مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

زندگینامه الخاندرو گونزالز ایناریتو کارگردان مکزیکی و برنده جایزه اسکار

الخاندرو گونزالز ایناریتو اولین کارگردان مکزیکی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی است. او توانست در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و طی دو سال متوالی برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی برای فیلمهای مرد پرنده‌ای و بازگشته شود. همچنین اسکار بهترین فیلم نامه و فیلم را برای فیلمهای مرد پرنده‌ای بدست آورد.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب می خواهیم با زندگینامه الخاندرو گونزالز ایناریتو کارگردان مکزیکی برنده جایزه اسکار آشنا شویم.

الخاندرو گونزالز ایناریتو اولین کارگردان مکزیکی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی است. او توانست طی دو سال متوالی، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم های مرد پرنده‌ای و بازگشته شود. همچنین اسکار بهترین فیلمنامه و فیلم را برای فیلم های مرد پرنده‌ای به دست آورد.

زندگینامه الخاندرو گونزالز ایناریتو

آلخاندرو گونزالز ایناریتو در سال ۱۹۶۳ در شهر مکزیکو سیتی مکزیک به دنیا آمد. پدرش یک بانکدار معتبر و ثروتمند بود، اما آن طور که ایناریتو گفته، پدرش در دوران کودکی ورشکست شده و از آن پس زندگی خانواده اش به طور کامل تغییر کرده است. نخستین فعالیت های هنری آلخاندرو گونزالز ایناریتو در سال ۱۹۸۴ آغاز شد. وی در این سال موفق شد به عنوان “دی جی” در یک ایستگاه رادیوی مکزیکی مشغول به کار شود و پس از مدتی نیز تبدیل به سازنده موسیقی متن فیلم های مختلف شود.

ایناریتو در سن ۱۷ سالگی موفق شد کل اقیانوس اطلس را با یک کشتی باری سفر کند و آن طور که گفته این سفر تاثیر بسزایی در فیلمساز شدنش داشته است.

زندگینامه الخاندرو گونزالز ایناریتو

ایناریتو خیلی زود توانست نبوغ خود را در جامعه هنری مکزیک به اثبات برساند. وی در دهه ۹۰ به عنوان یکی از جوان ترین برنامه سازان تلویزیونی شناخته می شد و خیلی زود توانست شرکت تبلیغات و فیلمسازی خود به نام Zeta films را تاسیس نماید. اولین فیلمی که آلخاندرو گونزالز ایناریتو موفق به کارگردانی آن شد «Detrás del dinero» نام داشت که تله فیلمی مکزیکی بود و در سال ۱۹۹۵ آن را کارگردانی کرد.

ایناریتو که از همان سال های اولیه فعالیت، وسواس بسیار زیادی برای نوشتن داشت، مدت زمانی چند ساله را صرف نوشتن فیلمنامه «عشق سگی» کرد و سپس با ساخت آن، که اولین فیلم بلند سینمایی اش بود، موفق شد این فیلم را به عنوان نامزد بهترین فیلم خارجی زبان در اسکار سال ۲۰۰۰ مطرح نماید.

بیوگرافی آلخاندرو گونزالز ایناریتو

دومین فیلم بلند سینمایی آلخاندرو گونزالز ایناریتو «۲۱ گرم» با بازی شان پن و نائومی واتس بود که این اثر موفق نیز سبب شد تا نام ایناریتو به عنوان یکی از کارگردانان مستعد سینما مطرح شود. آلخاندور در سال های بعد با ساخت فیلم های «بابل»، «بردمن» و «بازگشته» ثابت کرد که به راحتی می توان نام او را در میان خلاق ترین کارگردانان تاریخ سینما قرار داد.

فیلم های ایناریتو

آلخاندرو گونزالز ایناریتو هشت بازیگر را در فیلم هایش هدایت کرده که موفق شده اند نامزد اسکار بهترین بازیگری شوند. این نفرات عبارتند از: مایکل کیتون، نائومی واتس، ادوارد نورتون، بنسیو دل تورو، آدریانا بارازا، رینکو کیکوچی، اما استون و خاویر باردم.

لئوناردو دی کاپریو نیز برای بازی در فیلم بازگشته The Revenant جایزه اسکار را به دست آورد.

کارگردان مکزیکی

برخی از فیلم های آلخاندرو ایناریتو

  • عشق سگی (۲۰۰۰)
  • ۲۱ گرم (۲۰۰۳)
  • بابل (۲۰۰۶)
  • زیبا (۲۰۱۰)
  • بردمن (۲۰۱۴)
  • بازگشته (۲۰۱۵)

امیدواریم از مطالعه زندگینامه الخاندرو گونزالز ایناریتو لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x