مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 19 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تفاوت استارتاپ و کسب و کار

تفاوت استارتاپ و کسب و کار های کوچک

تفاوت استارتاپ و کسب و کار های کوچک

    عموم مردم استارتاپ ها را همان کسب و کار می دانند و تفاوتی میان آنها قائل نیستند. اما واقعیت چیز دیگری است و این دو با یکدیگر متفاوت هستند. در مقایسه با کسب و کار های سنتی، انتظار می‌رود استارتاپ ها به سرعت در حال افزایش باشند. استارتاپ های وابسته به فناوری و یا استارتاپ هایی که نیازی به فناوری ندارند با کسب و کارهای جدید که به روش سنتی عمل می‌کنند، تفاوت دارند، در اینجا به چند مورد از تفاوت استارتاپ و کسب و کار ها اشاره می‌کنیم.

 

استارتاپ ها چگونه به رشد فکر می‌کنند؟

دیگر تفاوت استارتاپ و کسب و کار در شروع آنها است. استارتاپ ها برای رشد سریع طراحی شده‌اند. این بدان معنی است که استارتاپ ها چیزی دارند (محصول یا خدمات) که می‌توانند بازار بزرگی را در اختیار بگیرند ولی این مسئله برای شرکت‌های سنتی وجود ندارد.

به طور کلی، برای اداره یک کسب و کار سنتی، به یک بازار بزرگ نیازی نیست. در اینجا می توان گفت یکی از دلایلی که استارتاپ ها به سمت استفاده از فناوری می‌روند، این است که با کارهای آنلاین به آسانی می‌توانند به بازارهای بزرگ دست پیدا کنند، زیرا آنها از زمان و مکان عبور می‌کنند. برای رشد سریع، شما باید چیزی را که می‌توانید، به یک بازار بزرگ بفروشید.

 

ارتباط با بودجه و موضوع سرمایه گذاری

به غیر از داشتن تفکر و راههای مختلف برای رشد، در استارتاپ ها تفاوت دیگری نیز جود دارد. سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری متفاوتی از فعالیت‌های تجاری کوچک هستند.

اغلب استارتاپ ها با سرمایه گذاری افراد شکل می‌گیرند. درست است که این نوع سرمایه گذاری ریسک بالایی دارد ولی هنگام به اوج رسیدن استارتاپ و به دست آوردن بازارهای بزرگ، سود قابل توجهی نصیب سرمایه گذار می‌شود. این در حالی است که کسب و کارهای سنتی ممکن است به وام‌ها و کمک‌های مالی از مؤسسه‌های اعتباری نیاز داشته باشند.

برنامه ریزی برای پایان سرمایه گذاری یا استراتژی خروج سرمایه گذار

در برنامه چند ساله استارتاپ باید زمان خروج و نحوی بازپرداخت پولی که سرمایه گذار در شرکت نوپای شما قرار داده است مشخص گردد. یعنی سرمایه گذار باید بداند چه زمان و به چه صورت سرمایه خود(احتمالا با سود بالا) را دریافت می کند. ولی در کسب و کار به روش سنتی چون خبری از سرمایه گذار نیست این مسئله وجود ندارد.

 

آیا راه اندازی یک استارتاپ برای شما مناسب است؟

با توجه به افزایش رشد و توسعه و دسترسی به بودجه برای راه اندازی مراحل اولیه، این یک واقعیت است که شرکت ها بخواهند یک استارتاپ باشند تا یک کسب وکار سنتی.

چند نشانه وجود دارد که مشخص می کند استارتاپ ها ممکن است نوع مناسب کسب و کار برای شما باشد. به عنوان مثال:

  • شما دوست دارید سخت کار کنید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید.
  • محصول یا خدمات شما دارای یک بازار بزرگ است.
  • شما از افراد متخصص راهنمایی می گیرید و برای اینکه به فکر خود جهت بدهید و به تمرکز لازم برسید به سراغ شتاب دهنده ها می روید.
  • شما یک فرد خلاق و نوآور هستید، پس استارتاپ گزینه مناسبی برای شماست.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ebrahim.zandi
5 سال قبل

خیلی عالی
در مورد دلایل موفقیت یا شکست استارتاپ های موجود هم مطلب بذارید خیلی خوب میشه

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x