مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

معرفی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست ۲۰۲۱ (Spider-Man: No Way Home)

در این مطلب به معرفی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست 2021 (Spider-Man: No Way Home) پرداخته ایم. این فیلم بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است.

معرفی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست ۲۰۲۱ (Spider-Man: No Way Home)

نمرات فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

IMDb: 9

Rotten Tomatoes: 94%

Metacritic: 71%

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم تل ماسه ۲۰۲۱ ( Dune ) 

معرفی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست 2021 (Spider-Man: No Way Home)
فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

عوامل و مشخصات فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست ۲۰۲۱

کارگردان: جان واتس / Jon Watts

نویسنده: کریس مک‌ کنا، اریک سامرز

بازیگران: تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، اندرو گارفیلد، توبی مگوایر و… / Tom Holland, Zendaya, Benedict Cumberbatch, Andrew Garfield, Tobey Maguire,…

سال انتشار: ۲۰۲۱

مدت زمان: ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم گناهکار ۲۰۲۱ (The Guilty)

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

معرفی فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست در حقیقت دنباله مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷) و مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹) به حساب می آید و از این لحاظ بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است.

داستان فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست از این قرار است که پس از افشای هویت مرد عنکبوتی توسط میستریو در پایان فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (۲۰۱۹)، زندگی پیتر پارکر زیر و رو می‌ شود و باعث می‌ شود اکثر مردم او را قاتل میستریو و یک تهدید بدانند.

وقتی پیتر با این چالش بزرگ روبرو می شود از دکتر استرنج درخواست می‌کند تا هویت او پس از افشای عمومی در دور از خانه را از طریق جادو مخفی کند.

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

در این بین دکتر استرنج سعی می‌ کند هر خاطره‌ای را که جهان در مورد مرد عنکبوتی بودن پیتر دارد، پاک کند، اما طلسم به طرز وحشتناکی اشتباه می‌شود.

این اتفاق منجر به بروز شکافی در جهان چندگانه شده و در نتیجه راه را برای ورود ۵ شرور یعنی نورمن آزبورن، اتو اکتاویوس و فلینت مارکو از فیلم‌ های مرد عنکبوتی سام ریمی و مکس دیلون و مارمولک از فیلم‌ های مرد عنکبوتی مارک وب باز می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم کودا ۲۰۲۱ (CODA)

فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست
فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

بیشتر بخوانید: آموزش نقاشی مرد عنکبوتی برای کودکان

صحنه حذف شده فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

ظاهرا صحنه حذف شده فیلم Spider-Man: No Way Home از دختر تونی استارک می‌گوید. طبق گفته لکسی اینسوورث (Lexi Rabe) که نقش دختر پنج ساله تونی استارک با بازی رابرت داونی جونیور و پپر پاتس با بازی گونیث پالترو را در فیلم Avengers: Endgame بازی کرد، مورگان استارک در صحنه‌ای ظاهر می‌شود که از No Way Home حذف شده است. مشخص نیست که این صحنه شامل چه چیزی می‌شود یا اینکه پالترو، که در آخرین لحظات فیلم بازگشت به خانه نقشی کوتاه داشت، در کنار دخترش ظاهر می‌شود یا خیر.

با توجه به پست اینستاگرام این هنرمند جوان، ظاهرا او در فیلم مرد عنکبوتی جدید حضور داشته اما صحنه مربوط به حضور او از فیلم حذف شده است و هنوز هیچ ویدیویی مبنی بر این صحنه حذف شده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم استیل واتر ۲۰۲۱ (Stillwater)

در ادامه واکنش برخی از منتقدان را با هم مطالعه می کنیم:

برایان ترویت / یو اس ای تودی / امتیاز ۸۸ از ۱۰۰: سومین فیلم اسپایدی جان واتس، یک اثر هیجان‌انگیز است که درست مثل یک نامه عاشقانه برای این شخصیت کمیک بوکی عمل می‌کند. این فیلم در نشان دادن اهمیت شانس‌های دوباره خوب عمل می‌کند و بسیار عالی و هوشمندانه توانسته همان عبارت معروف قدرت بزرگ، مسئولیت زیادی هم به‌دنبال دارد را یادآوری کند.

کیت اربلند / ایندی وایر / امتیاز ۶۷ از ۱۰۰: به نظر می‌رسد مسیر رسیدن به لحظات پایانی فیلم مرد عنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست، ضعف‌هایی دارد اما تاریکی موجود در داستان، قطعا ارزش آن را دارد؛ مسیری که در عین دوست‌داشتنی بودن، دلخراش است. هرچه که باشد، آخرین باری که سومین قسمت یک مجموعه تا این اندازه طرفداران را هیجان‌زده کرده بود تا ببینند که واقعا چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد.

 

تریلر فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

 

امیدواریم از تماشای فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست ۲۰۲۱ (Spider-Man: No Way Home) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش مربوطه مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x