مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

زندگینامه مایکل بلومبرگ چهره شناخته شده در دنیای تجارت و سیاست

مایکل بلومبرگ یکی از چهره های شناخته شده در دنیای تجارت و سیاست بوده و همچنین دارای جایگاه در میان ثروتمندترین افراد جهان است. وی ریاست "بلومبرگ ال پی" را بر عهده دارد و از سال 2001 برای سه دوره در مقام شهردار نیویورک به فعالیت پرداخته است.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش با معرفی زندگینامه مایکل بلومبرگ در خدمت شما هستیم. مایکل بلومبرگ یکی از چهره های شناخته شده در دنیای تجارت و سیاست بوده و همچنین دارای جایگاهی در میان ثروتمندترین افراد جهان است. وی ریاست “بلومبرگ ال پی” را بر عهده دارد و از سال ۲۰۰۱ برای سه دوره در مقام شهردار نیویورک به فعالیت پرداخته است.

 

مایکل بلومبرگ شهردار میلیاردر نیویورک

مایکل بلومبرگ در چهاردهم فوریه سال ۱۹۴۲ میلادی در بوستون آمریکا از یک خانواده یهودی متولد شد. اجداد او از مهاجران روسی ساکن در آمریکا بودند. پدرش ویلیام هنری بلومبرگ در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کرد. خانواده بلومبرگ تا دو سالگی مایکل در آلستون زندگی می کردند و بعد از آن به مدت دو سال در بروکلین ساکن شدند.

او در نوجوانی علاقه فراوانی به بازدید از موزه علم بوستون داشت. سخت کار کردن، صادق بودن و چیزی را بدون تفکر قبول نکردن از جمله مواردی بود که مایکل از موزه علم بوستون فراگرفت. مایکل در سال ۱۹۶۰ میلادی دوران دبیرستان را در مدرسه‌ای در شهر مدفورد ایالت ماساچوست به پایان رساند.

05GOTTHERE 1485553617075 jumbo v2

هوش سرشار مایکل سبب شده بود تا در تمامی دروس مدرسه نمراتی عالی کسب کند و به همین دلیل پس از دوران مدرسه به‌راحتی توانست وارد دانشگاه شود. او در سال ۱۹۶۴ میلادی توانست با مدرک مهندسی برق از دانشگاه جانز هاپکینز فارغ‌التحصیل شود.

دانشگاه جانزهاپکینز در شهر بالتیمور ایالت مریلند قرار دارد. این دانشگاه یکی از مراکز علمی پر افتخار در آمریکا است. رقابت زیادی برای کسب جایگاه نخست در این دانشگاه وجود دارد و از هر ۱۱ هزار دانشجویی که برای کسب کرسی در این دانشگاه رقابت می‌کنند فقط یک هزار نفر موفق می‌شوند.

مایکل بلومبرگ در سه سال اول دانشگاه دانشجوی متوسطی بود ولی در سال آخر دانشگاه در تمام دروس اغلب نمره A می‌گرفت. پس‌ از آن بلومبرگ وارد دانشگاه هاروارد شد و در سال ۱۹۶۶ میلادی توانست مدرک کارشناسی ارشد MBA خود را از این دانشگاه دریافت کند.

پس از فارغ‌التحصیلی از هاروارد او با حقوق اولیه ۹ هزار دلار در سال به بانک سرمایه‌گذاری سالمون برادرز (Salmon Brothes) واقع در وال‌استریت پیوست و در سال ۱۹۷۲ میلادی به یکی از شرکای عمومی آن مبدل شد. مایکل طی مدت‌زمان کوتاهی ناظر تمام معاملات سهام سالمون در کنار فروش سیستم‌های اطلاعاتی آن شد. اما در سال ۱۹۸۱ میلادی، شرکت Phibro Corporation، بانک سالمون برادرز را خریداری کرد و بلومبرگ با دریافت ۱۰ میلیون دلار در قبال ترک کار، شغل پرسود خود در وال‌استریت را رها کرد.

