مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
آن شب

فیلم سینمایی «آن شب» / سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر

«آن شب» که نخستین فیلم کوروش آهاری به حساب می آید برای اولین فیلم خود در راهی قدم گذاشته است که تلاشش و حداقل هایی که در فیلمش دیده می شود قابل تقدیر است.

فیلم آن شب

فیلم «آن شب» ساخته کوروش آهاری در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد.

فیلم «آن شب» اولین ساخته کوروش آهاری که در آمریکا فیلمبرداری شده است، داستان خانواده ای را روایت می کند که مجبور می شوند شبی را در یک هتل به صبح برسانند و قرار است اتفاقات ترسناکی برای آنها بیفتد.

یکی از ژانرهای مهمی که در سینما، تئاتر و تلویزیون ما کم دیده می شود و حتی شاید بتوان در مواجهه با آن از واژه عدم استفاده کرد، ژانر وحشت است و حال قدمی که آهاری به عنوان اولین فیلم خود در این راه برداشته است، قابل اعتنا است و البته همین موضوع باعث شده این فیلم که در هر دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد جزو چهار فیلمی است که با محدودیت سنی و برای بالای ۱۲ سال مناسب دانسته شده است.

در ابتدای فیلم مهمانی و شب‌نشینی را می بینیم که در آن کدها و المان هایی را به ما نشان می دهد که تا پایان داستان و برای رمزگشایی نهایی قصه به کار می آید و این همان چیزی است که در ژانر وحشت جایگاه مهمی دارد.

تمام کسانی که فیلم «درخشش» شاهکار استنلی کوبریک را دیده اند و فیلم «آن شب» آهاری را می بینند، کاملا متوجه تاثیرپذیری کارگردان از آن فیلم می شوند و سکانس های مشابهی نیز در فیلم دیده می شود از جمله حضور پسر بچه، آشپزخانه و…

ولی این فیلم درست از جایی ضربه می خورد که مشکل بزرگ بسیاری از فیلم ها، تئاتر ها و سریال های ما نیز هست و آن ضعف فیلمنامه است. البته شهاب حسینی نیز که با فیلم «لابیرنت» در سینماها حضور داشت و بازی قابل توجهی در آن فیلم به نمایش گذاشته بود در فیلم «آن شب» فروغ آنچنانی ندارد و با یک شهاب حسینی معمولی طرف هستیم.

از آنجا که در کنار گفتن معایب و ضعف ها باید به نقاط قوت نیز اشاره کرد، می توان گفت که رنگ و نورپردازی فیلم ازجمله نقاط قوت به شمار می روند.

«آن شب» که نخستین فیلم کوروش آهاری به حساب می آید برای اولین فیلم خود در راهی قدم گذاشته است که تلاشش و حداقل هایی که در فیلمش دیده می شود قابل تقدیر است.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x