مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی بازی دوز/ بازی دوز برای کودکان

بازی دوز برای کودکان / معرفی بازی ۲ نفره فکری و هوش

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند، و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن کودکان خود با آنها بازی کنید.

معرفی بازی دوز برای کودکان

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن کودکان خود با آنها بازی کنید. می توانید شما هم همراه فرزندانتان شوید تا کمتر احساس بی حوصلگی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

معرفی بازی دوز

دوز بازی دوازده تایی یک بازی فکری دو نفره است که با یک مقوا و ۲۴ مهره در دو رنگ بازی می‌شود. طرحی هندسی با استفاده از چند خط روی مقوا رسم می‌شود و بازیکنان تلاش می‌کنند سه مهرهٔ خود را به ردیف در جایگاه‌ها بنشانند و همچنین مانع ردیف شدن مهره‌های حریف شوند.

این بازی را می‌توان با طرح دیگری که ساده‌تر است و هر بازیکن سه مهره دارد و به آن دوز سه تایی می‌گویند بازی کرد؛ ولی دوز دوازده تایی پیچیده‌تر است و فکر بیشتری نیاز دارد. انواع دیگر این بازی عبارتند از: دوز شش تایی، دوز نه تایی و دوز یازده تایی. در زمان های قدیم به جای مهره از تعدادی سنگ به رنگ های سیاه و سفید هم استفاده می‌شد. دوز به انگلیسی tic-tac-toe و Noughts and Crosses و Xs and Os است.

معرفی بازی دوز / بازی دوز برای کودکان

سبک بازی

بازی فکری، تست هوش

رده سنی

کودک، نوجوان و بزرگسال

تعداد بازیکن

۲ نفر

 بازی دوز شش تایی

دوز بازی شش تایی یک بازی فکری دو نفره است که با یک مقوا و ۱۲ مهره در دو رنگ بازی می‌شود. طرحی هندسی با استفاده از چند خط روی مقوا رسم می‌شود و بازیکنان تلاش می‌کنند سه مهرهٔ خود را به ردیف در جایگاه‌ها بنشانند و همچنین مانع ردیف شدن مهره‌های حریف شوند.

مواظب باشید که خطر بلعیدن مهره ها برای کودکان خردسال وجود دارد.

معرفی بازی دوز/ بازی دوز برای کودکان - دوز شش تایی
دوز شش تایی

 

بازی دوز یازده تایی

دوز یازده تایی یک بازی فکری دو نفره است که با یک مقوا و ۲۲ مهره در دو رنگ بازی می‌شود. طرحی هندسی با استفاده از چند خط روی مقوا رسم می‌شود و بازیکنان تلاش می‌کنند سه مهرهٔ خود را به ردیف در جایگاه‌ها بنشانند و همچنین مانع ردیف شدن مهره‌های حریف شوند.

معرفی بازی دوز/ بازی دوز برای کودکان - دوز یازده تایی
دوز یازده تایی

 

امیدواریم از این مطلب که به معرفی بازی دوز برای کودکان اختصاص داشت، لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x