مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تاتو سه بعدی ابرو / هاشور سه بعدی ابرو

تاتو و هاشور سه بعدی ابرو چیست؟

یکی از پرطرفدارترین انواع هاشور، تاتو سه بعدی ابرو یا هاشور سه بعدی ابرو است. ما در این مطلب قصد داریم به شما به طور کامل توضیح دهیم تاتو سه بعدی ابرو چیست و چگونه انجام می شود. با ما همراه باشید

تاتو سه بعدی ابرو / هاشور سه بعدی ابرو

یکی از پرطرفدارترین انواع هاشور، تاتو سه بعدی ابرو یا هاشور سه بعدی ابرو است. ما در این مطلب قصد داریم به شما به طور کامل توضیح دهیم تاتو سه بعدی ابرو چیست و چگونه انجام می شود. با ما همراه باشید.

تاتو سه بعدی ابرو / هاشور سه بعدی ابرو
تاتو و هاشور سه بعدی ابرو

تاتو سه بعدی ابرو چیست؟

در هاشور سه بعدی ابرو، هاشورها را به نحوی می زنند که حالت طبیعی ابروهای فرد حفظ شود و با درست کردن خطای دید باعث می شود ابروها برجسته و شبیه ابروهای طبیعی به نظر برسد.

در ایران برای انجام هاشور سه بعدی ابرو از دو روش استفاده می کنند: ۱- روش تغییر رنگ ۲- نحوه زدن هاشورها

هاشور سه بعدی ابرو چیست ؟

همان طور که در بالا گفتیم برای این مدل هاشور ابرو، هاشورها را به نحوی طراحی می کنند که ابروی فرد حالت طبیعی داشته باشد و با خطای دید کاملا باعث شود که ابرو برجسته و شبیه به ابروهای طبیعی به نظر برسد.

حتی در مواقعی که فرد هیچ ابرویی نداشته باشد نیز این نوع هاشور سه بعدی می‌تواند تاثیر خود را بر زیبایی فرد بگذارد.

هاشور ابروی سه بعدی به علت اینکه خطای دید ایجاد می کند، ابرو را زیبا و بعد دار نشان می دهد.

این مدل ابرو برای افرادی که می خواهند ابروهایی طبیعی و برجسته داشته باشند مناسب است.

در این مدل، خطوط ابتدای ابرو به سمت بالا هاشور می خورند و در قسمت انتهایی ابرو خطوط هاشور از بالا به سمت مرکز و از پایین به سمت مرکز زده می شود.

در این صورت انتهای ابرو شکل فلش مانند به خود می گیرد و چون قسمت میانی ابرو کم رنگ تر از قسمت بالا و پایین است به همین علت ابرو طبیعی و حجیم جلوه می کند.

روش دیگر اینکه برای ایجاد حالت سه بعدی از رنگ های تیره و روشن برای ابرو استفاده می کنند. بالا و پایین ابرو را رنگ روشن و وسط ابرو را رنگ تیره استفاده می کنند تا خطای دید ایجاد شود و نمای برجسته به ابروها دهد.

هاشور سه بعدی برای افرادی که دارای ابروهای رو به بالا و کم پشت هستند کاربرد دارد.

مدت زمانی که لازم است تا یک هاشورکار حرفه ای سه بعدی ابرو را انجام دهد حدود ۱ تا ۵/۱ ساعت است.

تاتو سه بعدی ابرو / هاشور سه بعدی ابرو
تاتو سه بعدی ابرو / هاشور سه بعدی ابرو

ماندگاری تاتو سه بعدی ابرو

مدت ماندگاری هاشور ابرو به عوامل مختلفی همچون جنس پوست، میزان چربی پوست صورت، رنگ پوست صورت، کیفیت رنگ استفاده شده در هاشور، عمق کاشت رنگ، حرفه ای بودن هاشورکار و … بستگی دارد اما به صورت میانگین حدود ۱ تا ۳ سال است.

قبل از انجام هاشور سه بعدی ابرو اگر اسکراب انجام شود دوام هاشور بیشتر می شود.

اسکراب کردن صورت به منظور زدودن آلودگی از سطح پوست انجام می شود.

قبل از انجام هاشور لایه برداری از پوست چربی و سلول های مرده روی پوست پاکسازی می شود.

البته باید به این نکته توجه داشت که لایه برداری زیاد پوست به آن آسیب وارد می کند پس یک بار در هفته باید انجام شود. به جای اسکراب از دیگر شستشو دهنده های صورت، تونر، شیرپاکن و … نیز می توان استفاده نمود.

قیمت هاشو ابرو نیز بسته به مکان سالن، بهداشت آن، مواد استفاده شده در کار هاشور، مهارت هاشورکار و… متغیر است.

روش های انجام هاشور ابرو سه بعدی

۱. روش تغییر رنگ در هاشور ابرو سه بعدی

در این روش از دو رنگ تیره و روشن برای ایجاد حالت سه بعدی در ابروی افراد استفاده می شود یعنی هاشورهای وسط ابرو با رنگ تیره و هاشورهای بالا و پایین و اطراف ابرو با رنگ روشن تر زده می شود که این خود باعث ایجاد خطای دید و حالت برجسته سازی در ابرو هم می شود.

این روش بیشتر روشی است که تاتو کارها انجام می دهند و روش اصولی شناخته نمی شود.

۲. روش هاشور ابرو بر اساس متد فیبروز در هاشور ابرو سه بعدی

در این روش هاشورهای ابرو را به شیوه ای می زنند که باعث ایجاد خطای دید در ابرو افراد شود و هاشورهای ابرو کاملا شبیه به ابروهای طبیعی و برجسته به نظر برسد.

