مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

عباس برزگر، میلیاردر بزرگ روستایی

زندگینامه افراد موفق

عباس برزگر، میلیاردر بزرگ روستایی

 

 

گاهی گمان نمیکنی ولی خوب می شود

گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود

گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است

گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود

گاهی گدای گدایی و بخت با تو یار نیست

گاهی تمام شهر گدای تو می شود

عباس برزگر: من سواد ندارم ولی کسانی که به مدرسه رفتن یاد گرفتن دو دوتا می شود چهارتا، من از خدای خودم یاد گرفتم که دو دوتا می شود هزارتا…

43111999 476981529480346 7057571412470784852 n

عباس برزگر جوان روستایی که روزگاری با دست فروشی و دوره گردی در شهر شیراز زندگی خود را سپری می کرد، اینک نبوغ هنر و آوازه کارش پای خارجی ها را به روستای زادگاهش نیز کشانده است. با وجود این که خبر تازه نیست اما همچنان جذاب است و میان افراد مختلف دست به دست می گردد. داستان دقیقاً مانند فیلم هاست. از آن دست داستان هایی که در عرض یک شب وضع مالی یک نفر را تکان می دهد و او را به سوپر میلیاردر کشور تبدیل می کند.

13970428171050177147957610.png

 

زندگینامه عباس برزگر

عباس برزگر و روستایش که حالا با نام دهکده توریستی عباس بزرگر شناخته می شود، این روزها شهرت جهانی پیدا کرده اند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران تلاش می کنند تا به روستای عباس برزگر سر بزنند.

کارآفرین میلیاردر  ایرانی کارش را از دست فروشی و درآمد روزانه سه هزار تومان شروع کرده است. درآمدزایی چشمگیر او با یک اتفاق معجزه آسا شروع شده است. “عباس برزگر” متولد و ساکن یک روستای بسیار کوچک به نام “بزم” شهرستان بوانات در استان فارس می باشد.
روستایی که نه خیلی حاصلخیز است و نه جاذبه خاصی دارد، اما عباس برزگر با موقعیت شناسی درست توانسته در کتاب راهنمای گردشگری یونسکو، عنوان شگفت انگیزترین تجربه گردشگری ایران را از آن خود کند.

13960909144750913126498210

عباس برزگر در یک شب بارانی دو گردشگر آلمانی را به خانه فقیرانه خود مهمان می کند و از آن ها با کته گوجه و ترشی لیته پذیرایی می کند. مهمانان خارجی عباس با پذیرایی صمیمانه و بی ریای او دو روز تمام به سبک روستاییان ایرانی زندگی می کنند و گویا این تجربه منحصربه فرد آن قدر برایشان جذاب بوده است که به سرعت این موضوع را رسانه ای می کنند و عباس برزگر را با انبوهی مهمان ناخوانده از آن سوی مرزها مواجه می کنند.

Abbas Barzegar 23

هوشمندی عباس برزگر برای بهره برداری از این اتفاق، به سرعت او را شهره عام و خاص کرد و شبکه های تلویزیونی از سراسر جهان کارآفرین روستایی ایران را روی آنتن خود قرار می دادند. عباس حالا علاوه بر دهکده توریستی اش در تدارک یک تور عشایری با ١۵ هزار سیاه چادر است. تور عشایری او تا چند سال رزرو شده و کارشناسان می گویند این تورها می تواند درآمدزایی عباس برزگر را به اندازه تمام صادرات نفت کشور برساند!

abbas barzegar

 عباس برزگر کارآفرین بزرگ

عباس برزگر با بزرگان طایفه های قشقایی و بختیاری به توافق رسیده است تا میهمانان خارجی را در سیاه چادرهایشان بپذیرند و هر خانواده عشایری در ازای پذیرایی از میهمانان درصدی از هزینه اقامت مسافران را دریافت کند. حالا شهرت عباس برزگر به اندازه ای رسیده است که تمام ظرفیت هتل منحصر به فردش در ٣۶۵ روز سال اشغال می شود.

یونسکو در کتاب راهنمای گردشگری خود، تور عشایری عباس برزگر را به عنوان شگفت انگیزترین تجربه گردشگری در ایران معرفی کرده است و مسافران خارجی تا آخر سال ٩۵ تمام سیاه چادرهایش را رزرو کرده بودند.

5924590382342057507 y

در حال حاضر هزینه هر شب اقامت در دهکده گردشگری او چیزی حدود ٣ میلیون تومان است. کارشناسان صنعت گردشگری می گویند اگر او بتواند استانداردهای هتل خاص و منحصر به فردش را ارتقاء دهد به راحتی می تواند درآمد خودش را به عنوان یکی از گران قیمت ترین هتل های خاورمیانه و جهان افزایش دهد.

