مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
شیوانا تقدیر در دستان توست

تقدیر در دستان توست / مجموعه داستان های شیوانا

سرنوشت، در انتظار نیت و آرزوی قلبی توست تا همانی شود که تو می خواهی. این تو هستی که اگر گام اول زندگی ات را مصمم برداری و مسیر هدفت را درست انتخاب کنی، تقدیر با تو همراه می شود که هر آنچه که می خواهی برایت ترسیم شود.

شیوانا تقدیر در دستان توست

مرد جوانی با سر و صورت خاکی به سنگی تکیه داده بود، شیوانا از مقابلش گذشت. مرد در حالی که بسیار غمگین و آشفته بود به شیوانا نگاهی کرد و سرش را پایین انداخت. شیوانا در کنار مرد نشست و دست او را در دست گرفت و از او خواست دلیل ناراحتی اش را بگوید. مرد جوان گفت: دست تقدیر زندگی ام را بر هم زده، روزگارِ خوبی داشتم و در کنار خانواده ام خوش و خرم زندگی می کردم، اما ناگهان سرنوشت زندگی ام را بر هم زد و روزگارم به هم ریخت. همه زندگی ام را از دست دادم و دیگر هیچ امیدی به بهبود وضعیت زندگی ام ندارم، حتی می ترسم از نو شروع کنم و دوباره دست تقدیر زندگی ام را دگرگون کند!

شیوانا در حالی که بسیار متاثر شده بود، دستی بر شانه مرد جوان زد و گفت: تقدیر برای هر انسانی آنگونه رقم می خورد که خودش قدم برداشته است. نیت درونی و انتخاب راهِ تو هر چه که باشد، تقدیرِ تو همان است.

تو نقشه اولیه زندگی ات را ترسیم می کنی و تقدیر آن را برایت صفحه آرایی می کند. سرنوشت، در انتظار نیت و آرزوی قلبی توست تا همانی شود که تو می خواهی. این تو هستی که اگر گام اول زندگی ات را مصمم برداری و مسیر هدفت را درست انتخاب کنی، تقدیر با تو همراه می شود که هر آنچه که می خواهی برایت ترسیم شود.

دوست من! پس تقدیر چیزی جز دست خودت نیست. برخیز و زندگی ات را از نو بساز. شکست در زندگی چه بسا به دلیل خطایی باشد که تو حتی فکر نمی کردی که آینده ات را تباه کند. دست تقدیر هرگز مانع پیشرفت تو نمی شود، تقدیر رونق زندگی ِتو را نمی گیرد و مانع کار و راه ِتو نمی شود، بلکه با کمک خودت تو را در زندگی همراهی می کند تا تو با تلاش به هر آنچه که می خواهی برسی.

تو نیز تصمیم بگیر که دوباره شروع کنی، با امید و انگیزه ای دوباره، یک انتخاب ِدرست راهت را هموار کن و تمام ویرانی های زندگی ات را آباد کن، یقین داشته باش که تقدیر، همگام با تو، تو را به سوی هدفت سوق می دهد و تو طعم خوش زندگی را خواهی چشید درحالی که گذشته ها را به فراموشی بسپاری و از لحظه های زندگی ات به خوبی بهره مند شوی.

اگر با نا امیدی غرق در شکست های گذشته ی زندگی ات شوی، جز افسردگی و پشیمانی هیچ نتیجه ای نصیبت نخواهد شد. تو باید بتوانی دوباره ویرانه های زندگی ات را با عزمی راسخ از نو بسازی چرا که زندگی مجموعه ای از افتادن ها و برخاستن ها است.   

اگر یک بار زمین بخوری هر چند که سخت و محکم هم باشد و دوباره از جایت برخیزی و قوی تر از قبل قدم برداری، مشکلات در برابرت ضعیف جلوه خواهد کرد. طوری که می توانی بزرگترین مشکلات را با قدرت از جا برداری و راه های ناهموار را برای خودت چنان هموار کنی که روزگار همواره به رویت لبخند بزند و تقدیر برایت خوش بدرخشد.

 

پایدار بمانید تا داستانی دیگر از شیوانا …

 مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x