مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
تصویر شاخص رنگ ترکیب بندی

ترکیب بندی رنگ ها (بخش دوم)

یک رنگ تنها، انعکاسی برابر مفهوم این ضرب المثل معروف دارد که می گوید: " یک دست صدا ندارد". یک رنگ تنها تقریبا ساکت است و برای ایجاد گفت و گوی نتیجه بخش باید آن ها را با رنگ های دیگر احاطه کنید تا زبان اش گشوده شود.

در بخش قبل گفتیم که یک رنگ تنها، انعکاسی برابر مفهوم این ضرب المثل معروف دارد که می گوید: “یک دست صدا ندارد”. یک رنگ تنها تقریبا ساکت است و برای ایجاد گفتگوی نتیجه بخش باید آن ها را با رنگ های دیگر احاطه و ترکیب کنید تا زبانش گشوده شود.

در ادامه به بخش دوم ترکیب رنگ های جذاب و قدرتمند می‌پردازیم.

 

ترکیب دو رنگ مکمل

گفتیم که هر دو رنگ مقابل و هم قطر در چرخه رنگ، دو رنگ مکمل هستند. تقریبا تمامی مکمل ها با یکدیگر همنشین می شوند و برای ایجاد فضاهای نشاط آور و جذاب، ترکیب دو رنگ مکمل اصلی بسیار مناسب است.

رنگ مکمل

 

ترکیب متضادهای مختلف

یک رنگ اصلی را در ردیف چهارم بردارید و با تیره ترین متضاد دور آن، در هر دو جهت حرکت عقربه های ساعت ترکیب کنید. متوجه خواهید شد که به کنتراست بسیار بالایی که در عین حال بسیار متناسب است، دست خواهید یافت.

متضادهای مختلف

 

ترکیب رنگ های درجه اول

ترکیب سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی همان رنگ های درجه اول چرخه رنگ با یکدیگر می تواند ترکیب چشمگیر و فوق العاده ای را برای بیننده به ارمغان بیاورد.

رنگه های درجه اول

 

ترکیب رنگ های درجه دوم

اگر آن مثلث معکوس را که رنگ های درجه دوم نامیدیم به یاد داشته باشید، می توانید توانایی بسیار بالای این رنگ ها و همچنین ترکیب کردن آن ها با سه رنگ اصلی را ببینید.

رنگ های درجه دوم

 

ترکیب رنگ های درجه سوم

در این ترکیب بندی شاهد توانایی های سایه های مختلف شش رنگ باقی مانده در ردیف چهارم با یکدیگر خواهید بود.

رنگ های درجه سوم

 

در ادامه با ترکیب بندی های خلاقانه همراه ما باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
3 سال قبل

ممنونم از توضیحات و مطالب خوب و روانتون در رابطه با رنگ شناسی و بنظرم این بخش میتونه تاثیر گذار باشه در رابطه با شناخت افراد با خودشون روحیاتشون و دنیای اطرافشون نه تنها افرادی که سر رشته دارن بلکه برای عموم میتونه آموزنده باشه و این عالی هست.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x