اگر هزینه اقامت در دهکده عباس برزگر نصف قیمت گران ترین هتل خاورمیانه و حتی کمتر باشد خواهد توانست معادل کل صادرات نفت کشور درآمد داشته باشد. با این حساب اگر او به ازای هر شب اقامت در ١۵ هزار سیاه چادر حدود ١٠ هزار دلار دریافت کند تنها در یک روز سال حدود ١۵٠ میلیون دلار درآمد خواهد داشت. این درآمد در یک سال به حدود ۵۴ میلیارد دلار می رسد که معادل درآمد نفتی ایران است.

tourist village of abbas barzegar family bavanat 6

گردشگران خارجی زندگی عشایر ایران را تجربه می کنند او این روزها مشغول آموزش خانواده های عشایری برای پذیرایی از مهمانان خارجی می باشد. عباس برزگر می گوید ١٠٠ نفر از جوانان خانواده های عشایر زبان انگلیسی آموخته اند تا بتوانند به راحتی با مهمانان ارتباط برقرار کنند. آن ها قرار است مهمانان خود را به تماشا و تجربه تمام روزمرگی های زندگی ایل قشقایی و بختیاری ببرند. مهمانان از دامنه های کوه بالا خواهند رفت و همراه با دختران جوان گیاهان دارویی می چینند. با چوپانان به صحرا رفته و در کنار آن ها غذا می خورند. به سوگواری ها و جشن های عشایری دعوت می شوند. شبانه و در سکوت کوهستان به پیرمردهای نی انبان و سرنا نواز گوش می دهند و کنار دارهای زمینی گلیم و گبه نشسته و بر تارهای آن گره می زنند. قصه های جن و پری کهنسالان ایل و تجربه های شگفت انگیزشان از مواجهه با طبیعت را گوش می دهند و باورهایشان درباره تولد یک نوزاد جدید و رسومات شان تماشا می کنند.

Abbas Barzegar and bavanat 3

عباس برزگر می گوید، بیشتر مسافرانش از اسپانیا، پرتغال و لهستان آمدند و او درحال حاضر همان ٧٠٠ یورو برای هر شب اقامت در مجموعه اش را دریافت می کند. او می گوید: تا ۵ سال آینده کیفیت ها را با نظر کارشناسان بین المللی بالا خواهم برد و قیمت ها افزایشی نخواهد داشت.

اشتغال زایی:

عباس برزگر پیش از این برای نه هزار نفر از ساکنان روستای بزم شهرستان بوانات استان فارس اشتغال ایجاد کرده است و حالا پانزده هزار خانواده دیگر در درآمد و کسب و کار وی شریک می باشند. عباس برزگر می گوید: تمام درآمدها به طور عادلانه بین مجموعه ام تقسیم می شود. از تمام صاحبان مشاغل و کالاها به طور مساوی خرید می کنم و آن ها به این شیوه من احترام می گذارند و باکیفیت ترین کالاها را برای پذیرایی از مهمان هایم آماده می کنند. مجموعه بزرگ وی قدرشناس حسن نیت او هستند. روستاییان فقیر دهکده نه چندان حاصلخیز بزم حالا با کارآفرینی نمونه عباس برزگر و خانواده اش چند برابر گذشته درآمد دارند و مجموعه موفقی تشکیل داده اند.

صداقت داشتن با مهمان ها

عباس برزگر می گوید: کار خاصی انجام ندادم تنها گردشگران خارجی را مانند اقوام و فامیل خودم در خانه پذیرایی کرده ام، با غذاهای محلی خودمان، چای آتشی، ماست و پنیر گوسفندی. البته مهمان ها  هم توقع زیادی نداشتند، تنها می خواستند چند روز زندگی روستایی در ایران را تجربه کنند. من مهمان هایم را به تماشای علف چینی و میوه چینی روستاییان می بردم، در عروسی ها و حنابندان های روستایی مهمان می کردم و به شب نشینی های هم ولایتی هایم کنار آتش دعوت می کردم. با آن ها سیب زمینی کباب شده و چای آتشی می خوردم. گاهی هم آن ها با من شیر می دوشیدند و کشک درست می کردند اما این تمام کاری نیست که خانواده من انجام می دهند.

Abbas Barzegar Tourist Complex 1

عباس برزگر می گوید: من با مهمان هایم صادق هستم و هیچ وقت نخواستم آن ها را فریب بدهم یا چند برابر قیمت واقعی چیزی را به آن ها بفروشم. صنایع دستی و تمام سوغات روستایی که در فروشگاهم گذاشته ام برای مشتریان ایرانی و خارجی فقط یک قیمت دارد. من از ناآگاهی آن ها نسبت به بازار ایران و قیمت هایش سو استفاده نکرده و نمی کنم. او می گوید: برای غذای مهمان هایش سنگ تمام می گذارد.
تمام غذاها از باکیفیت ترین و مرغوب ترین مواد اولیه محلی و روستایی تهیه می شدند. گردشگران در دفتر یادگاری هتلش نوشته اند «احساس می کنند در کنار خانواده خود زندگی می کنند.» و این تفاوت اساسی کسب و کار عباس برزگر با دیگرانی است که اعتماد مشتریان خود را خدشه دار می کنند.

مجله اینترنتی تحلیلک

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x