مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
اصلاح صورت با تیغ ابرو

اصلاح صورت با تیغ ابرو خوب است یا نه؟

موهای زائد یکی از دغدغه های بسیاری از خانم هاست. راه های زیادی نیز برای از بین بردن موها وجود دارد. وکس صورت، بند انداختن و تیغ زدن از روش هایی هستند که بیشترین استفاده را در بین خانم ها برای از بین بردن موهای زائد دارد.

اصلاح صورت با تیغ ابرو

موهای زائد یکی از دغدغه های بسیاری از خانم هاست. راه های زیادی نیز برای از بین بردن موها وجود دارد. وکس صورت، بند انداختن و تیغ زدن از روش هایی هستند که بیشترین استفاده را در بین خانم ها برای از بین بردن موهای زائد دارد.

تیغ ابرو یکی از ابزارهایی است که کاربرد زیادی در آرایشگاه های زنانه دارد. از این تیغ برای اصلاح ابروها استفاده می شود.

ما در ادامه می خواهیم درباره روش اصلاح صورت با تیغ ابرو به شما توضیح دهیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

اصلاح صورت با تیغ ابرو

نکات اصلاح صورت با تیغ:

برای اصلاح صورت با تیغ ابرو نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

اگر پوست صورت شما مستعد جوش یا آکنه است اصلاح با تیغ گزینه خوبی برای شما نیست چون ممکن است باعث زیاد شدن آن ها شود.

در روش اصلاح صورت با تیغ ابرو یک لایه از پوست نیز برداشته می شود پس اگر پوست حساسی دارید بهتر است از این روش استفاده نکنید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تیغ مربوط به اصلاح صورت با تیغ اصلاح بدن متفاوت است چون باید اصطکاک متفاوتی روی پوست ایجاد کنند تا زخم نشود.

اگر قصد اصلاح صورت با تیغ را دارید توصیه می شود از تیغ های مخصوص این کار یا تیغ اصلاح ابرو که دسته باریکی دارد استفاده کنید.

مزایای اصلاح صورت با تیغ ابرو

روشی بدون درد

همه خانم ها در صورت خود موهایی دارند اما برای بعضی این موها نازک و کرکی مانند است ولی برای بعضی به علت مشکلات هورمونی موهای زائد و کلفت در صورت زیاد است.

خط ریش یا موی بالا و زیرلب بر ظاهر خانم ها تاثیر فراوانی می گذارد بنابراین همه خانم ها دوست ندارند در این قسمت های صورتشان مو داشته باشند در نتیجه ناگزیر خواهند شد آن ها را از بین ببرند.

استفاده از بند و موم انداختن دردناک است و می تواند باعث قرمزی یا موی زیر پوستی شود. لیزر هم برای هر نوع پوستی قابل استفاده نیست و موجب تجمع رنگدانه های پوستی می شود. پس برخی از خانم ها به تیغ زدن روی می آورند.

بیشتر بخوانید: استفاده از ماسک زغال / فواید و مضرات آن

لایه برداری پوست

بسیاری از کسانی که اصلاح صورت با تیغ ابرو را انتخاب کرده اند باور دارند از زمانی که این کار را کرده اند پوست آن ها لایه برداری شده و در نتیجه آرایش بهتری روی صورت دارند.

آن ها معتقدند اصلاح با تیغ روش عالی برای لایه برداری صورت است چون پوست مرده روی صورت را از بین می برد.

زیباتر شدن پوست

برخی از خانم ها که از این روش برای از بین بردن موهای زائد صورت استفاده کرده اند می گویند که موهای صورت آن ها کمتر شده و چین و چروک صورت کاهش یافته بنابراین پوست زیبایی دارند.

روش اصلاح صورت با تیغ ابرو
روش اصلاح صورت با تیغ ابرو

معایب اصلاح صورت خانم ها با تیغ

درست است به گفته برخی از خانم ها استفاده از تیغ برای اصلاح سبب لایه برداری پوست شده و چهره را شاداب تر و درخشان تر می کند اما برای بهره مندی از این فواید راه های فراوان دیگری وجود دارد که به پوست آسیب نمی زند.

