مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
چند ایده برای راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون تومان

چند ایده برای راه اندازی کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه ایده کسب و کاری با 100 میلیون خوب است؟ اگر شما 100 میلیون سرمایه داشته باشید در چه زمینه ای سرمایه گذاری می کنید؟

ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چه ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان خوب است؟ اگر شما ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید در چه زمینه ای سرمایه گذاری می کنید؟

اصلا در ایران با ۱۰۰ میلیون تومان می توان کسب و کاری را شروع کرد؟

ما در این مطلب چند ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان را به شما می هیم.

این ایده ها اگر به صورت اصولی و با شناخت کامل انجام شود می تواند سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

 

انتخاب مناسب ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

سرمایه گذاری در هر بازاری نیازمند شناخت خوب آن بازار است. مطمئنا هر شخصی برای به دست آوردن سرمایه خود زحمت بسیاری کشیده است.

ولی اگر می خواهید از تورم عقب نمانید و با پول خود سرمایه گذاری کنید پس تلاش شما اینجا تمام نمی شود.

شما باید در مورد بازاری که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید اطلاعاتی کسب کنید تا دچار ضرر نشوید.

۱-حساب بانکی

اولین ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان می تواند بانک باشد.

سنتی ترین مکان برای سرمایه گذاری حساب پس انداز بانکی است.

البته این بازار همیشه برای سرمایه گذاری مناسب نیست. ولی راه حلی وجود دارد که می توان با آن به این نتیجه رسید که وقت مناسب سرمایه گذاری در این بازار هست یا خیر.

برای اینکه تصمیم بگیرید که پولتان را در بانک سپرده گذاری کنید یا نه، کافی است نرخ تورم انتظاری سال جاری را به همراه سود سپرده گذاری در همان سال بدانید.

اگر تورم انتظاری ۲۵% است و نرخ سود سپرده ۱۵%، آیا شما حاضر می شوید پولتان را در بانک سرمایه گذاری کنید؟

در این مثال سود واقعی شما در سپرده گذاری بانک منفی ۱۰ درصد می شود.

یعنی بعد از یک سال ۱۰ درصد از ارزش پول شما کاسته می شود.

حالا با این شرایط آیا شما پولتان را در بانک می گذارید؟ اگر اندکی در این زمینه اطلاعات کسب کرده باشید این کار را نمی کنید اما بسیاری از مردم در این شرایط هم پولشان را در بانک می گذارند!

چون آن ها از نرخ تورم و سود واقعی خبر ندارند و فقط ۱۵درصدی که بعد از یک سال به پولشان اضافه می شود را می بینند و متوجه کاهش ارزش پول خود نیستند.

ولی در صورتی که نرخ سود سپرده گذاری از نرخ تورم بالاتر باشد سپرده گذاری در بانک می تواند گزینه خوبی باشد.

ایده های راه اندازی کسب و کار با ۱۰۰ میلیون

ایده کسب و کار با 100 میلیون
ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

۲-خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال اخیرا بین سرمایه گذاران بازارهای مالی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری در حال پرداختن به این موضوع هستند. از دور شاید معامله ارزهای دیجیتال خیلی آسان به نظر نیاید، ولی باید گفت که آنقدرها هم سخت نیست.

در بازارهای معاملات، سرمایه گذاران قادرند شبیه به بازار معاملات بورس یا بازار فارکس برای خرید و فروش ارزهای مورد نظر خود اقدام کنند.

در این بازارها خریداران و فروشندگان به شکل مستقیم و از طریق یک سیستم معاملاتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و تمامی افراد قادرند سفارش همه معامله ‌گران بازار را در یک صفحه به صورت لحظه ‌ای نگاه کرده و برای سفارش گذاری در قیمت مورد نظر خود در هر ساعتی از روز که دوست دارند اقدام کنند.

