مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

برترین نوآوران تاریخ که خدمات زیادی به جهان ارائه کردند (قسمت چهارم)

موفقیت

برترین نوآوران تاریخ که خدمات زیادی به جهان ارائه کردند

در طول تاریخ بشر همیشه افرادی وجود داشته اند که فراتر از زمان خود عمل کرده و توانسته اند از حالت مصرف کنندگی صِرف خارج شده و چیزی به این عالم اضافه کنند. در این بین کسانی وجود دارند که با اختراعات خود زندگی راحت تری را برای بشر به ارمغان آورده اند. در این مقاله به معرفی چند تن از این افراد می پردازیم. با تحلیلک همراه باشید.

ماری کوری

index 6

ماری کوری بر خلاف بسیاری از کاشفان و مخترعان نوآور هم عصر خود، نتایج کارش را به صورت پتنت ثبت نکرد و بدون چشم داشت به مسائل مالی، پژوهش های خود را در اختیار جامعه علمی قرار داد تا باقی دانشمندان بتوانند تحقیقاتش را کامل تر کنند.

مادام کوری که سال ۱۸۶۷ در لهستان به دنیا آمد، به دلیل فضای حاکم آن دوران در اروپای شرقی، به عنوان یک دختر از تحصیل در کالج محروم بود و به همین خاطر دانش خود را از طریق یک نهاد مخفی به نام دانشگاه پروازی فرا گرفت. او سپس برای ادامه تحصیل به فرانسه و دانشگاه سوربن (که دختران را می پذیرفت) رفت و به یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ بدل شد.

105383963 1533734852104gettyimages 613462004.1910x1000

ماری کوری که بیشتر به خاطر پژوهش هایش در زمینه مواد رادیواکتیو و کشف عنصر پولونیوم شناخته می شود، نخستین فردی است که توانسته دو جایزه نوبل (یکی در زمینه فیزیک و دیگری در زمینه شیمی) دریافت کند و تئوری رادیواکتیویته را پایه ریزی نماید.

البته این بانوی نوآور تأثیرات مرگبار مواد رادیواکتیو روی بدن انسان را به صورت ناخواسته کشف کرد و در سال ۱۹۳۴ به خاطر سرطان خونی که از طریق تابش مواد رادیواکتیو در بدنش ایجاد شده بود، درگذشت.

هدی لامار

hedylamarr

هدی لامار یکی از آن مثال هاییست که درباره قضاوت نادرست از روی ظاهر می توان زد. وی که یک بازیگر اتریشی-آمریکایی بود، به صورت نه چندان آشکار تحقیقات علمی انجام می داد و نتایج کارهای او به خلق فناوری هایی مانند بلوتوث و وای فای در سال های بعد انجامید.

لامار که علوم ارتباطات و مهندسی مخابرات را به صورت خودآموز فراگرفته بود، در کنار بازیگری هالیوود، روی فناوری های بی سیم کار می کرد و طی جنگ جهانی دوم، روشی را برای انتشار امواج اختراع کرد که دقت اژدر زیردریایی های متحدین را به طرز چشمگیری افزایش داد.

120917 reviews hedy lamarr

فناوری به کار رفته در زیردریایی ها بعدها تکامل یافت و حالا در قالب تکنولوژی های ارتباطی بی سیم به صورت روزمره توسط بسیاری از مردم دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: Tech Radar

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x