مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

سگ وحشی آفریقایی

رفتار جالبی درباره سگ وحشی آفریقایی وجود دارد، سگ‌های وحشی افریقایی برای اینکه تصمیم بگیرند شکار کنند یا نه با عطسه رای‌گیری می‌کنند. البته این رای‌گیری منصفانه نیست و تمام سگ‌های گله در این نظرسنجی شرکت نمی‌کنند.

سگ وحشی آفریقایی

سگ وحشی آفریقایی سگ سانی است که با نام‌های سگ شکاری آفریقایی وسگ شکاری دماغه نیز شناخته می‌شود و تنها در قاره آفریقا و به ویژه مناطق ساوانایی و دارای پوشش درختی اندک یافت می‌شود.

اسم سگ نر

سگ وحشی آفریقایی
سگ وحشی آفریقایی
سگ وحشی آفریقایی
سگ وحشی آفریقایی
سگ وحشی آفریقایی
سگ وحشی آفریقایی

این جانور بزرگ‌جثه‌ترین سگ‌سان بومی آفریقا است و تخمین زده می‌شود که در حدود ۶۶۰۰ قلاده سگ وحشی آفریقایی بزرگسال شامل ۱۴۰۰ قلاده بالغ در طبیعت و در ۳۹ جمعیت پراکنده هستند.این در حالی است که میزان شمارش‌ شده به دلیل تقسیم و تکه‌تکه شدن زیستگاه، تعدی و آزار انسانی و همین‌طور شیوع بیماری، رو به کاهش است. تا سال ۲۰۰۵ پنج زیرگونه از سگ وحشی آفریقایی شناسایی و گزارش شده‌اند.

سگ وحشی آفریقایی تنها سگ‌سانی است که ۴ انگشت در هر پا دارد. (دیگران دارای ۵ انگشت هستند) جمجمه آن همانند جمجمه کفتار است و فکی بزرگ دارد که آن را گوشتخوارتر از دیگر سگ‌سانان می‌کند.

تربیت سگ سرابی

وزن این جانور ۱۸ تا ۳۶ کیلوگرم است و ارتفاعش تا شانه ۶۰ تا ۸۰ سانتی‌متر است. طول بدن این پستاندار ۷۱ تا ۱۱۲ سانتی‌متر است و اندازه طول دم ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر است. نرها بزرگ‌جثه‌تر از ماده‌ها هستند. وزن این جانور به‌طور میانگین ۱۸ تا ۳۶ کیلوگرم است و مقدار وزن در جمعیت‌های مختلف این جانور متفاوت است. سگ‌های جمعیت‌های جنوبی سنگین‌تر هستند.

این سگ‌ها گوش‌های گرد بزرگ مملو از مو دارند که آن‌ها را از ورود حشرات و پشه‌ها محافظت می‌کنند. سگ وحشی آفریقایی

آن‌ها غدد عطری دارند که ماده‌ای معطر و نامطبوع را آزاد می‌کند که به گمانی برای ارتباط برقرار کردن به کار می‌رود.

با آنکه این جانوران گونه‌ای سگ‌سان هستند، مانند سگ واق واق نمی‌کنند و همچون گرگ زوزه نمی‌کشند، بلکه غرغرهایی تولید می‌کنند که مانند صدای سگی است که از پیدا کردن صاحبش خوشحال است. پوست بدن آن‌ها دارای رنگ‌های مختلف قهوه‌ای، سیاه، زرد و سفید است و به آسانی تشخیص داده می‌شوند. میانگین طول عمر این جانوران ۱۲ سال است.

سگ وحشی آفریقایی
سگ وحشی آفریقایی

رفتار جالبی درباره سگ‌های وحشی آفریقایی وجود دارد، سگ‌های وحشی افریقایی برای اینکه تصمیم بگیرند شکار کنند یا نه با عطسه رای‌گیری می‌کنند. پیش‌تر تصور بر این بود که سگ‌های وحشی با عطسه فقط می‌خواهند راه تنفس خود را باز کنند ولی بعدتر با تحقیقات بیشتر مشخص شد که این یک جلسه رای‌گیری است. البته این رای‌گیری منصفانه نیست و تمام سگ‌های گله در این نظرسنجی شرکت نمی‌کنند. سگ وحشی آفریقایی

رای‌گیری بدین صورت است که اگر دو سگ قویتر گروه عطسه کنند یعنی شکار انجام می‌شود. اگر یک سگ ضعیف‌تر در گله عطسه کند باید حداقل ده عطسه جمع کند تا شکار انجام شود.

سگ وحشی آفریقایی
سگ وحشی آفریقایی

معرفی انواع نژاد سگ

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x