مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
فیبروز ابرو چیست

فیبروز ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

اگر علاقه مند به آرایش های نیمه دائمی باشید حتما تا کنون اسم فیبروز ابرو به گوش شما خورده است. فیبروز یک روش جدید برای آرایش نیمه دائمی ابرو است که با استفاده از سوزن های یکبار مصرف و به صورت دستی انجام می شود.

فیبروز ابرو چگونه انجام میشود؟

اگر علاقه مند به آرایش های نیمه دائمی باشید حتما تا کنون اسم فیبروز ابرو به گوشتان خورده است. فیبروز یک روش جدید برای آرایش نیمه دائمی ابرو است که با استفاده از سوزن های یکبار مصرف و به صورت دستی انجام می شود.

شما با استفاده از این روش می توانید نواقص ابرو خود را برطرف کنید. فیبروز ابرو دائمی نیست و با گذشت زمان از بین می رود بنابراین این امکان را به شما می دهد تا در آینده آن را تغییر دهید.

حال چرا به این روش فیبروز می گویند؟ در کلمه فیبروز فی به معنی نام شرکت است و بروز یعنی خطوط ابرو یا ابروها. این اسم از شرکتی در صربستان گرفته شده است که این روش زیبایی را بنیان گذاری کرده است.

 

مراحل فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو امروزه به یک روش پرکاربرد برای خانم ها تبدیل شده است و برای بسیاری از خانم ها گزینه مناسبی برای از بین بردن نواقص ابرو به شمار می رود.

این روش آرایش ابرو به شدت مورد استقبال قرار گرفته به گونه ای که پس از مدت کوتاهی روش های فیبروز لب، خط چشم و مژه ها نیز به وجود آمدند.

مراحل فیبروز ابرو به شرح زیر است:

ابتدا خطوط ابرو بایست در بخش تاج ابرو اجرا شود، هر خط اجرا شده ۲ بار تمدید شود.

سپس نوبت شوک دادن با رنگ می رسد، پس از ۳ الی ۴ دقیقه ابروها رنگ گرفته و نوبت بی حس کردن می رسد.

توجه داشته باشید ۱۰ روز قبل از اجرای فیبروز نباید ابروها را رنگ کرد و رنگ انتخاب شده نباید زیاد روشن باشد.

در مرحله بعدی آرک ابرو و دم ابرو ترسیم می شود، برای کم رنگ نبودن تاتو بایست ضخامت استروک ها دو برابر کرد، با توجه به نوع پوست افراد اجرای فیبروز ابرو در چند مرحله انجام می شود و برای اجرای بهتر این روش پوست خشک و نرمال مناسب است.

انواع مدل‌های هاشور ابرو با فیبروز

هاشور به روش فیبروز دارای مدل‌های مختلفی است و شما می‌توانید از بین این مدل ها، هاشور ابرویی را که با فرم صورت و ابرو‌های شما مطابقت و همخوانی بیشتری دارد انتخاب کنید.

مدل هاشور spine-۳

این مدل هاشور ابرو به تیغ ماهی نیز معروف است و در این مدل نقطه کانونی هاشور روی انتهای ابرو‌ها قرار دارد و همه قسمت‌های هاشور در جهت انتهایی ابرو‌ها زده می‌شوند.

هاشور spine-۵

این مدل هاشور به هاشور ابروی آسیایی نیز معروف است و در این مدل نقطه کانونی هاشور در قسمت پایینی ابرو‌ها و در جایی بین ابتدا و قوس ابرو‌ها قرار می‌گیرد.

هاشور spine-۶

این مدل به هاشور ابروی کلاسیک نیز معروف است و در این مدل نقطه کانونی هاشور در قسمت قوس پایینی ابرو‌ها قرار دارد و تمام هاشور‌ها در جهت این نقطه قرار داده می‌شوند.

هاشور upper spine

در این مدل نقطه کانونی هاشور در قسمت بالایی ابرو‌ها قرار می‌گیرد و همه هاشور در جهت بالای ابرو‌ها زده می‌شوند.

دستگاه مورد استفاده در روش فیبروز

قلم میکروبلیدینگ، دستگاه مخصوص برای انجام هاشور و سایه ابرو در تکنیک فیبروز است. این دستگاه مانند یک قلم دستی خطوط و نقاط بسیار ظریفی را روی پوست ایجاد می کند.

ماندگاری فیبروز ابرو

یکی از سوالات پر تکرار در مورد فیبروز ابرو ماندگاری آن است. در پاسخ به این سوال می توان گفت در این تکنیک عوامل مختلفی اثرگذار هستند.

در حالت عادی ۶ ماه تا یک سال ماندگاری دارد زیرا خطوط ایجاد شده با روش میکروبلیدینگ عمق کمتری دارد و ماندگاری آن نیز کمتر می شود.

ایجاد هاشورهای عمیق و استفاده از رنگ های به روز در روش فیبروز، باعث افزایش ماندگاری آن می شود.

جوهر تاتو که در این روش استفاده می شود کمتر به پوست نفوذ کرده و ماندگاری آن کمتر است اما در روش تاتو ماندگاری طراحی ابرو بیش از فیبروز است.

