مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
Inception - فیلم تلقین

معرفی فیلم تلقین ۲۰۱۰ ( Inception )

در فیلم تلقین که هفتمین فیلم کریستوفر نولان به شمار می رود دی‌کاپریو نقش یک دزد حرفه‌ای را بازی میکند که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد افکار آن‌ها را می‌دزدد.

معرفی فیلم تلقین ( Inception )

نمرات فیلم

IMDb: 8.8

Rotten Tomatoes: 87%

Metacritic: 74%

عوامل فیلم

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران: Leonardo DiCaprio, Ellen Page, Marion Cotillard, Cillian Murphy, Ken Watanabe, Tom Hardy

تهیه کننده: Warner Bros. Pictures

ژانر: علمی_تخیلی

معرفی فیلم تلقین

در فیلم Inception که هفتمین فیلم کریستوفر نولان به شمار می رود دی‌کاپریو نقش یک دزد حرفه‌ای را بازی می کند که با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه افراد افکار آن‌ها را می‌دزدد.

او که در ایالات متحده تحت پیگرد قانونی است با پیشنهاد پاک شدن سابقه‌اش در ازای تلقین یا القای یک ایده به ضمیر ناخودآگاه یک شخص که غیرممکن به نظر می‌رسد روبه‌رو می‌شود.

از طرفی حضور در بین دنیای رویاها باعث به هم خوردن تعادل در دنیای واقعی شده است و از طرف دیگر کاب (دی کاپریو) بعد از پذیرفتن انجام تلقین به همراه گروهش در بین یک سری اتفاقات پیچیده در بین رویا و واقعیت گرفتار شده اند و باید تمامی مسایل را پیش از آنکه دیر شود حل کنند.

به‌گفتهٔ نولان او ۱۰ سال بر روی فیلمنامه فکر می‌کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۱

جوایز فیلم

این فیلم با واکنش مثبت منتقدان رو به‌ رو شد. چهار جایزهٔ اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه را برد و در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین موسیقی اورجینال، بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزد شد.

تصاویر و تریلر فیلم Inception

 

 

امیدواریم از تماشای فیلم تلقین ( Inception ) ساخته کریستوفر نولان که موفق به دریافت چهار جایزه اسکار شده است، لذت ببرید و برای دیدن معرفی سایر فیلم ها به قسمت فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x