مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
There Will Be Blood - خون به پا خواهد شد

معرفی فیلم خون به پا خواهد شد ۲۰۰۷ ( There Will Be Blood )

در نگارش فیلمنامه فیلم خون به پا خواهد شد ( There Will Be Blood ) از رمان مشهور «نفت» نوشته اوپتون سینکلر الهام گرفته شده است. «نفت» یکی از برجسته‌ترین آثار سینکلر نویسنده مبارز و پرکار آمریکایی است.

معرفی فیلم خون به پا خواهد شد ( There Will Be Blood )

نمرات

IMDb: 8.2

Metacritic: 93%

Rotten Tomatoes: 91%

عوامل

کارگردان: Paul Thomas Anderson

نویسنده: Paul Thomas Anderson

بازیگران: Daniel Day‑Lewis, Paul Dano, Dillon Freasier,…

جوایز

فیلم خون به پا خواهد شد ( There Will Be Blood ) جوایز بسیاری به دست آورده است و در جشنواره های متعددی هم در بخش های مختلف نامزد شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دنیل دی لوئیس

برنده اسکار بهترین فیلمبرداری

نامزد اسکار در بخش بهترین فیلم

نامزد اسکار در بخش بهترین کارگردانی

نامزد اسکار در بخش بهترین تدوین

و…

معرفی فیلم خون به پا خواهد شد

در نگارش فیلمنامه فیلم خون به پا خواهد شد از رمان مشهور «نفت» نوشته اوپتون سینکلر الهام گرفته شده است. «نفت» یکی از برجسته‌ترین آثار سینکلر نویسنده مبارز و پرکار آمریکایی است.

دنیل پلین‌ویو، جستجوگر نقره ای است که در سوراخ یک معدن در نیومکزیکو به دنبال سنگ‌های باارزش می‌گردد. او در نهایت بعد از منفجر کردن دیوار به مقصود خود می‌رسد، ولی مجروح می شود و در نهایت گواهی تعیین ارزش فلزات گرانبها را دریافت می‌کند.

در سال ۱۹۰۲ دنیل، یک منبع نفتی در نزدیکی لس آنجلس پیدا کرده و شرکت حفاری خود را تأسیس می‌کند. هنگام کار در چاه نفت طی شکستن الوار نگهدارنده، وسایل به درون چاه سقوط می کند و یک نفر جان خود را از دست می‌دهد و دنیل فرزند کوچک او را که حالا یتیم شده به فرزندی قبول می کند. اچ دبلیو پلین‌ویو به فرزند دنیل تبدیل می شود و دنیل او را به عنوان شریک تجاری خود معرفی می‌کند.

در سال ۱۹۱۱ دنیل با موفقیت یک چاه نفت دیگر را به بهره‌برداری می‌رساند و شرکت خود را گسترش می‌دهد. در ادامه جوانی به نام پل ساندی به ملاقات پلین‌ویو می رود و به او اطلاع می‌دهد که یک منبع نفت در روستای کوچکی به نام لیتل بوستون در کالیفرنیا وجود دارد، که مزرعه خانوادگی آنها در آنجاست و به احتمال زیاد دارای نفت زیادی است.

دنیل ابتدا قبول نمی‌کند ولی وقتی می‌فهمد که شرکت استاندارد اویل زمین های آنجا را خریده است، کمی اطمینان پیدا می کند و با دادن مقداری پول به پل به همراه اچ دبلیو به سمت مزرعه ساندی حرکت می‌کنند. دنیل نزد ساندی‌ها تظاهر می‌کند که شکارچی بلدرچین است و به جستجوی نفت می‌پردازد و با دیدن تراوش نفت به سطح زمین یقین پیدا کرده و به خانواده ساندی پیشنهاد می‌دهد که حاضر است زمین‌های آنها را با قیمت ۳۷۰۰ دلار بخرد. برادر پل بلافاصله قبول می‌کند ولی ایلای تقاضای ۱۰۰۰۰ دلار برای نفت این زمین ها را می‌کند. دنیل با این رقم مخالفت کرده و قول می‌دهد به محض اکتشاف نفت ۵۰۰۰ دلار به کلیسای وحی سوم کمک کند…

تصاویر و تریلر فیلم خون به پا خواهد شد ( There Will Be Blood )

 

امیدواریم از تماشای فیلم خون به پا خواهد شد ( There Will Be Blood ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x