مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
مرد پرنده - فیلم بیردمن - birdman

معرفی فیلم مرد پرنده ۲۰۱۴ ( BirdMan )

فیلم مرد پرنده ( BirdMan ) جوایز بسیاری به دست آورده است که از جمله آنها می توان به اسکار بهترین فیلم، اسکار بهترین کارگردانی، اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و اسکار بهترین فیلمبرداری اشاره کرد.

معرفی فیلم مرد پرنده ( BirdMan )

نمرات

IMDb: 7.7

Rotten Tomatoes: 91%

Metacritic: 87%

عوامل

کارگردان: Alejandro González Iñárritu

نویسنده: Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Jr

بازیگران: Michael Keaton, Edward Norton, Emma Stone, Naomi Watts

جوایز

فیلم مرد پرنده جوایز بسیاری به دست آورده است که از جمله آنها می توان به اسکار بهترین فیلم، اسکار بهترین کارگردانی، اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و اسکار بهترین فیلمبرداری اشاره کرد.

معرفی فیلم مرد پرنده

فیلم BirdMan درباره بازیگری افول کرده به نام ریگن با بازی مایکل کیتون است که در گذشته نقش ابرقهرمانی به نام مرد پرنده را ایفا می کرده و شهرت و محبوبیت بسیاری داشته است، اما اکنون با فراموشی این فیلم، زندگی هنری او نیز افول کرده و کمتر کسی است که مثل گذشته به او بها بدهد.

به همین دلیل ریگن تصمیم می گیرد تا با اجرای نمایشی بار دیگر در کانون توجه قرار بگیرد، اما مدتی پیش از به اجرا در آمدن این نمایش، بازیگر نقش اصلی از پروژه کنار می رود و سرنوشت اجرای این نمایش در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. با این حال به زودی به ریگن خبر می رسد که یک هنرپیشه مشهور به نام مایک با بازی ادوارد نورتون قصد دارد تا نقش اصلی این نمایش را بازی کند اما…

ستاره فیلم مایکل کیتون است که انتخاب طعنه دار و هوشمندانه ای برای نقش ریگن محسوب می شود. کیتون در این فیلم نقش هنرپیشه ای افول کرده را ایفا می کند که سابقاً در یک نقش ابرقهرمانی بازی می کرده یعنی تقریباً مشابه آنچه که خود کیتون در سال های اخیر تجربه کرده است.

کیتون که در دهه نود میلادی به واسطه حضور در نقش بتمن یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود محسوب می شد، پس از عدم حضور در دنباله این اثر رفته رفته شهرت خود را از دست داد و امروز به جز آن دسته از سینما دوستانی که آثار دهه های قبل هالیوود را دنبال می کنند، کمتر کسی است که مایکل کیتون را به خاطر سپرده باشد.

تصاویر و تریلر فیلم BirdMan

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم مرد پرنده ( BirdMan ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x