با توجه به سوددهی بالای ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر، بسیاری از افراد تمایل به خرید آنها پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید: تمام چیزهایی که درباره ارز دیجیتال باید بدانید

البته نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشیم این است که ما ایرانی ها به این دلیل که به حساب‌های بین ‌المللی مثل ویزا و مسترکارت دسترسی نداریم، صرافی ‌های آنلاین ایرانی گزینه‌ مناسب تری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به حساب می آیند.

به عنوان مثال به راحتی قادرید در صرافی های ایرانی مثل والکس، نوبیتکس، بیدارز و … با استفاده از کارت بانکی شتاب، ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌ کوین، اتریوم، تتر و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کرده و یا به فروش برسانید.

 

ایده های راه اندازی کسب و کار با ۱۰۰ میلیون

۳-سرمایه گذاری در بورس با ۱۰۰ میلیون تومان تومان

یک ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان تومان یا حتی کمتر از بازار بورس است. بورس یک روش مناسب برای سرمایه گذاری شما است.

با سرمایه گذاری در بازار بورس می توانیم نقش بسزایی در رونق اقتصادی داشته باشیم به این صورت که با سرمایه گذاری در بازار بورس منابع مالی که بنگاه های اقتصادی به آن نیاز دارند، تامین شده و باعث توسعه فعالیت ها می شود و در نهایت باعث رونق کسب و کار رشد اقتصادی کشور و ایجاد شغل برای افراد جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در بورس خوب است؟

البته اگر می خواهید در بورس سرمایه گذاری کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که بازار بورس نیز از ریسک مخصوص به خود برخوردار است.

البته شما می توانید ریسک این سرمایه گذاری را با انتخاب روش درست و آموزش در این زمینه کاهش دهید.

نکته مهم دیگری که باید توجه کنید این است که بهتر است با دید بلند مدت در بورس سرمایه گذاری کنید.

روش های غیرمستقیمی نیز برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد مانند استفاده از صندوق های سرمایه گذاری و یا شرکت های سبدگردانی.

ایده کسب و کار با 100 میلیون
ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

۴-کسب و کار بوتیک زنانه با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه

این ایده مربوط به راه اندازی کسب و کاری با محوریت خانم هاست. این ایده هم سودآوری خیلی خوبی دارد و در کمترین زمان ممکن بازخورد دریافت می کند.

لازم است بدانید که برای بوتیک زنانه یا هر فروشگاه و مغازه دیگه ای لازم است پروانه کسب داشته باشید.

طبق بررسی های انجام شده اگر شما بتوانید یک فروشگاه بوتیک زنانه راه اندازی کنید، در مدت زمان کمی سود خوبی خواهید داشت. البته باید کار به صورت اصولی و درست اجرا شود. مثلا باید مغازه ای که اجاره می کنید جای مناسبی باشد یا اینکه محصولات خوبی برای فروش داشته باشید و …


ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان


۵-راه اندازی کارواش

ایده دیگری که برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان وجود دارد، راه اندازی کارواش است که یکی از مشاغل پردرآمد در شهرها است و نیازی به تخصص و حرفه خاصی هم ندارد و این شغل با افزایش تعداد خودروها در کشور، تقاضای بیشتری خواهد یافت.

به منظور راه‌ اندازی یک کارواش داشتن چند دستگاه شستشوی و چند کارگر کاربلد کفایت می کند، تا با حداقل هزینه بیشترین درآمد را به دست آورید.

۶-کسب و کار فروش مرغ روز

ایده بعدی برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان تومان فروش مرغ روز است که جزو ایده های پولساز است، یک فروشگاه عالی برای فروش مرغ واقعا سود بسیار خوبی خواهد داشت و بسیار پولساز است.

شما به یک مغازه خوب برای اجاره نیاز دارید که باید در مکان مناسبی هم باشد. یک یا دو یخچال ایستاده نیاز خواهید داشت. البته برای شروع کار با یک یخچال شروع کرده و مرغ کمتری سفارش دهید.

