مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 1402 و روز مبارزه با استکبار جهانی 1402

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲ و روز مبارزه با استکبار جهانی ۱۴۰۲

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این مطلب تاریخ دقیق روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 1402 و روز مبارزه با استکبار جهانی را برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید...

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲ و روز مبارزه با استکبار جهانی ۱۴۰۲

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این مطلب تاریخ دقیق روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲ و روز مبارزه با استکبار جهانی را برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید…

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲ و روز مبارزه با استکبار جهانی ۱۴۰۲

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 1402 و روز مبارزه با استکبار جهانی
روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲ و روز مبارزه با استکبار جهانی

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲ و روز مبارزه با استکبار جهانی مصادف با شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۰ ربیع الثانی ۱۴۴۵ و ۴ نوامبر ۲۰۲۳ است.

پس از پیروزی انقلاب، آمریکا اقدامات انقلابی ایران را محکوم کرد. در این میان، پذیرش شاه از سوی آمریکا، خشم ملت ایران را صد چندان کرد دولت موقت بازرگان نیز به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای حل مشکلات ایران و آمریکا بود. امام که از دولت موقت قطع امید کرده بود، در یک سخنرانی فرمودند: «ای جوان‌هایی که در مقابل توپ و تانک رفتید، نهضت خودتان را حفظ کنید. ننشینید دیگران برای شما کار کنند، اینها برای شما کاری نمی‌کنند.»

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 1402
روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲

امام خمینی در پیامی دیگر در ۱۲ آبان ۵۸ در اعتراض به پذیرش شاه از سوی دولت آمریکا اعلام کرد: «دانشگاهیان، دانش آموزان و طلاب علوم دینی با قدرت تمام مبارزه خود را علیه آمریکا گسترش دهند.»

به دنبال انتشار این پیام، نمایندگان دانشجویان پیرو خط امام در دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف تصمیم به تصرف سفارت آمریکا گرفتند. در اولین بیانیه این دانشجویان آمده است: «ما دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از موضع قاطعانه امام در مقابل آمریکای جنایتکار به منظور اعتراض به دسیسه‌های امپریالیستی و صهیونیستی، سفارت جاسوسی آمریکا در تهران را به تصرف درآوردیم تا اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانیم.»

این اقدام با هدف اعتراض نسبت به پذیرش شاه از سوی دولت آمریکا و همچنین اعتراض به دولت موقت مهندس بازرگان صورت گرفت.

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 1402
روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲

تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نتایجی را در برداشت از جمله:

  • تحقیر آمریکا که ابر قدرت زمان خود بود
  • پایان دادن به توطئه‌گری و سلطه‌جویی‌های آمریکا در ایران
  • به حاشیه رفتن خط سازش در ایران و استعفای دولت موقت
  • تثبیت انقلاب

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 1402

بیانات امام پس از تسخیر لانه جاسوسی

امام خمینی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم می‌دانستند.

ایشان همچنین فرمودند: «امروز خیانت‌های زیرزمینی و توطئه‌های زیرزمینی‌… در همین‌سفارت‌خانه‌ها… دارد درست می‌شود که مهمش و عمده‌اش مال شیطان بزرگ‌است که آمریکا باشد. و نمی‌شود… آنها توطئه‌… بکنند، یک وقت ما بفهمیم که‌از بین رفت یک مملکتی‌… و شاه خزائن ما را برده است و در بانک‌ها مقادیر بسیار زیادی که ما حالا شاید بعضی از آنها را مطلع باشیم در بانک‌ها سپرده‌است‌ و همه‌ی آنها مال ملت است.

تا این پول‌ها را برنگرداند و اگر این شاه را برنگردانند، ما طور دیگری با آنها رفتار می‌کنیم. این ها خیال نکنند که همین‌طور نشستیم، گوش می‌کنیم که اینها هر غلطی‌ می‌خواهند بکنند، نه خیر این‌طور نیست. مساله، مسأله‌ی انقلاب است. یک‌ انقلاب بزرگ‌تر از انقلاب اول خواهد شد. باید سر جای خودشان بنشینند و این خائن را او برگرداند و آن بختیار خائن را هم برگردانند…

آن مرکزی‌که جوان‌های ما رفتند، آن‌طور که اطلاع دادند، مرکز جاسوسی و مرکز توطئه‌بوده‌است. آمریکا توقع دارد که شاه را ببرد به آنجا مشغول توطئه کند، پایگاهی‌ هم اینجا برای توطئه درست کند و جوان‌های ما بنشینند و تماشا کنند.»

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ۱۴۰۲

روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 1401

بیشتر بخوانید:

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x