مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
درآمد و هزینه استارتاپ

استارتاپ _ درآمد و هزینه ، چالشی بزرگ بر سر راه هر کسب و کار (بخش دوم)

کسب درآمد و هزینه های راه‌اندازی استارتاپ ، یک چالش بزرگ

در استارتاپ افراد به خاطر دنبال کردن علایق خود، بانشاط و جدّیت کار را ادامه می‌دهند، ولی یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث نگرانی شروع‌ کننده کسب و کار می‌شود و ایده طلائی استارتاپ را با چالش ربرو می ساز، بحث مالی و موضوع درآمد و هزینه است. در کنار سرمایه‌ گذاری باید به موضوع کاهش هزینه‌ ها نیز دقت شود. برای کم کردن هزینه‌های شرکت نوپا در ابتدای راه باید نکاتی را در نظر بگیریم:

  1. شناسایی و دسته‌بندی هزینه‌ ها و در نظر گرفتن اولویت‌ها

در شروع کار باید همه هزینه‌ های ممکن برای استارتاپ را شناسایی کرده و آن‌ها را بر اساس میزان اهمیت در پیشبرد اهداف استارتاپ، اولویت‌ بندی کنیم؛ بنابراین باید در ابتدا به مواردی که ضروری است پرداخته و از هزینه‌های جانبی و غیرضروری اجتناب کرد.

  1. مشخص کردن تقریبی هزینه در هر زمینه‌ای

شروع‌کننده‌های استارتاپ باید در ابتدای مسیر، میزان هزینه در هر زمینه‌ای را مشخص کنند. برای مثال باید مشخص شود چه مقدار پول برای راه‌اندازی و چه مقدار برای هزینه‌های سازمانی قابل پرداخت است. سعی کنید تا جای ممکن از این برنامه‌ریزی خود تبعیت کرده تا با مشکل مواجه نشوید.

  1. تکیه‌ بر استعداد و دانش خود و اطرافیان

در شروع کار، به دلیل عدم کسب درآمد مناسب پرداخت حقوق کارمندان دشوار است. پس باید با کمترین نیرو، بیشترین بازده را داشته باشیم. در این راستا باید به استعدادها و توانایی خود و اطرافیان اعتماد کرده و به تلاش بیشتر بپردازیم. وقتی شما یک استارتاپ را راه‌اندازی می‌کنید، باید از منطقه راحتی خود خارج‌ شده و به‌دشواری ها تن دهید علی‌الخصوص در ابتدای راه، پس استفاده از توانایی‌های اطرافیان قابل‌ اعتماد خود، راهی برای کم کردن قابل‌ توجهی از هزینه‌های شرکت است.

  1. استفاده از تکنولوژی

امروزه با ایجاد نرم‌ افزارهای مختلف در هر زمینه‌ای نیاز به نیروی انسانی کمتر شده است. شما می‌توانید کار با نرم‌افزارها را یاد گرفته و در استارتاپ خود استفاده کنید. مثل نرم‌افزارهای مربوط به حسابداری. با استفاده از این نرم‌ افزارها نیاز اولیه شما برای استخدام کارمند در این زمینه برطرف خواهد شد.

  1. برای مکان استارتاپ و وسایل موردنیاز هم بلند پرواز نباشید

با جای کوچک و وسایل کمتر و ضروری می‌توان یک شرکت را شروع کرد و در ادامه با سود دهی شرکت، هر آنچه را که می‌خواهید، می‌توانید به شرکت اضافه کنید. همچنین اگر کار شما فقط مرتبط با تکنولوژی و کامپیوتر است از داشتن دفتر کار و وسایل دفتر بی‌نیاز خواهید بود و می‌توانید از دفتر کار مجازی استفاده کنید.

  1. ارائه خدمات به‌ جای پرداخت نقدی

در این مورد می‌توانید به دانش شرکت خود تکیه کرده و برای کاهش هزینه ها، در مقابل خرید کالا از شرکت به آن‌ها خدمات استارتاپ خود را ارائه دهید. به‌ عنوان‌ مثال یک استارتاپ کارهای حسابداری، کامپیوتری یا … می تواند به‌ جای پرداخت پول برای خرید وسایل اداری، خدمات خود را برای مدتی به آن‌ها ارائه دهد. با انجام این کارها هم از پرداخت نقدی معاف شده‌اید و هم به‌نوعی برای استارتاپ خود تبلیغ کرده‌اید. یک تیر و دو نشان!!!

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x