مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
شورلت وحشی و فورد صحرا نورد 2021

شورلت وحشی و فورد دونده ۲۰۲۱

جدیدا شورلت یک کانسپت بیابان نورد را در نمایشگاه لوازم جانبی سی‌ما (SEMA) رونمایی کرده است. هدف از این رونمایی، نمایش لوازم جانبی محصولات شورلت است. نام این خودرو شورلت وحشی است.

شورلت وحشی و فورد دونده ۲۰۲۱

جدیدا شورلت یک کانسپت بیابان نورد را در نمایشگاه لوازم جانبی سی‌ما (SEMA) رونمایی کرده است. هدف از این رونمایی، نمایش لوازم جانبی محصولات شورلت است.

نمایشگاه لوازم جانبی خودرو هر سال در هفته اول ماه نوامبر در شهر لاس‌ وگاس برگزار می‌شود.

نام این ماشین شورلت، “وحشی” است. این ماشین یکی از هشت ماشینی است که در غرفه کارخانه آمریکایی در سی‌ما به نمایش درآمده است.

شورلت وحشی براساس وانت سیلواردو ساخته شده است.

می‌توان گفت وحشی براساس وانت شورلت سیلواردو ساخته شده است. مهندسان شورلت، شاسی وانت سیلواردو را کوتاه‌تر کرده و تا حد ممکن وزن ماشین را کاهش داده‌اند.

موتور وحشی هشت سیلندر دارد و قدرت ۶۵۰ اسب بخاری را به ماشین هدیه کرده است. توان موتور با یک دنده ده سرعته اتوماتیک به چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند.

شورلت وحشی موتور

شورلت وحشی قرار نیست تولید شود.

اگر به ظاهر خودرو دقت کنید متوجه خواهید شد که بسیار شبیه خودروهایی است که جنرال موتورز برای ارتش آمریکا طراحی کرده است. اما وحشی تنها یک کانسپت است و قرار نیست به تولید برسد.

درباره سرعت و شتاب وحشی هیچ مطلبی منتشر نشده است و فقط جنرال موتورز گفته “وحشی در صحرا پرواز می‌کند.”

در نمایشگاه سی‌ما از شاسی بلند اسپرت بیابانی فورد هم رونمایی شد. این خودرو برخلاف شورلت وحشی قرار است تولید شود اما در حجم بسیار محدود.

شورلت وحشی و فورد دونده 2021

فورد دونده صحرا با همکاری یک شرکت کانادایی ساخته شده است.

نام این شاسی بلند فورد دونده صحرا است که براساس مدل برونکو طراحی و ساخته شده است. برای ساخت این خودرو، کارخانه آمریکایی با یک شرکت کانادایی به نام مولتی‌ماتیک همکاری کرده است.

در دونده صحرا، جهت کاهش وزن برخی از پنل‌های ماشین به جای فولاد از فایبرگلاس ساخته شده است. موتور این خودرو توان ۴۰۰ اسب بخاری دارد و دارای دنده اتوماتیک ده سرعته است.

قرار است این ماشین در سال ۲۰۲۲ در رقابت‌های بیابان نوردی “باها ۱۰۰۰” شرکت کند.

بیشتر بخوانید: ۶ خودروساز مطرح جهان تولید خودرو بنزینی را متوقف می‌کنند

فورد دونده صحرا

فورد اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۲ تعداد محدودی از خودرو فورد دونده صحرا را با قیمت حدودی دویست هزار دلار روانه بازار کند.

بیشتر بخوانید: با کیفیت ترین خودروساز در آمریکا ۲۰۲۱

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x