این نوع هاشورها به چهار صورت مختلف زده می شوند که بر اساس فرم ابروهای طبیعی طراحی شده است.

هاشور ابرو به صورت تیغ ماهی: در این نوع هاشور نقطه کانونی بر روی انتهای ابرو قرار دارد و تمامی هاشور هایی که زده می شود در جهت انتهای ابرو است. این هاشور را هاشور تیغ ماهی می گویند که تا حدودی شبیه به بافت موی تیغ ماهی است.

هاشور ابروی آسیایی: در این نوع هاشور نقطه کانونی در قسمت پایینی ابرو در نظر گرفته می شود. به این نوع روش هاشور زدن هاشور آسیایی گفته می شود که یکی از روش‌های طبیعی هاشور زدن است.

هاشور ابروی کلاسیک: نقطه کانونی در این نوع هاشور در قسمت پایینی ابرو است و در واقع تمامی هاشورها در جهت این نقطه زده می‌شوند. به این نوع هاشور، هاشور کلاسیک گفته می‌شود.

هاشور رو به بالا: نقطه کانونی موهای ابرو در این مدل از هاشور در قسمت بالایی ابرو واقع شده است و تمامی هاشورها که زده می شوند در جهت بالای ابرو هستند. این نوع هاشور اغلب برای افرادی که تمایل دارند ابروی نازک تری داشته باشند زده می شود که زیبایی خاص خود را دارد.

54ea8dbde8603ef239eb288b77cb4b48
تاتو و هاشور سه بعدی ابرو

روش انجام هاشور سه بعدی

برای انجام هاشور سه بعدی ابرو دو روش وجود دارد:

۱- روش میکروپیگمنتیشن: در این روش برای انجام هاشور سه بعدی ابرو از دستگاه استفاده می شود به همین دلیل رنگ به قسمت عمیق تر پوست نفوذ می کند و ماندگاری بیشتری دارد.

۲- روش میکروبیلدینگ: در این روش برای انجام هاشور سه بعدی به صورت دستی و با قلم میکروبیلدینگ انجام می شود. در این روش هاشورها بسیار ظریف و طبیعی زده می شوند ولی نسبت به روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری کمتری دارند.

در هر دو روش میکروپیشگمنتشن و میکروبیلدینگ از سوزن ها و وسایل یکبار مصرف استفاده می شود و هر دو روش کاملا بهداشتی هستند.

چه کسانی نباید تاتو هاشور سه بعدی ابرو انجام دهند:

پریودی:

در این دوران به خاطر تغییرات هورمونی که در بدن اتفاق می افتد بدن رنگ پذیری کمتری دارد و حتی ممکن است رنگ ها در این دوران به قرمزی بزند. به همین دلیل بهتر است سه روز قبل از آن تا سه روز بعد از آن هاشور سه بعدی ابرو را انجام ندهید.

فشار خون شدید (بالا یا پایین) و ناراحتی قلبی: 

اگر دچار فشار خون شدید هستید استفاده از مواد بی حس کننده و لیدوکایین بسیار خطرناک است و ممکن است عوارض غیر قابل جبران برای شما پیش بیاورد.

همچنین این افراد به دلیل اینکه داروهای خاص بیماری استفاده می کنند خونشان رقیق بوده و مانند افراد هموفیلی، زخم آن بهبود نمی یابد.

بیماری های خود ایمنی: 

در بیماری های خود ایمنی، سیستم ایمنی بدن ضعیف است و یا در مواردی دفاع ایمنی بدن متوقف می شود به همین دلیل انجام انواع هاشور ابرو را به این افراد توصیه نمی کنیم.

بیماری های خاص:

به افرادی که دارای بیماری های هپاتیت، ایدز، هموفیلی (عدم انعقاد خون) و بیماری های جنسی هستند به هیچ عنوان انجام هاشور ابرو توصیه نمی شود.

تاتو سه بعدی ابرو / هاشور سه بعدی ابرو
تاتو سه بعدی ابرو / هاشور سه بعدی ابرو

رنگ هاشور سه بعدی ابرو چیست:

  • رنگ هاشور سه بعدی ابرو: بهتر است برای انتخاب رنگ “هاشور سه بعدی ابرو” از رنگی متناسب با رنگ موهای خود استفاده کنید. معمولا بهترین رنگ برای هاشور ابرو، رنگی یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی موهایتان است. اگر برای انتخاب رنگ هاشور ابرو دچار تردید هستید رنگ قهوه ای سوخته بدون قرمزی را انتخاب کنید زیرا این رنگ با رنگ پوست اکثریت ایرانی ها هماهنگ است و با هر رنگی که بر روی ابروها بعد از هاشور گذاشته شود نیز هماهنگی دارد.
  • درجه رنگ: هر چقدر رنگ انتخابی تیره تر باشد ماندگاری هاشور ابرو بیشتر است.
  • نوع رنگ سایه ابرو: نوع رنگ استفاده شده در هاشور سه بعدی ابرو باید بدون سرب و ارگانیک باشد. رنگ های ارگانیک دوامشان از رنگ های دارای سرب کمتر است ولی کاملا بدون ضرر هستند و احتمال حساسیت در آن ها بسیار کم است.

در صورتی که سابقه حساسیت دارید از تاتو کار خود بخواهید قبل از انجام هاشور سه بعدی ابرو برایتان تست حساسیت انجام دهد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x