مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
بهترین ماشین سال اروپا 2021

بهترین خودرو سال اروپا در ۲۰۲۱ معرفی شد

بهترین ماشین سال 2021 اروپا از دید داوران تویوتا یاریس انتخاب شد. هاچ بک کوچک ژاپنی جهت رسیدن به این درجه، از بین شش ماشین ساخت اروپا انتخاب شده است.

بهترین خودرو سال اروپا در ۲۰۲۱ معرفی شد

در این مقاله به معرفی بهترین خودرو سال اروپا پرداخته شده است. پس با تحلیلک همراه باشید…

بهترین ماشین سال ۲۰۲۱ اروپا از دید داوران تویوتا یاریس انتخاب شد. هاچ بک کوچک ژاپنی جهت رسیدن به این درجه، از بین شش ماشین ساخت اروپا انتخاب شده است.

بهترین ماشین سال اروپا 2021 تویوتا یاریس

۵۹ روزنامه‌نگار خودرو بهترین خودرو سال اروپا ۲۰۲۱ را انتخاب کرده‌اند.

بهترین ماشین سال توسط ۵۹ روزنامه‌نگار خودرو از ۲۲ کشور اروپایی انتخاب می‌شود. روش کار به این صورت است که ماشین‌ها در سه مرحله غربال می‌شوند. در نهایت هر داور ۲۵ امتیاز را بین ماشین‌هایی که به فینال رسیده‌اند تقسیم می‌کند.

پس از یاریس، فیات و کوپرا به عنوان بهترین خودرو سال اروپا ۲۰۲۱ انتخاب شدند.

در سال ۲۰۲۱ تویوتا یاریس با کسب ۲۶۶ امتیاز موفق شد عنوان بهترین خودرو سال اروپا را از آن خود کند. پس از تویوتا یاریس، فیات ۵۰۰ الکتریکی با ۲۴۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. کوپرا عضو تازه نفس گروه خودروسازی فولکس‌واگن توانست با شاسی بلند اسپرت خود ۲۳۹ امتیاز بگیرد و در جایگاه سوم قرار گرفت. در رتبه چهارم این رده بندی فولکس‌واگن آی‌دی ۳ با ۲۲۴ امتیاز قرار گرفته است. اشکودا اکتاویا با ۱۹۹ امتیاز، لندروور دیفندر با ۱۶۴ امتیاز و سیتروئن سی ۴ با ۱۴۳ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

فینالیست های بهترین ماشین سال اروپا 2021

تویوتا یاریس برای دومین بار به عنوان بهترین خودرو سال اروپا ۲۰۲۱ انتخاب شده است.

نکته جالب توجه این است که تویوتا یاریس توانسته برای دومین بار به درجه بهترین خودرو سال اروپا برسد. با این رکورد یاریس توانسته در کنار فولکس‌واگن گلف و رنو کلیو، دو بار به این عنوان برسد. شرکت تویوتا در ۵۷ سالی که این رقابت برگزار می‌شود توانسته برای سومین بار عنوان بهترین خودرو سال اروپا را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از فولکس واگن الکتریکی شاسی بلند / آئودی برقی تابستان می آید

انتخاب تویوتا یاریس بر خلاف انتظار بود

با توجه به رونق ماشین‌های الکتریکی در اروپا و حضور سه مدل کاملا الکتریکی در مرحله فینال، انتظار می‌رفت یک ماشین الکتریکی برنده جایزه بهترین ماشین سال ۲۰۲۱ را دریافت کند. اما بر خلاف انتظار یاریس با موتور هیبریدی این لقب را دریافت کرد. تویوتا یاریس می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر را با نیروی باتری حرکت کند. این مقدار مسافت برای رانندگی روزمره شهری کافی به نظر می‌رسد.

تویوتا مدلی اسپرتی از یاریس با نام یاریس GR را نیز علاوه بر مدل هیبرید می‌فروشد که با استقبال بسیار زیاد منتقدان روبرو شده است.

تویوتا یاریس GR

بهترین ماشین سالبرگزاری مراسم انتخاب بهترین ماشین در سالنی خالی اتفاق افتاد.

جایزه بهترین خودرو سال اروپا ۲۰۲۱ به خاطر بحران کرونا در سالنی خالی و از طریق اینترنت برگزار شد. در سال‌های قبل این مراسم در حاشیه نمایشگاه خودروی ژنو برگزار می‌شد.

 

امیدواریم از مطالعه مقاله “بهترین خودرو سال اروپا ۲۰۲۱ معرفی شد” لذت کافی را برده باشید. خوشحال می‌شویم با نظرات خود ما را در بهبود این سری مقالات یاری رسانید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x