مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11 مشخص شد. اگر کامپیوتر شما نسخه 64 بیت است و ویندوز 10 را اجرا می‌کند نگران نصب ویندوز 11 نباشید چون بدون هیچ مشکلی بر روی دستگاه شما اجرا خواهد شد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱ مشخص شد. اگر کامپیوتر شما نسخه ۶۴ بیت است و ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند نگران نصب ویندوز ۱۱ نباشید چون بدون هیچ مشکلی بر روی دستگاه شما اجرا خواهد شد.

این روزها که خبر ارائه ویندوز ۱۱ بسیاری از کاربران را مشغول خود کرده است بسیاری کنجکاو هستند که بدانند حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱ چیست؟

سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11

دستگاه شما جهت اجرای ویندوز ۱۱ نیازمند پردازنده ۶۴ بیتی است. حداقل رم مورد نیاز ۴ گیگابایت است. جهت اجرای ویندوز ۱۱ شما نیاز به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت خواهید داشت. این فضا کمی بیشتر از ویندوز ۱۰ است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11.jpg مایکروسافتفهرست حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱ از طرف مایکروسافت

در ادامه این مطلب فهرستی از حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ برای نصب روی سیستم کاربران را مشاهده خواهید کرد. این فهرست توسط مایکروسافت و به صورت رسمی منتشر شده است.

پردازنده: ۱ گیگاهرتز یا سریعتر با ۲ هسته یا بیشتر. سازگار با پردازنده ۶۴ بیتی یا سیستم روی چیپ

رم: ۴ گیگابایت

حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت یا بیشتر

فریمور سیستم: UEFI و Secure Boot Capable

TPM: نسخه ۲

کارت گرافیک: سازگار با DirectX12 یا جدیدتر با درایور WDDM2.0

نمایشگر: رزولیشن ۷۲۰P یا بالاتر، بزرگتر از ۹ اینچ، کانال ۸ بیت

اتصال اینترنت و اکانت مایکروسافت: نسخه هوم ادیشن ویندوز ۱۱ برای تکمیل راه اندازی اولیه دستگاه به اتصال اینترنت و اکانت مایکروسافت نیاز دارد. بدیهی است که برای آپدیت‌های ویندوز نیز به اتصال اینترنت و اکانت مایکروسافت نیاز است.

ادعای ویندز: برای نصب ویندوز ۱۱ نیاز به سخت افزار قوی‌تر از ویندوز ۱۰ نیست!

در سال ۲۰۱۵ هنگامی که ویندوز ۱۰ منتشر شد به همان سخت افزار ویندوز ۷ با کمی فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز بود. همین قضیه در مورد ویندوز ۱۱ نیز صادق است. این نسخه از ویندوز به یک رابط کاربری جدید، فروشگاه ویندوز به روز و دیگر ویژگی‌هایی مجهز شده است که سیستم‌های منعطف و تاشو مبتنی بر ARM x86 نیز کار می‌کند.

ویندوز ادعا کرده که ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوز ۱۰ سخت افزار قوی‌تری نیاز نخواهد داشت. باید منتظر بمانیم ببینم این ادعای ویندوز واقعیت دارد یا خیر!

منبع: گجت نیوز

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x