مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
عود

سوزاندن عود راهی مناسب برای کسب آرامش در خانه

عود ماده ای معطر است و در علم رایحه درمانی یا آروماتراپی کاربرد فراوانی دارد. آروماتراپی با عود طبیعی یک روش ارزان، بی خطر و اثربخش بوده و به راحتی در خانه قابل اجرا است و علاوه بر ایجاد بوی مطبوع در محیط، باعث درمان بسیاری از دردها می شود.

عود ماده ای معطر است و در علم رایحه درمانی یا آروماتراپی کاربرد فراوانی دارد. انواع عود با اثرات ضد عفونی کنندگی، ضد باکتری و ویروس، ایجاد آرامش و تمدد اعصاب، رفع خستگی، رفع استرس، افزایش قدرت تمرکز و… وجود دارند که با گیاهان مختلفی ساخته شده و بر اساس ساختار تشکیل دهنده شان یعنی آلدهیدها، کتون و استرها خواص ویژه ای داشته و طبعشان نیز متفاوت است.

 

انواع عودها

مثلا عودهای اسطوخودوس دارای اثرات ضد التهابی، ضد ویروس و آرام بخشی بوده و عودهایی با عصاره یاسمن، مشک، رز و لیمو هوشیاری، تمرکز و یادگیری را تقویت می کنند. به علاوه عود صندل طبع سرد و خشک داشته و عود مشک طبیعت گرم و خشک دارد.

بیشتر بخوانید: فواید چای سبز و چای سفید یا پشمکی و بررسی مضرات آنها

انواع عود و آروماتراپی یا رایحه درمانی با عود طبیعی

آروماتراپی یا رایحه درمانی با عود طبیعی

آروماتراپی با عود طبیعی یک روش ارزان، بی خطر و اثربخش بوده و به راحتی در خانه قابل اجرا است و علاوه بر ایجاد بوی مطبوع در محیط، باعث درمان بسیاری از دردها می شود.

در هنگام خرید عود توجه داشته باشد که عودهای طبیعی و دست ساز تهیه کرده و از خرید عودهای صنعتی و تقلبی بپرهیزید چرا که حاوی مقدار زیادی سرب بوده و بسیار مضر هستند.

لازم به ذکر است که زیاده روی در مصرف عود به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: خواص کینوا و آشنایی با انواع این دانه گیاهی

آروماتراپی یا رایحه درمانی استفاده از مواد معطر و روغن ها برای کمک به درمان برخی بیماری ها و رسیدن به احساس مطلوب را می گویند. استفاده از این علم که قدمتی طولانی دارد مانند سایر شاخه های طبی باید با نظر متخصص در این زمینه انجام گیرد زیرا هر ماده ای که مورد استفاده قرار می گیرد دارای عوارضی نیز است که حتما باید از روش درست مطلع شوید.

 

رعایت اعتدال در مصرف هر نوع دارو و درمان گیاهی را فراموش نکنید.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x