مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی فیلم ارباب حلقه ها یاران حلقه (the lord of the rings the fellowship of the ring )

معرفی فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه ۲۰۰۱ ( the lord of the rings: the fellowship of the ring )

فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه ( the lord of the rings: the fellowship of the ring ) با صدای گالادریل شروع می‌شود و ساخت حلقه به‌ دست ارباب تاریکی، سائورون، را نشان می‌دهد.

معرفی فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه ( the lord of the rings: the fellowship of the ring )

نمرات

IMDb: 8.8

Rotten Tomatoes: 91%

Metacritic: 92%

عوامل

کارگردان: Peter Jackson

نویسنده: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson

بازیگران: Elijah Wood, Viggo Mortensen, Ian McKellen, Orlando Bloom

جوایز

فیلم ارباب حلقه ها ۱ ( the lord of the rings: the fellowship of the ring ) جوایز بسیاری به دست آورده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکار بهترین فیلمبرداری
  • اسکار بهترین جلوه‌های ویژه
  • اسکار بهترین چهره‌پردازی
  • اسکار بهترین موسیقی متن
  • بفتای بهترین کارگردانی
  • بفتای فیلم
  • بفتای بهترین جلوه‌های تصویری

معرفی فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه

در آغاز فیلم the lord of the rings: the fellowship of the ring ساخت حلقه به‌ دست ارباب تاریکی، ساروئون، را نشان می‌دهد. سه حلقه برای الف‌ها و نُه حلقه برای انسان‌ها و پنج حلقه برای کوتوله‌ها (دورف‌ها).

ساروئون می‌خواهد تمام سرزمین میانه را تسخیر کند، ولی آخرین اتحاد الف‌ها و آدم‌ها جلوی پیش‌ روی سپاه او را می‌گیرد، تا این‌که خود وارد جنگ می‌شود و پادشاه انسان‌ها، الندیل، را می‌کشد. پسر الندیل، شاهزاده ایسیلدور، در صدد انتقام کشته‌ شدن پدرش به ساروئون حمله می‌کند و با تیغه شکسته شمشیر پدرش، نارسیل، دستی را که حلقه یگانه بر آن بود قطع می‌کند.

جسم ساروئون از بین می‌رود، ولی روحش، به‌ دلیل این‌که با حلقه پیوند خورده‌ است، نابود نمی‌شود. تا وقتی که حلقه در آتش کوه نابودی از بین نرود، ساروئون نیز زنده می‌ماند.

بعدها ایسیلدور جذب حلقه شد و منصرف از نابود کردن حلقه شد، ولی در راه بازگشت از جنگ، گروهی از اُرک‌ها به او حمله کردند و او را کشتند. حلقه در رودخانه افتاد و برای ۲۵۰۰ سال گم شد.

سال‌ها بعد گالوم آن را پیدا کرد، حلقه به او عمری طولانی و غیرعادی داد و او برای پانصد سال در غار زندگی می‌کرد، تا این‌که حلقه از فرصت استفاده کرد و از گالوم جدا شد و خود را در راه هابیتی به‌ نام بیلبو بگینز قرار داد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۱

ماجرای فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه از این‌جا شروع می‌شود و داستان رسیدن حلقه به فرودو بگینز و سفر او به ریوندل و از آن‌جا آغاز سفرش برای نابودی حلقه و خطرات راه را تعریف می‌کند.

فرودو در این کار تنها نیست و نه نفر او را در این سفر یاری می‌کنند. نُه نفر به‌ نام‌های آراگورن، گاندولف، لگولاس، گیملی، برومیر، سم، مِری و پیپین.

تصاویر و تریلر فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه

 

 

 

 

امیدواریم از تماشای فیلم ارباب حلقه ها: یاران حلقه ( the lord of the rings: the fellowship of the ring ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x