 

طراحی سیستم توسط مایکل بلومبرگ

در طول دوران مسئولیتش در وال استریت همیشه درصدد بود تا با ترکیب تکنولوژی روز و اطلاعات موجود، سیستمی طراحی کند تا دسترسی به اطلاعات اقتصادی و بررسی روند صعودی و نزولی سهام شرکت‌های مختلف را آسان‌تر و قابل اطمینان‌تر نماید. به عقیده او این بزرگترین نیاز زمان وال استریت محسوب می‌شد که هیچ کس توانایی برطرف کردن آن را نداشت. از همین رو تصمیم گرفت تا دست به کار شود. تمام اندوخته‌های علمی و تجربیات شغلی گذشته‌اش را کنار هم گذاشت تا شاید بتواند از معجون حاصله معجزه‌ای پدید آورد.
وی از پولش برای تاسیس شرکتی به نام سیستم‌های بازار نوآور (innovative market systems) استفاده کرد. در سال ۱۹۸۲ شرکت خدمات مالی آمریکایی مریل لینچ به عنوان اولین مشتری شرکت، ۲۲ عدد از نرم‌افزارهای شرکت را به قیمت ۳۰ میلیون دلار خریداری کرد.

Michael Bloomberg

مایکل بلومبرگ با بررسی نحوه مدیریت و اطلاعات امنیتی، راه دشوار سرمایه‌گذاری بی‌خطر در بورس را هموار می‌ساخت. البته در آن زمان کمتر کسی به ارزش این سیستم پی برد، اما تولید آن شروع انقلابی در این مسیر را نوید می‌داد.

تنها با گذشت دو دهه از شکل‌گیری بلومبرگ بیش از ۸۰۰۰ نفر در ۱۰۰ دفتر این شرکت در سراسر دنیا مشغول به کار شدند که درآمد سالانه بیش از ۵/۲ میلیارد دلار را در بر داشت و گفته می‌شود که سرمایه خود او در این مدت به بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده بود.

نام شرکت در سال ۸۶ به بلومبرگ ال. پی تغییر کرد و تا سال ۱۹۸۷ حدود ۵۰۰۰ نرم‌افزار این شرکت به فروش رفت. تا سال ۲۰۰۹ نیز بیش از ۲۵۰۰۰۰ نرم‌افزار شرکت در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته بود.

شرکت بلومبرگ صاحب یک شبکه رادیویی و تلویزیونی است.

 

تلویزیون بلومبرگ

تلویزیون بلومبرگ یک شبکه ۲۴ ساعته و جهانی است که اخبار مالی و تجاری پخش می کند. برنامه‌های این تلویزیون برای حدود ۲۰۰ میلیون بیننده پخش می شود. این تلویزیون در اختیار و اداره شرکت بلومبرگ ال. پی بوده و اداره‌های مرکزی آن در نیویورک، لندن و هنگ کنگ قرار دارند.

 

شهردار میلیاردر نیویورک

 مایکل بلومبرگ سال ۲۰۰۱ میلادی بود که تصمیم به شرکت در انتخابات شهرداری نیویورک گرفت. وی توانست با تغییر دادن حزب دموکرات به جمهوری خواه و خرج ۴۷ میلیون دلار برای کمپین تبلیغاتی در زمینه هزینه مبارزات انتخاباتی رکورد جدید کسب کند و به عنوان صد و هشتمین شهردار در سال ۲۰۰۲ انتخاب شود، این انتخابات باعث شد شبکه سی ان ان هفته ها برنامه ویژه خود را به او اختصاص دهد.

24 BLOOMBERG JP1 jumbo 1

مایکل پس از انتخاب شدن به عنوان شهردار نیویورک، پستش را به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت رها کرد. بعد از آن شرکت توسط دان داکتوروف؛ معاون قبلی شهردار اداره می ‌شد.

وی صد و هشتمین شهردار کلان‌شهر نیویورک و صاحب شبکه بورسی بلومبرگ و از ثروتمندترین مردان آمریکا است.

او اقدامات زیادی را برای منع کشیدن سیگار در محیط ‌های عمومی انجام داده که با حمایت‌های خوبی نیز روبرو شد.

مایکل بلومبرگ هرگز قبول نکرد که به عنوان شهردار نیویورک حقوقی دریافت کند و تنها یک پاداش سالانه به خاطر خدماتش دریافت می‌کند.

