مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

نحوه عملکرد معامله گران در امواج الیوت

بررسی حالات روانی بازار در امواج الیوت، موج های جنبشی در روش الیوت به این دلیل که به قیمت جهت می دهند و سمت سوی حرکت را تعیین می کنند موج جنبشی نامیده می شوند. در امواج جنبشی الیوت یکی از نیروهای صعودی یا نزولی غالب است.

نحوه عملکرد معامله گران در امواج الیوت

موج های جنبشی در روش الیوت به این دلیل که به قیمت جهت می دهند و سمت سوی حرکت را تعیین می کنند، موج جنبشی نامیده می شوند. در امواج جنبشی الیوت یکی از نیروهای صعودی یا نزولی غالب است.

در امواج اصلاحی در روش الیوت به علت تعادل نسبی بین نیروهای صعودی و نزولی، بازار سمت و سو ندارد و حرکات معوج و متداخل ساخته می شود.

بررسی امواج الیوت

امواج جنبشی (امواج الیوت) معمولا پنج موجی هستند.

نحوه عملکرد معامله گران در امواج الیوت
نحوه عملکرد معامله گران در امواج الیوت

نحوه عملکرد معامله گران در امواج الیوت

۱-موج اول

موج ۱ (مرحله تجمیع): پس از یک روند نزولی یا اصلاح بزرگ، سرمایه گذاران آگاه یا ایجاد کنندگان روند، در مرحله تجمیع، اقدام به ورود می کنند.

این سرمایه گذاران در می یابند که موانع و اخبار بدی که باعث نزول قیمت شده، رو به کاهش است.

۲-موج دوم

موج ۲: این موج خلاف جهت موج ۱ است. دلیل شکل گیری آن فروش توسط افرادی است که در موج ۱ به سود رسیده اند. در این مرحله هنوز سایه ترس روند نزولی قبل مستولی است. بنابراین معامله گران پس از گرفتن سودی اندک از بازار خارج می شوند.

۳-موج سوم

موج ۳ (مرحله مشارکت عمومی): در این مرحله اکثر تحلیل گران تکنیکال شروع به سرمایه گذاری می کنند و قیمت ها سریعا شروع به رشد می کند و اخبار اقتصادی رو به بهبود است.

۴-موج جهارم

موج ۴: اصلاح این مرحله به دلیل فروش افرادی که در امواج ۱ یا ۳ سهم را خریده اند و اکنون در سود کافی بسر می برند، شکل می گیرد.

۵-موج پنجم

موج ۵ (مرحله توزیع): در این مرحله روزنامه ها و سایت ها به صورت گسترده شروع به انتشار اخبار و تحلیل های مثبت می کنند و اخبار اقتصادی در بهترین حالت است ولی در عمل، فروش های بزرگ شکل گرفته است و اصلاح بزرگتری از امواج ۲ و ۴ یا روند نزولی آغاز می گردد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x