ)

لیفت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

پوست انسان از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید حتی از همه چیزهای ظاهری دیگر مانند لباس و… مهم تر باشد. شاید در بسیاری موارد آرایش به کمک بیاید. ولی ممکن است ایراداتی به مرور در صورت پیش بیاید که دیگر قادر نباشیم با آرایش آن را رفع کنیم. اینجا علم پزشکی به سراغ ما می آید.

چگونه می توان تشخیص داد به لیفت ابرو نیاز داریم؟

یکی از علائمی که نشان دهنده نیاز شما به لیفت ابرو است می تواند این موضوع باشد که پوست پیشانی شما دیگر منعطف نیست و دچار چین و چروک شده است.

ممکن است حالت چهره شما اخمو شده باشد و چشم هایتان حالت خسته و بسته تری به خود گرفته باشد.

گاهی ممکن است به دلیل افتادگی و شل شدن پوست پلک ها میدان دید شما کم شده باشد که البته در این جور مواقع همزمان با جراحی بالا کسیدن ابرو عمل بلفاروپلاستی نیز انجام می شود.

زمانی که حس می کنید به دلایلی مثل افزایش سن پوست اطراف ناحیه ابرو شل شده است و دیگر حالت الاستیک و انعطاف قبل را ندارد در نتیجه می بینید فرم ابروهایتان نسبت به قبل عوض شده است.

در واقع به صورت تیتر وار افرادی که نیاز به لیفت ابرو دارند به شرح زیر است:

    • افرادی که ابروهای افتاده دارند

 

    • کسانی که خطوط عمیق در پیشانی دارند

 

    • کسانی که خطوط عمیق بین دو ابرو دارند

 

    • افراد جوان و میانسال نیز می توانند انجام دهند

انواع روش ها

لیفت ابرو با روش های مختلفی انجام می شود.

لیفت ابرو با جراحی

یکی از روش های بالا کشیدن ابرو که بسته به شرایط پزشک پیشنهاد می کند جراحی باز است. در این حالت پزشک با بیهوشی کامل و یا موضعی روی پیشانی خط رویش موها برش هایی زده و قسمتی از پوست را برداشته و پوست را صاف می کند. محل ابروها با عمل برداشتن پوست بالاتر آمده و سپس محل برداشت پوست اضافه بخیه می خورد.

گاهی نیز پزشک برای لیفت و بالاکشیدن ابروها از جراحی آندوسکوپی استفاده می کند.

روش آندوسکوپی روش پیشرفته ای برای لیفت پیشانی است که اجازه حداقل برش را می دهد. در این جراحی، پزشک با بیهوشی کامل در پوست سر بیمار چند برش کوچک ایجاد و با ابزاری به نام آندوسکوپ وارد برش ها شده و امواجی را به مانیتور ارسال می کند که به صورت تصویر قابل مشاهده است.

سپس پوست پیشانی را به سمت بالا کشیده شده و چین و چروک پوست از بین می رود و در آخر پزشک محل برش ها را بخیه نموده و سر بیمار پانسمان می شود.

لیفت ابرو با نخ

یکی از روش های لیفت، لیفت ابرو با نخ است که امروزه بسیار دیده می شود. در این روش برش هایی در داخل موهای ابرو با قطر ۳،۴ میلی متر ایجاد می کنند.

سپس نخ هایی با جنس نایلون در ابرو پیوند می خورد. این نخ ها قابل جذب نیستند و بسیار مقاوم هستند.

در روش لیفت ابرو با نخ، با گرفتن و جمع کردن پوست شل شده و تحریک کلاژن ها در اطراف پوست ابرو، لیفت ابرو انجام می گیرد.

این نخ ها باعث محو کردن افتادگی پوست می شوند و به جز ابرو در قسمت های مختلف مانند پوست اطراف لپ ها، خطوط دور لب، گردن و غبغب و … استفاده می شوند.

در روش لیفت ابرو با نخ، ابروها در حد کم تا متوسط بالا کشیده می شوند و حالتی طبیعی دارد و چهره مصنوعی به نظر نمی رسد.

در این روش قسمت بیرونی ابروها بیشتر از قسمت درونی بالا کشیده می شود. توجه داشته باشید که لیفت ابرو با نخ یک روش دائمی نیست و اثر آن بعد از ۱۲ الی ۱۸ ماه تجزیه می شود و ازبین می رود و شما باید مجددا لیفت را انجام دهید.

خطرهای لیفت با نخ

در تکنیک لیفت ابرو با نخ ممکن است قسمت مورد استفاده به خوبی تمیز نشده و باعث ایجاد التهاب شود.

به منظور پیشگیری از التهاب و عفونت حتما برای درمان به یک کلینیک زیبایی حرفه ای مراجعه شود. در عین حال، با توجه به سن فرد ممکن است ابروهای لیفت شده در مدت زمان کوتاه به حالت قبلی بازگشته و نیاز به تمدید داشته باشد.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

در این روش ابتدا از یک کرم بی حس کننده استفاده می شود و سپس بوتاکس در داخل یا اطراف ماهیچه های موردنظر تزریق می شود.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس حدود چند دقیقه طول می کشد و به مدت ۳ الی ۵ ماه ماندگاری دارد. این روش می تواند با روش های دیگر لیفت ابرو ترکیب شود و نتیجه بیشتری بدهد.