 

ازدواج مایکل بلومبرگ

در سال ۱۹۷۵ با همسرش به نام سوزان براون ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دخترانی به نام های “جورجینا” و “اما” هستند، اما آنها به خاطر مشکلاتی در زندگی زناشویی در سال ۱۹۹۳ بعد ۱۸ سال زندگی مشترک از هم جدا شدند. در حال حاضر با دیانا تیلور زندگی می کند.

خروج از حزب جمهوری‌خواه

بسیاری از نظرسنجی ها در آمریکا حاکی از آن بود که مردم نسبت به عملکرد هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ناراضی بوده و یک نامزد مستقل ممکن بود بتواند رای قابل توجهی را از آن خود کند.

مایکل گفت یک رهیافت مستقل از وابستگی های حزبی، کارآمدی او به عنوان شهردار نیویورک را افزایش می دهد.

وی در ژوئن ۲۰۰۷ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دیگر عضو حزب جمهوری خواه آمریکا نیست و از این پس مستقل خواهد بود.

اما خروج از حزب جمهوری خواه موجی از گمانه زنی ها درباره زمینه سازی وی برای ورود به رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ به راه انداخت.

mike bloomberg ive earned my place in heaven its not even close

اما وی تاکید کرد که تا پایان دوره مسئولیت خود یعنی تا سال ۲۰۰۹ به عنوان شهردار نیویورک باقی می ماند و قصد ورود به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری را ندارد: من هیچ برنامه ای برای اعلام نامزدی ندارم، چون قصدم این است که برای ۹۲۶ روز آینده شهردار بمانم.

او بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از سرمایه خود را صرف مبارزات انتخاباتی شهرداری نیویورک در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ کرد و در هر دو انتخابات نیز پیروز شد.

 

امور نیکوکارانه

پس از رشد چشمگیر فعالیت های شرکت در زمینه های مختلف و افزایش درآمدهای آن، مایکل بلومبرگ بیش از پیش به فعالیت های بشردوستانه اقدام کرد. اشتیاق وی برای ارتقای سطح آموزش، تحقیقات پزشکی و افزایش دسترسی به هنرهای مختلف، انگیزه بسیاری را برای فعالیت های خیریه و کمک های بشردوستانه در وی ایجاد نمود.

بلومبرگ از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس هیئت امنا دانشگاه جانزهاپکینز به فعالیت پرداخته و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را در قالب کمک های خیریه به این دانشگاه اهدا کرده است. به مناسبت قدردانی از رهبری و اقدام های بشردوستانه مایکل در راستای ارتقای شرایط زندگی انسان ها، “دانشکده بهداشت و سلامت عمومی” به نام “دانشکده سلامت عمومی بلومبرگ” نامگذاری شده است.

همچنین وی از طریق بنیاد خانوادگی بلومبرگ سال ۲۰۰۴ مبلغ ۱۳۸ میلیون، سال ۲۰۰۵ مبلغ ۱۴۴ میلیون، سال ۲۰۰۶ مبلغ ۱۶۵ میلیون و در سال ۲۰۰۷ مبلغ ۲۰۵ میلیون دلار را به کارهای مختلف خیریه و بشردوستانه اختصاص داد که وی را به هفتمین اهدا کننده شخصی بزرگ در سال ۲۰۰۷ مبدل کرد. در سال ۲۰۰۹ نیز مبلغ ۲۵۴ میلیون دلار را به هزار و ۴۰۰ سازمان غیر انتفاعی اهدا کرد.

وضعیت نابسامان شهر نیویورک حتی پیش از رسیدن مایکل بلومبرگ به سمت شهرداری این شهر نیز وجود داشت. او مقادیر ویژه‌ای از سرمایه‌اش را خرج کمک به آوارگان و بی‌سرپناهان و همچنین قربانیان حوادث خشونت آمیز شهری می‌کرد. علاوه بر این حضور گسترده در میان هیات امنای موسسات مختلف همانند مرکز هنرهای نمایشی لینکلن، موزه هنر متروپلیتن و نیز دانشگاه جانزهاپکینز و بسیاری موسسات آموزشی و هنری دیگر نشان از کمک‌های شایان او به این مراکز دارد.

