مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
شتاب دهنده

شتاب‌دهنده‌های استارتاپ

رونق تبلیغات و جذب سرمایه گذاری در سال‌های اخیر، باعث ظهور بازیکنان جدیدی در بازی استارتاپ ها شده است. یکی از این بازیکنان که می‌تواند به موفقیت شرکت ها کمک کند، شتاب دهنده ها هستند.

شواهد اولیه نشان می‌دهد که شتاب دهنده ها پتانسیل قابل توجهی برای بهبود نتایج استارتاپ ها دارند. آن ها را می‌توان به منزله دانه برای استارتاپ ها دانست؛ زیرا آن‌ها می‌توانند باعث جوانه زنی و رشد اولیه شرکت ها شوند.

شتاب دهنده ها کمک های خود را در مراحل اولیه راه اندازی استارتاپ گسترش می‌دهند. آن ها با ارائه خدمات فکری، آموزش و پشتیبانی مالی، کمک می‌کنند شرکت نوپا رشد کرده و توسعه یابد. همچنین با به نمایش گذاشتن محصول (خدمات) با ارائه سخنرانی ها و … باعث جذب سرمایه گذاران می‌شوند. تجربه آن ها در فرآیند آموزش همه جانبه و سریع باعث به حرکت درآمدن چرخه زندگی استارتاپ ها می‌شود. گاهی این آموزش ها ارزش چند ساله دارند که طی چند ماه به شرکت جوان القا می‌شود.

شتاب دهنده ها می‌توانند در تمام مراحل تکامل استارتاپ از مرحله ایده، تولید و یا درآمد وارد شوند. با این حال اغلب تمایل به تمرکز در ابتدای کار دارند زیرا این زمانی است که شرکت ها بیشترین نیاز به کمک های خارجی را دارند. با این حال باید توجه داشت این خدمات در یک زمان محدود انجام می‌شود.

بدون کمک شتاب دهنده ها، شرکت هایی نظیر Airbnb، Twitch، Dropbx و … حتی نور روز فردایشان را نمی‌دیدند.

باوجود گسترش شتاب دهنده ها قبول درخواست از سمت آن‌ها بسیار رقابتی است. برای همکاری با استارتاپ، معیارهای بالا استاندارد اعمل می‌شود و اطمینان حاصل می‌شود که متقاضیان واجد شرایط و دارای صلاحیت خوب هستند.

به‌طور خلاصه، شتاب دهنده ها می‌توانند تأثیر مثبتی بر عملکرد استارتاپ ها در شروع کارشان داشته باشند. حتی در مقایسه با سایر سرمایه گذاران وجودشان در مرحله اولیه می‌تواند عملکرد بهتری به شرکت بدهد. با توجه به رشد شتاب دهنده ها در سال های اخیر، این شواهد دلگرم کننده است. عملکرد برخی از آن ها ممکن است کمی متفاوت باشد ولی در کل همه آن‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند و عملکرد آن‌ها به شکل معنی داری می‌تواند باعث موفقیت شغلی برای مبتدیانی که تازه فارغ‌التحصیل شده و به دنبال شروع کار هستند، باشد.

درآخر باید توجه داشت که همه شتاب دهنده ها بسیار موفق نیستند. ورود یکی از آن ها به سیستم کار باعث تضمین موفقیت، ایده و طرح یک کارآفرین و حتی تامین سرمایه استارتاپ نمی شود.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x