این روش برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی و دور چشم و خطوط اخم مناسب است، پوست را شاداب و صاف می کند و حتی روند رشد چین و چروک های جدید را کندتر می کند.

این روش هزینه و عوارض کمی دارد، دوره ریکاوری آن بسیار سریع و آسان است و شما بعد از تزریق بوتاکس نیاز به استراحت ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید.

لیفت ابرو با لیزر

در این روش به خصوص لیفت ابرو، هدف تحریک سلول های واقع در لایه میانی پوست با انرژی لیزر است تا روند کلاژن سازی شدت و سرعت بیابد.

پس در لیفت با لیزر متخصص لیزر طرحی شبکه ای از پالس های کوچک نوری را روی پوست پیشانی متمرکز می کند.

توجه داشته باشید که در طی برخورد هر کدام از این پالس های کوچک با سطح پوست، حجم زیادی از انرژی به لایه میانی پوست نفوذ می کند و در نهایت منجر به تحریک پوست پیشانی و کلاژن سازی می گردد.

ادامه این پروسه روند طبیعی پوست ماست.

کلاژن بیشتر باعث بالا کشیده شدن و صاف و یک دست شدن پوست پیشانی می شود و چین و چروک ها را از بین می برد و بالا کشیده شدن پوست پیشانی خود به خود باعث لیفت ابرو می گردد.

لیفت با لیزر نسبت به روش های دیگر ذکر شده مزایا و معایبی دارد.

برای نمونه در این روش خبری از تزریق ژل یا مواد دیگر به پوست نیست در نتیجه بدن شما از واکنش نامناسب به مواد تزریقی در امان خواهد بود اما از طرفی به خاطر لزوم ایجاد برش در ناحیه مورد نظر امکان و احتمال عفونت وجود دارد.

در نهایت با وجود دقت بالا و بهره وری مناسب این روش، لیفت با لیزر نسبت به دیگر روش ها، روشی گران تر است و با توجه به اینکه عموما چند جلسه لیزر درمانی برای لیفت نیاز است، هزینه بیشتری هم خواهد داشت.

لیفت ابرو چیست
لیفت ابرو چیست

اقدامات بعد از لیفت ابرو

استراحت کنید و پس از دو الی سه روز برای معاینه نزد پزشک روید.

اجسام سنگین را بلند نکنید اما انجام فعالیت های سبک مثل غذا درست کردن و … مانعی ندارد.

نکات مهم:

لیفت باید به وسیله فوق تخصص جراحی پلاستیک انجام پذیرد تا آسیبی به عصب پیشانی وارد نشود.

تورم و کبودی جزئی در ناحیه لیفت طبیعی است و در چند روز اول دیده میشود و در هفته نخست خود به خود برطرف میشود.

ابروها بعد از عمل بالاتر از حد طبیعی به نظر می رسند اما به مرور تا ماه اول به محل طبیعی خود بر می گردند.

معایب لیفت ابرو

ممکن است بعد از انجام عمل لیفت ابرو جای زخم دیده شود.

می تواند باعث بی حسی موقت یا دائمی در ناحیه پیشانی یا قسمت بالای پوست سر شود.

می تواند منجر به عدم تقارن یک یا هر دو ابرو شود. با این حال، عدم تقارن ممکن است حتی در طول فرآیند بهبودی از بین برود. با انجام جراحی های اضافی می توان شکل و موقعیت پایدار ابروها را درمان کرد.

آمادگی قبل از عمل جراحی لیفت ابرو

با وجود اینکه به ساده بودن عمل لیفت ابرو اشاره شد، اما فراموش نکنید که این عمل در هر صورت نوعی جراحیست و با توجه به ناحیه‌ای که قرار است تحت جراحی قرار گیرد حتی یک اشتباه ممکن است صدماتی جبران ناپذیر به زیبایی و سلامتی شما وارد کند.

برای عمل باید از سلامتی کامل برخوردار باشید.

دو هفته قبل از جراحی و چهار هفته بعد از جراحی سیگار نکشید.

ممکن است مجبور به اجتناب از الکل و برخی دارو‌ها شوید. مثلا اگر آسپرین یا سایر دارو‌های ضد التهابی استفاده می‌کنید جراح از شما می‌خواهد که برای مدت مشخصی آن‌ها را نخورید. زیرا این دارو‌ها خونریزی را افزایش می‌دهند.

اگر مو‌های بلندی دارید که برای عمل مزاحمت ایجاد می‌کند ممکن است مجبور شوید آن‌ها را کوتاه کنید.

افرادی که پوست کلوئیدی دارند حتما باید قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنند.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x