مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «جین ایر» نوشته شارلوت برونته

معرفی کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته نویسنده انگلیسی

کتاب «جین ایر» نوشته شارلوت برونته داستان جین است که در کودکی پدر و مادرش را از دست می‌دهد. در سال‌های کودکی او همراه با اقوامش روزگار میگذراند، اما خاله و پسرخاله‌اش او را آزار می‌دهند و بالاخره جین را به یتیم‌خانه‌ای به نام «لوود» می‌سپارند.

معرفی کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته

درباره نویسنده

معرفی کتاب «جین ایر» نوشته شارلوت برونته

شارلوت برونته Charlotte Brontë (زاده ۲۱ آوریل ۱۸۱۶ — درگذشت ۳۱ مارس ۱۸۵۵) نویسنده و شاعر انگلیسی بود. او و دو خواهرش به نام‌های امیلی و آن نویسندگان شهیر انگلیسی هستند که به خاطر عمر کوتاه‌شان نیز شهرت دارند. یکی از معروف‌ترین کتاب‌های وی رمان کتاب جین ایر است که آن را با نام هنری کِرِر بل منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:  معرفی کتاب دیوید کاپرفیلد نوشته چارلز دیکنز

درباره کتاب

کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته داستان جین است که در کودکی پدر و مادرش را از دست می‌دهد. در سال‌های کودکی او همراه با اقوامش روزگار می‎گذراند، اما خاله و پسرخاله‌اش او را آزار می‌دهند و بالاخره جین را به یتیم‌خانه‌ای به نام «لوود» می‌سپارند.

«لوود» فضای غمباری است که در آن کوچک‌ترین رسیدگی‌ به بچه ها نمی‌شود. تعداد زیادی از دختران این یتیم‌خانه بر اثر تیفوس یا بیماری‌های واگیردار دیگر می‌میرند. جین در آنجا سال های سختی را می‌گذراند. پس از ۸ سال زندگی در این محیط غمبار جین تصمیم می‌گیرد آنجا را ترک کند. در عمارت اشرافی تورنفیلد هال او را می‌پذیرند. جین به تورنفیلد هال می‌رود تا معلم دختر کوچکی به نام «ادل» باشد. آقای راچستر ارباب این خانه است و جین با ورود به این خانه درگیر احساسات و اتفاقات تازه‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید:  معرفی کتاب سور بز نوشته ماریو بارگاس یوسا

برشی از کتاب جین ایر

سن جان پرسید: «صدایی می‌شنوی؟ چیزی می‌بینی؟»

من هیچ‌چیز ندیده بودم، ولی صدایی در جایی فریاد کرد. جین… جین… جین… و دیگر هیچ.

احتمالا گفته بودم این صدا از کجاست؟ چرا که این صدا نه از اتاق بود، نه از خانه بود، نه از باغ بود، نه از آسمان. نه از زیرزمین بود، نه از بالای سرم. ولی آن صدا را شنیده بودم. هر چند که هیچ گاه امکان این‌که بدانم آن صدا از کجاست، وجود ندارد. ولی آن صدا متعلق به یک انسان بود. انسانی که می‌شناختم و دوستش می‌داشتم. صدایی که برایم آشنا بود. آن صدای ادوارد فیرفاکس روچستر بود. صدایی که سخت وحشت‌زده مهیب بود و مرا به کمک خود فرا می‌خواند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب پدران و پسران نوشته ایوان تورگنیف

امیدواریم از مطالعه کتاب جین ایر نوشته شارلوت برونته لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x