ایده کسب و کار با 100 میلیون
ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

۷-طلا و سکه

یکی از پرطرفدارترین بازارها برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان و حتی کمتر از آن خرید طلاست.

طلا معمولا در گذر زمان همیشه روند رو به رشدی داشته است و مردم به تجربه دریافته اند که خرید طلا و نگهداری آن برای بلندمدت همیشه همراه با سود بوده است.

در این مورد هم دقت کنید که خرید طلای زینتی برای سرمایه گذاری کار مناسبی نیست و باعث می شود هزینه ای اضافی برای کارمزد و مالیات بر ارزش افزوده و… بپردارید که در نهایت باعث می شود از سود سرمایه گذاری شما کاسته شود که البته مقدار کمی هم نیست.

خرید طلای آب شده و دست دوم می تواند مناسب باشد اما کاملا مواظب باشید که از چه کسی خرید می کنید و فاکتور معتبر هم از طلافروش دریافت کنید.

در مورد سکه و طلا مراقب باشید، سکه گاهی وارد حباب قیمتی می شود که نسبت به ارزش ذاتی اش فاصله زیادی می گیرد.

در این مواقع که حباب سکه زیاد است خرید طلا به صرفه تر است اما در غیر این صورت خرید سکه هم با در نظر گرفتن شرایط آن می تواند مناسب باشد.

نکته ای که در رابطه با بازار طلا و سکه لازم است بدانید این است که این بازار سنتی ترین بازار سرمایه گذاری است که همه افراد جامعه تا حدودی با آن آشنایی دارند و ممکن است تجربه یک بار سرمایه گذاری در آن را داشته باشند.

اگر برای گرفتن سود کوتاه مدت می خواهید وارد این بازار شوید و دید کوتاه مدت دارید حتما در ابتدا تحقیق مناسب راجع به قیمت ها و آینده رشد یا نزول آن داشته باشید بعد وارد شوید.

 

ایده های راه اندازی کسب و کار با ۱۰۰ میلیون

۸-فروشگاه اینترنتی صنایع دستی

یکی از پردرآمدترین ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان مربوط به یک کسب و کار اینترنتی در زمینه فروش سوغات و محصولات دست ساز است.

همه ما به خوبی می دانیم که وقتی افراد به شهرهای مختلف سفر می کنند برای اقوام نزدیک و برخی افراد که برای آنها مهم هستند، سوغاتی آن شهر را تهیه می کنند.

علاوه بر این بسیاری از افراد هستند که به مسافرت نرفته اند اما علاقه خاصی به سوغات شهر خاصی دارند. بنابراین اگر بتوان بستری را ایجاد کرد که افراد بتوانند به راحتی این نوع محصولات دسترسی داشته باشند، بی شک یک کسب و کار پولساز برای شما خواهد بود.

در کنار محصولات خوراکی (سوغاتی)، می توانید محصولات دست ساز (صنایع دستی) و ارزشمند را که طرفداران بسیاری دارند نیز در وب سایت خود به فروش برسانید. باور کنید این ایده جزو یکی از ایده های تاپ و پولساز است.

ایده کسب و کار با 100 میلیون
ایده کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان

۹-خط تولید غذای آماده و نیمه آماده

ایده برای سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان تومان راه اندازی خط تولید غذای آماده و نیمه آماده است.

با توجه به اینکه امروزه اکثر خانم ها هم شاغل شدند و زندگی به سمت زندگی ماشینی می رود و مشغله مردم زیاد است، استفاده از غذاهای آماده طبخ و نیمه آماده روز به روز در حال افزایش است، مانند پیاز سرخ شده، سبزی سرخ شده، انواع خورشت آماده طبخ و …

 

 

امیدواریم مطلب چند ایده برای راه اندازی کسب و کار با ۱۰۰ میلیون تومان برای شما مفید بوده باشید و بتوانید ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار با ۱۰۰ میلیون خود را به درستی انتخاب کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x