مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
Dallas Buyers Club - باشگاه خریداران دالاس

معرفی فیلم باشگاه خریداران دالاس ۲۰۱۳ ( Dallas Buyers Club )

فیلم باشگاه خریداران دالاس ( Dallas Buyers Club ) بسیار مورد توجه قرار گرفت و از طرف منتقدان تحسین‌های زیادی به همراه داشت. این فیلم جوایز بسیاری دریافت کرده و در بخش های زیادی نامزد دریافت جایزه شده است.

معرفی فیلم باشگاه خریداران دالاس ( Dallas Buyers Club )

نمرات

IMDb: 8

Rotten Tomatoes: 93%

Metacritic: 80%

عوامل فیلم

کارگردان: Jean-Marc Vallée

نویسنده: Craig Borten, Melisa Wallack

بازیگران: Matthew McConaughey, Jared Leto, Jennifer Garner,…

جوایز

فیلم باشگاه خریداران دالاس بسیار مورد توجه قرار گرفت و از طرف منتقدان تحسین‌های زیادی به همراه داشت. این فیلم جوایز بسیاری دریافت کرده و در بخش های زیادی نامزد دریافت جایزه شده است که از جمله‌ آن ها می توان به جایزه گلدن گلوب برای متیو مک‌کانهی و جرد لتو و نامزدی شش جایزه اسکار در بخش‌هایی مانند بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای مک‌کانهی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای لتو، بهترین تدوین و… اشاره کرد.

معرفی فیلم باشگاه خریداران دالاس

فیلم باشگاه خریداران دالاس داستان سرگذشت ران وودروف، یک ناهمجنس گرای همجنس گرا ستیز است که در جریان اتفاقاتی از یک فرد مخالف متعصب به یک فعال ثابت قدم در جهت حقوق همجنسگرایان تبدیل می‌شود.

پس از ابتلا به ایدز به دلیل نزدیکی نامحتاطانه در ۱۹۸۵، به وودروف گفته می‌شود که تنها ۳۰ روز فرصت زندگی دارد. اما او با روی آوردن به داروهایی که از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده بود و تحت درمان هایی که در ایالات متحده قانونی نبود، موفق به افزایش عمر خود می‌شود.

در این زمان او اقدام به تاسیس «باشگاه خریداران دالاس» می‌کند که داروهای تایید نشده را در اختیار اعضایش قرار می‌دهد. از طریق ارتباط با کشورهای خارجی و روانه ساختن داروها به مکزیک، موفق به تامین نیازهای دارویی صدها مرد و زن درمانده مبتلا به HIV می‌شود. در این بین چندین بار با ماموران اجرای قانون درگیر می شود و فعالیتش از سوی بسیاری از پزشکان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و به درگیری با آنها می‌انجامید.

تصاویر و تریلر فیلم

 

 

بیشتر بخوانید

امیدواریم از تماشای فیلم باشگاه خریداران دالاس ( Dallas Buyers Club ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x