فیبروز ابرو چیست
فیبروز ابرو چیست

رنگ های مورد استفاده در فیبروز

رنگ های مورد استفاده در فیبروز از انواع مواد معدنی تهیه می شوند که فاقد فلزات سنگین هستند و به راحتی جذب پوست می گردند. این رنگ ها ظاهر و رنگی طبیعی به ابروها بخشیده و پس از پاک شدن به صورت کامل از روی پوست برطرف می شوند و ته رنگ قرمز از خود به جای نمی گذارند.

فیبروز ابرو چه مزایایی به همراه دارد؟

۱ . نسبت به سایر روش ها التهاب کمتری دارد.

۲ . میکروبلیدر می تواند با دقت کافی تارهایی بسیار نازک شبیه به ابرو ایجاد کند.

۳ . می توان مدل ابرو را به راحتی تغییر داد.

۴ . در قسمت مورد نظر هاشور با تراکم بالا ایجاد می شود.

۵ . در این تکنیک می توان از مدل های مختلفی برای زدن هاشور استفاده کرد.

۶ . فیبروز ابرو هزینه مناسبی دارد.

۷ . بهترین گزینه برای قرینه سازی ابرو محسوب می شود.

۸ . در این روش می توان فرم تاج ابرو را تغییر داد.

۹ . سوزش و درد در ناحیه مورد نظر به حداقل می رسد.

۱۰ . در صورت نیاز می توان تنها قسمتی از ابروها که خالی است را هاشور زد.

معایب فیبروز ابرو چیست؟

در مورد معایب فیبروز ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- افرادی که قبلا از تاتو استفاده کرده اند به هیچ عنوان نمی توانند از این روش برای زیباتر کردن ابروهای خود استفاده کنند و این موضوع برای افرادی که نمی توانند از فیبروز ابرو بهره مند شوند ناراحت کننده است.

۲- با توجه به اینکه کاربر با اعمال فشار بر روی دستگاه میکروبلیدینگ مراحل فیبروز را انجام می دهد، با گذشت زمان مچ کاربر خسته شده و در آخرهای کار از میزان فشار کاسته می شود که این موضوع می تواند بر کیفیت کار انجام شده تاثیر بگذارد.

۳-با توجه به آن که تیغ دستگاه مربوط به فیبروز با دست کاربر انجام می شود، امکان آسیب رسیدن به دست بسیار بیشتر است و افرادی که این کار را انجام می دهند بایستی خیلی مراقب باشند.

۴- در برخی از مراکز رنگ های بسیار نامرغوبی مورد استفاده واقع می شود که همین امر سبب می شود ماندگاری آن کمتر بوده و بعد از گذشت زمان کوتاهی شاهد کم رنگ شدن رنگ ابرو می شویم. به همین دلیل توصیه می شود به مراکزی مراجعه نمایید که قابل اطمینان و اعتماد باشند تا کمترین آسیب به ابرو وارد شده و هزینه تان هدر نرفته باشد.

در مورد ماندگاری فیبروز ابرو می توان به شرایط زیر اشاره کرد:

عمق هاشور ابرو

این نوع هاشور به وسیله قلم دستی میکروبلیدینگ انجام می شود؛ بدین معنی که هر چه تاتوکار هاشور را در عمق بیشتری از پوست بزند، ماندگاری آن افرایش می یابد و هر چه عمق آن کمتر باشد، ماندگاری نیز کاهش خواهد یافت.

نوع پوست

یکی از عوامل تاثیرگذار در ماندگاری هاشور ابرو، نوع پوست مشتری است. هر چه پوست چرب تر باشد، ماندگاری ابرو کمتر خواهد بود. بهتر است قبل از انجام میکرو فیبروز، اسکراپت صورت انجام دهید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

تغییر هورمون های بدن

دوران پریودی، بارداری و شیردهی از جمله دورانی است که هورمون های بدن تغییر یافته و بر ماندگاری هاشور ابرو تاثیر بسیاری می گذارند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که تا زمان اتمام دوره های فوق صبر کرده و سپس نسبت به انجام فیبروز اقدام کنید.

فیبروز ابرو چیست
فیبروز ابرو چیست

قیمت فیبروز ابرو

عوامل بسیار زیادی در قیمت و هزینه فیبروز موثر است که از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصص و مهارت تکنسین
  • میزان و نوع و برند رنگ
  • تعداد سوزن‌ها
  • موقعیت جغرافیای مرکزی که به آن مراجعه کرده اید

در تفاوت روش میکروبلیدینگ و میکرو فیبروز با روش قدیمی چند نکته وجود دارد:

در روش فیبروز، جوهر تزریق شده به سطح پوست، عمق لایه های زیر پوست را درگیر نمی کند. به همین دلیل پاک کردن آن به مراتب ساده تر است و بعد از آن نیز اثری باقی نمی ماند. همچنین می توان در دفعات بعد، مدل ابروها را تغییر داده، باریک یا پهن کرد.

قلم استفاده شده در فیبروز بسیار باریک و ظریف طراحی شده است که افراد متخصص با آن کار می کنند و به شکل تار مو، ابروها را طوری طراحی می نمایند که بعد از کار، شخصی متوجه تاتو کردن ابروهای شما نشود و ظاهری طبیعی به صورت شما می بخشد. با فیبروز می توان ابروها را مانند روش هاشور، پرپشت طراحی کرد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x