مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
آرایش کردن دختر بچه ها

علاقه به آرایش کردن کودکان و دختر بچه ها و واکنش صحیح مادر

آرایش کردن دختر بچه ها چیزی است که همه دختر بچه ها این دوران را گذراندند و این یکی از مراحل طبیعی رشد و کنجکاوی جنسی در آن ها است، چیزی که اهمیت دارد چگونگی برخورد مادر با این قضیه است.

علاقه به آرایش کردن کودکان و دختر بچه ها

نمی شود منکر علاقه دختر بچه های ۴-۵ ساله به آرایش کردن شد؛ به خصوص اگر مادرشان را در حین آرایش کردن دیده باشند.

یکی از دلایل این کار تقلید است؛ چون بچه ها در سنین زیر هفت سال در رقابت با مادر هستند. همانطور که پسر بچه ها در رقابت با پدر هستند.

علاقه به آرایش کردن کودکان دورانی است که همه دختر بچه ها آن را می گذرانند و این یکی از مراحل طبیعی رشد و کنجکاوی جنسی در آن ها است، چیزی که اهمیت دارد چگونگی برخورد مادر با این قضیه است.

واکنش درست مادر در برخورد با آرایش کردن دختر بچه ها

واکنش اولیه ما بسیار مهم است. برخورد عصبی ما می تواند حس کنجکاوی او را تشدید کند، از طرفی نباید کودک را تشویق به انجام این کار کنیم چون احساس می کند که ما این کار وی را تایید می کنیم و دوست داریم. بهترین مواجهه حفظ خونسردی شماست.

منع کودک از این کار و رفتارهای بازدارنده برای عدم استفاده دختر بچه ها از لوازم آرایشی باعث علاقه و عطش آن ها در بزرگسالی خصوصا دوران حساس نوجوانی به استفاده از لوازم آرایشی می شود.

به نظر کار درست این است که به جای تندروی های بی مورد اجازه بدهیم کودک از این لوازم استفاده کند زیرا اگر این اجازه داده نشود این مسئله در بزرگسالی کودک تبدیل به یک عقده روانی می شود، منتها حتما باید کودک را با شرایط و قوانین خانواده آشنا کرد.

بیشتر بخوانید: بغلی شدن نوزاد / بررسی یک باور غلط و غیر علمی

به کودک اجازه داده شود که در محیط خانه با وسایل مخصوص خودش (وسایل مخصوص کودکان و وسایلی که شیمیایی و آسیب رسان به کودک نباشد) آرایش کند حتی کیف لوازم آرایش شخصی داشته باشد.

بهتر است لوازم آرایشی مادر در دسترس کودک نباشد و سعی کنیم با خرید اسباب بازی هایی مرتبط حس کنجکاوی و علاقه وی را برطرف کنیم.

آرایش کردن دختر بچه ها
علاقه به آرایش کردن کودکان و دختر بچه ها

چند نکته مهم درباره آرایش کردن کودکان و دختر بچه ها

رژ لب های حاوی سرب سبب اختلالات رفتاری، پرخاشگری و کاهش بهره هوشی کودک و بیش فعالی وی می شوند.

استفاده از لوازم آرایشی در کودکان ممکن است منجر به ایجاد حساسیت و آلرژی در آن ها حتی در موارد شدید آنافیلاکسی و مرگ شود.

بیاید به دخترانمان یاد بدهیم به شخصیت خودشان، خود واقعی شان، بدون استفاده از هیچ گونه لوازم آرایشی احترام بگذارند و خودشان را با چهره بدون آرایش دوست داشته باشند.

 

با تشکر از دکتر شادی مدرس

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x