مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

تجزیه و تحلیل رنگ آبی در ۶ سکانس از ۶ فیلم متفاوت و خاص

در این مقاله، به بررسی رنگ آبی در ۶ فیلم زیر می پردازیم و خواهیم دید که رنگ آبی در ساخت یک فیلم از اهمیت بسزایی برخوردار است و بررسی خواهیم کرد که رنگ در فیلم ها چگونه در بیننده تاثیرگذار است.

تجزیه و تحلیل رنگ آبی

 

در این مقاله، به بررسی رنگ آبی در ۶ فیلم زیر می پردازیم و خواهیم دید که رنگ آبی در ساخت یک فیلم از اهمیت بسزایی برخوردار است و بررسی خواهیم کرد که رنگ در فیلم ها چگونه در بیننده تاثیرگذار است.

 

جو در برابر آتشفشان (جان پاتریک شانلی، ۱۹۹۰) Joe Versus The Volcano

اگر نگاهی به صحنه افتتاحیه فیلم بیندازید، داستان را به وضوح مشاهده خواهید کرد. جو (تام هنکس) در یک بن بست کار می کند که کاملا او را افسرده می کند. این بن بست دفتر اوست. نگاهی به دیوار آجری، رنگ آن، کت و شلوار جو و چراغی که آبی است از واقعیت تا نوری که روی صورت جو می افتد، بیندازید و همچنین چراغ هایی که فلورسنت ایجاد می کنند.

14 1 15 1

تهوع آور است، درست مثل احساسی که او دارد. آیا تا به حال در یک محیط خاص چنین احساسی داشته اید؟ شرط می بندیم شما  نیز چنین حسی داشته اید. باز هم، همه این عناصر به طور هماهنگ در هم ذوب شده و این احساس را ایجاد می کنند. اما احساس برای صحنه ارایه شده و آنچه نمایانگر آن است، کاملا درست است.

13 1

رستگاری در شاوشنک (فرانک دارابونت، ۱۹۹۴) The Shawshank Redemption

رنگ آبی می تواند یک حوض آرام یا روتختی نرم و غم انگیز باشد. در طول فیلم رستگاری در شاوشنک، فیلم با رنگ آبی خاکستری احاطه شده است. شاوشنک فیلمی از غم و اندوه است و آیا این احساسی است که راجر دیکنز، فیلمبردار، می خواست تماشاگران در طول فیلم احساس کنند، که ما در میان زندانی ها هستیم؟

11 1 12 1

وقتی اندی از زندان فرار می کند، دوست خود رد را در یک جزیره با سرزمین سبز و پر جنب و جوش می یابد – جایی که از رنگهای زنده در طول فیلم استفاده می شود.

10 1

 

مظنونین همیشگی (بریان سینگر، ۱۹۹۵) The Usual Suspects

در صحنه ای از فیلم رنگ آبی از نظر بصری جذاب است و به تعبیری همگن است. خیلی سرد است، نه؟ حال تصور کنید اگر همه آنها تی شرت هایی با رنگهای مختلف زنده بپوشند، چه طور؟ تصویر درست به نظر نمی رسد، زیرا با پس زمینه و دیوارها مطابقت ندارد. این رنگ با دقت انتخاب شده است، بنابراین از لحاظ بصری “همگام” است تا بتوانید با محیط صحبت کنید.

17 1 16 1

یک قدم جلوتر بروید، چرا این لباس ها انتخاب شده اند، متناسب با صحنه نیز هستند؟ اگر می توانید آن را به یاد بیاورید، این یک نفوذ است، بنابراین آنها باید با رفتاری مانند افراد خدماتی ترکیب شوند. پس زمینه ها با دقت انتخاب می شوند تا از نظر بصری هر آنچه می بینید برای چشم جذاب باشد، بنابراین اعتبار آن را زیر سوال نبرید.

18 1

خون به پا خواهد شد (پل توماس اندرسون، ۲۰۰۷) There Will Be Blood

مانند یک انگشت شست در رفته دردناک و از بقیه رنگهای کثیف، بژ و دودی و خشک پل توماس اندرسون در فیلم خود، صحنه سنگینی را به رنگ آبی برای شخصیت اصلی در مواجهه با یک واقعیت خشن قرار داده است.

7 1 9 1

خلوت او در آب به معنای واقعی کلمه در این سکانس او را احاطه کرده است، زیرا او می فهمد که واقعاً چقدر تنها است.

8 1

تنها خدا می بخشد (نیکولاس ویندینگ رفن، ۲۰۱۳) Only God Forgives

در فیلم تنها خدا می بخشد، جدا شدن شخصیت اصلی از واقعیت با پیشروی فیلم رشد می کند. با جدا شدن از رنگ قرمز فراگیر که اکثر فیلم را پر می کند، رایان گاسلینگ در یک نور آبی، منزوی و به دور از واقعیت و سلامت عقل و سایر شخصیت های فیلم، قرار می گیرد.

4 2 5 2

طرحی ناشناخته و تاریک (رنگ آبی) که از بقیه فیلم متمایز است، روشی عالی برای نشان دادن جدا شدن یک شخصیت است.

6 3

ویژه نیمه شب (جف نیکولز، ۲۰۱۶) Midnight Special

وفاداری و درخشش تعجب کودکانه در سراسر فیلم علمی تخیلی ویژه نیمه شب قرار دارد. شخصیت اصلی سر تا پا لباسی با رنگ آبی پوشیده است.

1 4 2 4

رنگ آبی که اغلب با افکار مثبت همراه است، بی گناهی و خلوص کودک را به تصویر می کشد.

3 3

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و فیلم را با نگاهی متفاوت و جذاب ببینید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x