 

واشنگتن پست

سرویس خبری واشنگتن پست و لس‌آنجلس تایمز که در سال ۱۹۶۲ راه‌اندازی شد، بیش از ۶۰۰ مشتری در سراسر جهان دارد.

 

بلومبرگ به قلم بلومبرگ

در سال ۱۹۹۷ مایکل بلومبرگ زندگینامه خود را با عنوان “بلومبرگ به قلم بلومبرگ” منتشر کرد. تمام حق امتیاز فروش این کتاب به کمیته حمایت از روزنامه نگاران اختصاص پیدا کرد.

 

مبارزه با تروریسم

بعد از حمله تروریستی یازده سپتامبر، مایکل بلومبرگ به‌عنوان شهردار نیویورک منصوب شد و با همکاری دپارتمان پلیس نیویورک، گروهی شامل هزار افسر پلیس مجهز به آخرین ابزارهای مبارزه با تروریسم، را تشکیل دادند که در ادامه نقش مهمی در خنثی شدن چندین عملیات تروریستی در این شهر داشت.

وی به یکی از صریح ترین مدافعان سخت تر شدن محدودیت های استفاده از اسلحه در آمریکا تبدیل شده است.

 

مقابله با جرم و جنایت توسط مایکل بلومبرگ

آمار جرم و جنایت در شهر نیویورک در طول فعالیت مایکل بلومبرگ به‌عنوان شهردار، ۳۲ درصد کاهش یافت که نسبت به بقیه مناطق آمار قابل‌توجهی بود. در نتیجه کاهش جرم، بسیاری از شهروندان و کسب‌ و کارها در مناطقی که پیش‌تر به‌عنوان مناطق ناامن شناخته می‌شد، ساکن شدند.

مایکل بلومبرگ در طول سه دوره فعالیت در شهرداری نیویورک تأکید فراوانی روی سلامت و رفاه عمومی داشت و در این زمینه فعالیت‌های مثبتی را نیز انجام داد.

سومین دوره حضورش به‌ عنوان شهردار در سال ۲۰۱۳ میلادی به پایان رسید و بعد از آن به‌ عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل و آقای بان کی‌مون برای “حل مشکل شهرها و تغییرات اقلیمی” فعالیت کرد. او همچنین بعد از اتمام آخرین دوره در سمت شهرداری نیویورک برخلاف انتظار و در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی دوباره فعالیت خود را در بلومبرگ ال. پی. با عنوان مدیرعاملی از سر گرفت و با تغییر ساختار واحدهای خبری، رویکرد شرکت را به ‌کلی تغییر داد.

او در مراحل پایانی مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۲ یک کمیته ارشد اقدام سیاسی تشکیل داد. «جو باکا» جمهوری خواه گفت که معتقد است بلومبرگ هزینه سنگینی علیه مخالفت او با کنترل سلاح انجام داده که در این رقابت به برنده شدن حریف کمک کرده است.

شهردار میلیاردر نیویورک، اوباما را در انتخابات تایید کرد، ولی او یکی از مخالفان سرسخت عدم تمایل اوباما در خرج سرمایه سیاسی در جهت کنترل سلاح در آمریکا به ویژه بعد از تیرباران دسته جمعی در طول تصدی خود است.

بلومبرگ عنوان کرد که اوباما را نسبتا تایید می کند؛ به خاطر اینکه او دیدگاه های مثبتی در کنترل اسلحه دارد ولی تاکید کرد که رئیس جمهور باید این دیدگاه ها را به عمل تبدیل کند.

 

نبرد مایکل بلومبرگ با سناتورها

شهردار نیویورک ۱۲ میلیون دلار خرج تبلیغات تلویزیونی برای حمله به ۱۳ سناتور صرف کرد. در این تبلیغات سوابق این سناتورها در رابطه با مسئله حمل سلاح بررسی شده است.

این تبلیغات به منظور فشار آوردن به این افراد برای مذاکراتی بود که در رابطه با اقدامات جدید برای محدودیت حمل سلاح انجام گرفت.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x