مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
جنگل فندقلو

جنگل فندقلو اردبیل بهشت گلهای بابونه اردبیل

از جاذبه های خیره کننده جنگل فندقلو، جشنواره گل های بابونه است که برای شرکت در آن باید ۲۴ و ۲۵ خرداد هر سال خودتان را به این جنگل برسانید. دراین روز که روز جهانی گل و گیاه است خیلی از گردشگران به این جنگل می روند تا دشت های چند صد هکتاری بابونه را از نزدیک تماشا کنند. دشت هایی که به این جنگل لقب بهشت گل های بابونه را داده است.

جنگل فندقلو اردبیل بهشت گلهای بابونه نمین استان اردبیل

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی جنگل فندقلو اردبیل اختصاص دارد.

این جنگل در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل (در محدوده ‌شهر نمین) واقع شده و حدود ۸۵ هکتار وسعت دارد. یکی از دیدنی های منحصر به فرد این جنگل، دشت گل های رنگارنگ آن است که آن را به یکی از دیدنی ترین جنگل های ایران تبدیل کرده است.

جنگل فندقلو
جنگل فندقلو

جنگل فندقلو

یکی دیگر از جاذبه های خیره کننده جنگل فندقلو، جشنواره گل های بابونه است که برای شرکت در آن باید ۲۴ و ۲۵ خرداد هر سال خودتان را به این جنگل برسانید. در این روز که روز جهانی گل و گیاه است خیلی از گردشگران به این جنگل می روند تا دشت های چند صد هکتاری بابونه را از نزدیک تماشا کنند. دشت هایی که به این جنگل لقب بهشت گل های بابونه را داده است.

جنگل فندقلو
جنگل فندقلو

جنگل فندقلو به خاطر زیبایی ها و جذابیت های طبیعی اش همچون گردنه حیران، استخر آب گرم و… در میان گردشگران معروف است.

بیشتر بخوانید: معرفی پل معلق تمام شیشه ای هیر در نزدیکی شهر اردبیل

همانطور که از اسم جنگل پیداست، بیشترین محصولی (حدود یک چهارم از مساحت کل جنگل) که در این جنگل می توانید پیدا کنید فندق وحشی است. البته فندق هایی که در این جنگل به وجود می آیند از یک نوع نیستند و موسسه ای روی نوع و گونه این فندق ها تحقیق می کند.

جنگل فندقلو
جنگل فندقلو

درخت های متنوع دیگری در این جنگل وجود دارد که می توان به راش، بلوط، ممرز، بلند مازو و … اشاره کرد.

جنگل فندقلو
جنگل فندقلو در اردبیل

استفاده از آب گرم مشه سویی

این آب گرم که همه آن را به نام «مشه سویی» می شناسند با دمای مناسبی که دارد باعث شده تا خیلی از گردشگران، اطراف آن را برای استراحت و طبیعت گردی انتخاب کنند تا هم در آن تنی به آب بزنند و هم از طبیعت بکر اطرافش استفاده کنند.

در نزدیکی این آب گرم آبشاری زیبا هم وجود دارد که جذابیت این قسمت از جنگل را بیشتر کرده است.

جنگل فندقلو
جنگل فندقلو اردبیل

تله کابین حیران آستارا

این تله کابین به طول مسیر هزار و ۵۰۰ متر در محدوده روستای ونه بین و حاجی امیر قرار دارد.

مسیر تله کابین حیران از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران آغاز شده و وارد جنگل فندقلو می‌شود. تله کابین حیران دارای ۳۰ کابین شش نفره معمولی و سه کابین ویژه VIP بوده و ایستگاه‌های این تله کابین از استانداردترین ایستگاه‌های موجود در میان تله کابین‌های کشور است.

جنگل فندقلو
جنگل فندقلو اردبیل / تله کابین فندقلو

اسکی در فندقلو

پیست اسکی روی چمن فندقلو که مطابق با استاندارد‌های جهانی است، سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

بهترین زمان دیدن این جنگل بهار و تابستان است مخصوصا اینکه در این دو فصل دشت های معروف گل در این جنگل شکوفا می شوند و طبیعتی دل انگیز و چشم نواز را به نمایش می گذارند.

معرفی جنگل ابر شاهرود / پیوند آسمان و زمین در مرز سمنان و گلستان

جنگل فندقلو کجاست؟

راه‌های مختلفی به این جنگل وجود دارد اما راه اصلی رسیدن به آن که آسفالت هم است سه راهی جاده اردبیل به آستارا در نزدیکی شهر نمین است.

جنگل فندقلو
جنگل فندقلو در اردبیل

به این ترتیب که در مسیر راه اردبیل به آستارا و پیش از رسیدن به نمین مسیری سرسبز و زیبا با تابلوی راهنمای جنگل فندقلو نمین مشاهده می‌‌کنید راه دیگر که برای رسیدن به این جنگل وجود دارد از جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران از داخل روستای گیلده است.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x