مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
ابزار تحلیل تکنیکال

ابزار تحلیل تکنیکال / از چه ابزاری برای تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

همان‌طور که قبلاً هم مشاهده کردید تعداد زیادی ابزار برای تحلیل تکنیکال وجود دارند اما شاید مشکل‌ترین بخش تحلیل تکنیکال تصمیم‌گیری در انتخاب نوع ابزار مناسب برای استفاده است. هر کدام از ابزارهای تحلیلی اطلاعات جدیدی را به ما اضافه می‌کند. استفاده کردن از ابزارهای مختلف که عملکردهای متفاوتی دارند و عیب‌های همدیگر را می‌پوشانند بهترین ابزار برای تحلیل است.

انتخاب ابزار تحلیل تکنیکال

از چه نوع ابزاری برای تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟ همان‌طور که قبلاً هم مشاهده کردید تعداد زیادی ابزار برای تحلیل تکنیکال وجود دارند اما شاید مشکل‌ترین بخش تحلیل تکنیکال تصمیم‌گیری در انتخاب نوع ابزار مناسب برای استفاده است.

هر کدام از ابزارهای تحلیلی اطلاعات جدیدی را به ما اضافه می‌کنند. استفاده کردن از ابزارهای مختلف که عملکردهای متفاوتی دارند و عیب‌های همدیگر را می‌پوشانند بهترین ابزار برای تحلیل است.

تحلیل تکنیکال شبیه در کنار هم قرار دادن قطعات یک پازل است و هر ابزار تکنیکالی مانند یک قطعه از پازل عمل می‌کند.

باید اضافه کرد که اکثر موفقیت‌های شما در تحلیل تکنیکال از طریق تجربه به دست می‌آید، همان‌طور که شما تجربه کسب می‌کنید سرمایه‌گذاری بهتر و آگاهانه‌تر و سودمندتر انجام می‌دهید و همین باعث می‌شود که یک معامله‌گر موفق شوید.

انتخاب ابزار تحلیل تکنیکال

حالا برای استفاده بهتر از ابزارهای تکنیکال بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱-انتخاب تایم فریم

یک نمودار قیمت در واقع ترکیبی از روندها و نوسانات مقطعی است.

تمام تلاش ما برای استفاده از اندیکاتورها این است که روند و نوسانات را از هم جدا کنیم تا بتوانیم از هر کدام در جهت کسب سود استفاده کنیم.

هرچه تایم فریم کوچک‌تر باشد نوسانات در مقایسه با روندها بهتر دیده می‌شود و استفاده از استراتژی‌های معاملاتی براساس نوسانات انتخاب بهتری هستند. هر چند باید همیشه نیم‌نگاهی هم به روند داشته‌ باشیم و بر خلاف روند اصلی برای بلندمدت معامله نکنیم.

بیشتر بخوانید: اندیکاتور CCI یا شاخص کانال کالا چیست؟

همچنین در این نوع معاملات ریسک و در عین‌ حال سود پایین‌تر است. انتخاب تایم فریم ارتباط تنگاتنگی با اهداف تعیین‌ شده در زمینه حد سود و حد زیان دارد.

هیچ معامله‌گر موفقی در تایم فریم چهارساعته دنبال سودهای ۵ پیپ نیست و معامله‌گر موفقی که دنبال سودهای ۱۰۰ پیپ است در تایم فریم ۵ دقیقه دنبال آن نمی‌گردد.

ابزار تحلیل تکنیکال

۲-ضرورت استفاده از حد ضرر

گاهی در بازار تبادلات ارزی (فارکس) نوسانات دیده می‌شود که در صورت استفاده نکردن از حد ضرر در روش معاملاتی در کمتر از چند ساعت امکان از دست رفتن تمام سرمایه وجود دارد.

به‌ همین دلیل تعیین حد ضرر از سوی معامله‌گر حتی از خود معامله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و این دقیقاً درحالیست که اکثر معامله‌گران در بازار فارکس هنوز استراتژی و روش ثابتی در مورد استفاده از حد ضرر ندارند و در صورت استفاده مقدار آن براساس اصول منطقی نیست.

برای تعیین دقیق حد ضرر که قسمتی از یک تحلیل است باید علاوه‌ بر در نظر داشتن مقدار سرمایه و حجم معامله و انتخاب تایم فریم که کاملاً مهم هستند از ابزارهایی مانند خطوط روند، سطح حمایت، مقاومت، خطوط فیبوناچی و اندیکاتورها استفاده کرد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x