مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
طرز تهیه ماءالجبن یا آب پنیر

ماءالجبن یا آب پنیر چیست؟ / چگونه آن را تهیه کنیم؟

در این مطلب به طرز تهیه ماءالجبن یا آب پنیر و مصرف آن پرداخته ایم. ماءالجبن یا آب پنیر مرطوب، منضح، مسهل و سریع النفوذ به عنق بدن است. طبعی معتدل مایل به سرد دارد.

در این مطلب به ماءالجبن یا آب پنیر چیست و طرز تهیه و مصرف آن چگونه است؟

ماءالجبن یا آب پنیر مرطوب، منضح، مسهل و سریع النفوذ به عنق بدن است. طبعی معتدل مایل به سرد دارد.

 

ماءالجبن یا آب پنیر چیست؟

در طب سنتی از دیرباز تاکنون از آن به عنوان دارویی معجزه گر و کارساز در پاکسازی عمومی بدن از سموم حاصل از آلودگی هوا، سوء مزاج ها، تجمع اخلاط سوخته و… یاد شده است.

این داروی مفید به تنهایی یا در ترکیب با سایر داروها مانند: افتیمون، شیرین بیان، هلیله سیاه، تمر هندی، تم کافشه و … بسته به نوع بیماری و مزاج افراد استفاده می شود و تاثیر چشم گیری دارد.

به طور کلی می توان گفت ماءالجبن یا آب پنیر برای درمان انواع لک های پوستی، خشکی و اگزما، انواع سده ( انسدادها) سوء مزاج ها، اختلالات خلقی، بیماری های سوداوی، تب ها و التهابات، گرفتگی عرق، رفع اخلاط غلیظ و… کاربرد گسترده ای دارد. همچنین توصیه می شود افراد دارای معده های مرطوب در مصرف آن احتیاط کنند.

 

بهترین زمان مصرف ماءالجبن

بهترین زمان مصرف ماءالجبن فصل بهار و پاییز و در صبح ناشتا آن هم در سه مرحله با فاصله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. بهتر آن است که در فاصله ذکر شده فعالیت بدنی و تعریق داشته و ۲ تا ۳ ساعت بعد از خوردن آن ماده غذایی دیگری خورده نشود تا اثر بخشی آن افزون گردد.

 

طرز تهیه ماءالجبن یا آب پنیر

شیر را ابتدا روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس مقداری سکنجبین ترش یا سرکه و یا آبلیمو به آن بیافزایید تا حالت بریده بریده پیدا کند. سپس محتوای قابلمه را در پارچه ای تمیز ریخته و آبگیری کنید. آب حاصله همان ماءالجبن است که دارای خواص بی نظیری است.

توجه داشته باشید قطعا تعادل در مصرف هر چیزی نتایج خوبی در پی دارد.

 

با تشکر از دکتر علیرضا یارقلی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x