مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
نژادهای سگ

نژادهای سگ / نکاتی درباره طول عمر و زندگی آنها

سگ، پستانداری گوشت‌خوار و اولین جانور از خانواده سگ سانان است که به دست انسان ها اهلی شده‌ است. انسان از سگ ها برای شکار، گله داری، نگهبانی و محافظت، کمک به نیروهای پلیس، امداد و... کمک می‌گیرد و همچنین سگ ها یک همراه، همدم و دوست خوب برای ما محسوب می‌شوند.

نژادهای سگ / نکاتی درباره طول عمر و زندگی آنها

سگ، پستانداری گوشت‌خوار و اولین جانور از خانواده سگ سانان است که به دست انسان ها اهلی شده‌ است.

سگ ها از گوناگون ترین جانوران زمین هستند که چندین هزار سال است با انسان ها دوستی عمیقی دارند و کمک های زیادی می‌کنند.

انسان از سگ ها برای شکار، گله داری، نگهبانی و محافظت، کمک به نیروهای پلیس، امداد و… کمک می‌گیرد و همچنین سگ ها یک همراه، همدم و دوست خوب برای ما محسوب می‌شوند.

01 dog

دوران زندگی و طول عمر سگ 

توله سگ تازه متولد شده در مدت کوتاهی به یک سگ بالغ تبدیل می‌شود.

طول عمر یک سگ به فاکتورهای مختلفی از جمله محیط، نژاد، سلامتی، بهداشت، تحرک و تغذیه سگ بستگی دارد.

04 dog 1
نژادهای سگ

نژادهایی مانند سگ اشپیتز و سگ فکس تریر مدت طولانی یعنی ۱۸ تا ۲۰ سال عمر می‌کنند و نژادهایی مانند سگ باکسر و سگ ژرمن شفرد، طول عمری تا ۱۲ یا ۱۳ ساله دارند.

سگ‌ها در سن ۳ تا ۵ سالگی کاملا بالغ شده و فعال‌ترین دوران زندگیشان را در این سنین می‌گذرانند.

از سن ۷،۸ سالگی کم‌کم حالت افتادگی و کاهش فعالیت در سگ ها دیده می‌شود. سگ‌ هایی که به این سن رسیده‌اند محیطی راحت و آرام را برای خود ترجیح می‌دهند و بیشتر سگ ها در این دوران در حال خواب و استراحت هستند.

به خصوص در زمستان‌ها، سگ ها ساعت‌ها در محیط‌های گرمی چون کنار رادیاتور استراحت کرده یا می‌خوابند.

سگ‌ های پیر، دچار کاهش حس شنوایی و یا حتی ناشنوایی می‌شوند. بیشتر سگ ها دچار آب مروارید، ریزش دندان‌ها (که باعث سختی در جویدن خوراک می‌شود) و بزرگی پروستات (که باعث اشکال در دفع ادرار می‌شود) شده و ممکن است ویژگی‌های رفتاری آن‌ها تغییر کند.

سگ ها در سنین بالا، نسبت به گذشته بیشتر لجاجت می‌کنند و نسبت به عادت‌های روزانه خود بیشتر وابستگی نشان می‌دهند و نگهداری سگ ها در زمان پیری علاقه و حوصله زیادی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:  دانستنی‌ های زندگی ببرها

نژادهای سگ

امروزه بیش از ۳۴۰ نژاد سگ خالص شناخته شده در جهان وجود دارد که هرکدام از این سگ ها ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

05 dog
نژادهای سگ

نژادهای سگ در اندازه های مختلف، رنگ‌های مختلف، ویژگی‌های اخلاقی متفاوت وجود دارد. ویژگی‌های هر نژاد در سگ می‌تواند با نژاد دیگری از سگ بسیار زیاد متفاوت باشد.

از نژادهای شناخته شده سگ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سگ سرابی، سگ هاسکی، سگ پامرانین، سگ ژرمن، سگ مالینویز، سگ دوبرمن، سگ افغان، انواع سگ تریر مانند سگ شیتزو تریر، سگ پیت بول، سگ چاو چاو، سگ باکسر، سگ گریت دین، سگ تبتی، سگ کن کورسو، سگ پیکینیز، سگ بولداگ، سگ پودل، سگ ساموید، سگ روتویلر

02 dog

اگر علاقه زیادی به داشتن یک دوست با وفا دارید پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا تمامی نژادهای سگ، خصوصیات و رفتارهای سگ ها، سگ مناسب با شخصیت و روحیات شما و تمام اطلاعات لازم درباره نگهداری، تغذیه و مراقبت سگ ها را در کنار هم یاد بگیریم.

 

03 dog 1
نژادهای سگ

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x