به وجود آمدن موهای زیر پوستی

تیغ زدن باعث تحریک پوست، به وجود آمدن موهای زیر پوستی و عفونت ریشه موها می شود.

زخم شدن پوست

شیو کردن پوست صورت اصطکاک زیادی بر روی پوست ایجاد می کند و ممکن است به علت بی احتیاطی سبب ایجاد زخم بر روی پوست شده و شما در پوست احساس سوزش نمایید.

بیشتر بخوانید: ماسک شیر و فواید آن برای پوست

روش اصلاح صورت با تیغ ابرو

۱. شما به یک تیغ مخصوص صورت برای از بین بردن موهای صورتتان نیاز دارید. هرگز برای اصلاح صورت از یک تیغ معمولی بدن استفاده نکنید. استفاده از تیغ ریش تراشی مردانه بهتر از تیغ اصلاح بدن زنانه است. از ژیلت هایی که سه یا ۴ تیغه دارند، استفاده نکنید.

۲. برای از بین بردن کامل موها، توصیه نمی کنیم تیغ زدن را بعد از روش هایی مانند بند انداختن انجام دهید، چون ممکن است که پوست کشیده و تحریک شود. با این همه، روش هایی وجود دارند که می توانید این کار را با کمترین تبعات منفی که تیغ زدن صورت برای زنان دارد، انجام دهید.

۳. پیش از اصلاح، صورت خود را تمیز و مرطوب کنید تا موها نرم شده و سطح تمیزی داشته باشند.

زیرا در صورت وجود آلودگی احتمال جوش زدن بیشتر می شود. پس صورت را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم بشویید و سپس با یک حوله پوست را خشک کنید.

۴. قبل از اصلاح صورت از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید تا از پوست در برابر بریدگی و ایجاد زخم جلوگیری شود و اصلاح صورت راحت تر انجام گیرد.

۵. زمانی که تیغ را روی صورت می کشید، پوست را به آرامی بکشید و در جهت رویش مو اصلاح کنید تا از بروز موهای زیر پوستی پیشگیری کنید.

۶. بعد از تمام شدن کار، پوست را تمیز کرده و مقداری روغن یا کرم مرطوب کننده روی پوست بزنید. دقت کنید بعد از اصلاح صورت از محصولات بدون الکل و مواد حساسیت زا استفاده نمایید تا پوست آسیب نبیند.

روش اصلاح صورت با تیغ ابرو
روش اصلاح صورت با تیغ ابرو

آیا اصلاح با تیغ باعث زیاد شدن و رشد موهای زائد می‌شود؟

شیو کردن و اصلاح موهای زائد هیچ تاثیری در زیاد و کم شدن رشد موها ندارد. قسمتی که بریده می شود در واقع قسمت مرده مو است که از ریشه در آمده و این کار باعث رشد و زیاد شدن مو نمی شود.

بعد از رشد موها بعضی از افراد با لمس مو احساس زبری و خشن بودن آن را دارند که باعث می شود فکر کنند که موها ضخیم شده است که این درست نیست.

در واقع تیغ زدن باعث می‌شود موهایی که در حال استراحت بودند به حالت فعال در بیایند.

اگر فکر می‌کنید که تیغ کشیدن باعث زیاد شدن و ضخیم شدن موها می‌شود اشتباه می‌کنید؛ چون مویی که از سطح پوست به بیرون آمده مولکول زنده ای ندارد و فقط ماده کراتین بر روی آن قرار دارد به همین دلیل ضخیم و پرپشت شدن موها صورت نمی‌گیرد.

برای اصلاح صورت با تیغ اگر احساس زبری و خشن بودن مو دارید به خاطر این است که اشتباه اصلاح کردید و از روش صحیح اصلاح پیروی نکردید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x