مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

زندگینامه فلورانس اسکاول شین نویسنده معروف کتاب «چهار اثر»

فلورانس اسکاول شین نویسنده و نقاش معروفی است که ما او را بیشتر با کتاب چهار اثرش می شناسیم.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک؛ در این مطلب می خواهیم با زندگینامه فلورانس اسکاول شین آشنا شویم. شهرت زیاد اسکاول شین در ایران و برای بیشتر مخاطبانش به خاطر کتاب چهار اثر او است.

شخصیت‌های مهم دولتی زیادی در خانوادۀ مادری فلورانس وجود داشتند و همین امر موجب شد که او مورد توجه آمریکایی‌های بسیاری قرار بگیرد. پدربزرگ مادرش یکی از رهبران سیاسی و عضو کنگرۀ شورای تصمیم‌گیری بود. دایی او نیز جایگاه ویژه‌ای در کشور داشت که نقش به سزایی در طراحی پرچم آمریکا از خود نشان داد و پسرش جوزف هم به خاطر شخصیت وطن پرست خود شعر «درود بر کلمبیا» را سرود. مادربزرگ فلورانس، آنا، نیز یکی از شخصیت‌های برجسته در فیلادلفیا بود.

زندگینامه فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین در ۲۴ سپتامبر سال ۱۸۷۱ در نیوجرسی به دنیا آمد. فلورانس اسکاول شین از همان دوران کودکی قادر بود نقاشی‌های زیبایی بکشد و حتی برای طراحان لباس، طرح‌ های زیبایی طراحی کند.

در سال ۱۸۸۹ تا ۱۸۹۷ فلورانس اسکاول شین تصمیم گرفت که در مرکز هنرهای تجسمی در پنسیلوانیا تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار بگیرد. در آن جا او با همسر خود، اِوِرت شین آشنا شد. او نیز نقاش بسیار ماهری بود که اغلب در جشنواره‌های نقاشی شرکت می‌کرد و گالری‌های نقاشی خود را در معرض دید همگان قرار می‌داد. مدتی پس از به اتمام رسیدن آموزش‌های فلورانس در مرکز هنرهای تجسمی پنسیلوانیا او با اِوِرت ازدواج کرد.

ایرا گِلِکنز کسی بود که از این زوج جوان به شدت حمایت می‌کرد و آن ها را مورد تشویق قرار می‌داد. ایرا دربارۀ فلورانس اسکاول شین چنین می‌گفت:

فلورانس به یک خانوادۀ متوسط و ساده تعلق دارد امّا روح بلند او در نقاشی‌ها و گفتارش به آسانی قابل مشاهده است. او نه تنها من، بلکه تمامی شخصیت‌های بزرگ را نیز مسحور سخنان جذاب و شیرین خود کرده و اعتقاداتش در علم متافیزیکی و ماورایی بسیار تحسین برانگیز است.

در سال ۱۹۰۸ اِوِرت گروهی از نقاشان آمریکایی را دور خود جمع کرد و گروهی به نام «هشت» را به وجود آورد. او خودش جوان‌ترین عضو گروه بود و پس از گذشت سال‌ها فعالیت، مسئولیت آن گروه را به فلورانس اسکاول شین سپرد و خودش از آن خارج شد. فلورانس هم با شخصیت و هنرهای درونی برجستۀ خود توانست ارزش و اعتبار گروه را به بالاترین حد برساند و هنرهای واقعی در دنیا را برای همگان آشکار سازد.
پس از مدتی فلورانس اسکاول شین و اِوِرت به نیویورک رفتند و در آن جا نه تنها در طراحی و نقاشی طرح‌ های مربوط به تئاتر با یکدیگر همکاری کردند، بلکه تصمیم گرفتند که در جهت ساخت سالن تئاتر در پشت استودیوی اطراف میدان واشنگتن نیز اقداماتی انجام دهند.

پس از ساخت سالن تئاتر، اِوِرت شروع کرد به نگارش سه نمایشنامه بسیار جالب و زیبا که در هریک از آنها فلورانس مهم‌ترین نقش را بر عهده داشت.

با آماده شدن نمایش‌ها، فلورانس هم در نقاشی‌هایی که می‌کشید و هم در نقش‌هایی که در تئاتر بازی می‌کرد، بسیار معروف شد. او حتی به خاطر توانایی‌های دیگرش اغلب توسط مؤسسات و کنگره‌ها به جاهای مختلف دعوت می‌شد و همه از او می‌خواستند که دربارۀ اعتقادات و دیدگاه هایش دربارۀ موفقیت‌ ها توضیح دهد. بنابراین با نام «فلوسی» میان همه معروف شد.

در سال ۱۹۱۲ پس از چهارده سال زندگی مشترک، اِوِرت تصمیم گرفت که از فلورانس جدا شود. ایرا گلکینز می‌گفت:

«فلوسی کوچک»، بهتر است مدتی صبر کنی و دوباره روابطت را از نو تقویت کنی. می‌دانم که با اعتقادات تازه‌ ات محال است دوباره بتوانی همانند قبل به زیباترین شکل نقاشی بکشی، اما بیشتر می‌دانم که تو در اعتقادات مذهبی‌ ات همتا و همانندی نداری و برترین هستی. اعتقادات مذهبی تو، روزی تو را به موفقیت می‌رسانند و سربلندت می‌کنند.

فلورانس با کتاب «بازی زندگی و روش بازی کردن آن» وارد دنیای نویسندگی شد. او این کتاب را در سال ۱۹۲۵ نوشت؛ این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی چهار اثر اوست. کتاب‌های «کلام تو عصای معجزه‌گر توست» و «درِ مخفی موفقیت» دو کتاب دیگر این مجموعه هستند. اسکاول شین در کتاب‌هایش از کتاب مقدس مسیحیان تلمیحات بسیاری می‌آورد که این امر باعث لطافت بیشتر متن می‌شود. کتاب‌های فلورانس اسکاول شین در کشورهای زیادی از جمله ایران و آمریکا منتشر شده‌اند و بارها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی قرار گرفته‌اند.

فلورانس اسکاول شین در هفده اوکتبر سال ۱۹۴۰ و زمانی که تنها ۶۹ سال داشت، چشم از جهان فروبست.

کتاب های فلورانس اسکاول شین:

  •    چهار اثر
  •    مسیر جادویی شهود
  •    بازی زندگی و راه این بازی (در سال ۱۹۲۵)
  •    کلام تو عصای معجزه‌گر توست (در سال ۱۹۲۸)
  •    در مخفی موفقیت (در سال ۱۹۴۰)
  •    نفوذ کلام (در سال ۱۹۴۵)

امیدواریم از مطالعه زندگینامه فلورانس اسکاول شین لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x