مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
معرفی فیلم فیبلمن ها 2022 (The Fabelmans)

معرفی فیلم فیبلمن ها ۲۰۲۲ (The Fabelmans)

همراهان عزیز مجله اینترنتی تحلیلک در این مطلب به معرفی فیلم فیبلمن ها (The Fabelmans) پرداخته ایم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

معرفی فیلم فیبلمن ها ۲۰۲۲ (The Fabelmans)

همراهان عزیز مجله اینترنتی تحلیلک در این مطلب به معرفی فیلم فیبلمن ها ۲۰۲۲ (The Fabelmans) پرداخته ایم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت ببرید.

معرفی فیلم فیبلمن ها 2022 (The Fabelmans)
فیلم فیبلمن ها ۲۰۲۲

نمرات فیلم فیبلمن ها ۲۰۲۲

IMDb: 7.7

Rotten Tomatoes: 91%

Metacritic: 84%

معرفی فیلم فابلمن ها 2022 (The Fabelmans) 4
معرفی فیلم فابلمن ها ۲۰۲۲

مشخصات و عوامل فیلم

کارگردان: استیون اسپیلبرگ / Steven Spielberg

نویسنده: استیون اسپیلبرگ، تونی کوشنر / Steven Spielberg, Tony Kushner

بازیگران: میشل ویلیامز، گبریل لابل، پل دینو و… / Michelle Williams, Gabriel LaBelle, Paul Dano,…

معرفی فیلم فیبلمن ها 2022 (The Fabelmans)
فیلم فیبلمن ها ۲۰۲۲

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم گزارش فرانسوی ۲۰۲۱ (The French Dispatch)

معرفی فیلم فیبلمن ها ۲۰۲۲ (The Fabelmans)

این فیلم براساس فیلمنامه‌ای به نویسندگی اسپیلبرگ و تونی کوشنر ساخته شده‌ است. فیلم فیبلمن ها داستانی نیمه‌ زندگی‌نامه‌ای است که بر اساس دوران نوجوانی اسپیلبرگ و سال‌های اولیه کارگردانی او ساخته شده و در فیلم از طریق داستان اصلی فیلمساز جوان مشتاق، سمی فیبلمن، که کشف می‌کند چگونه قدرت فیلم‌ها می‌تواند به او کمک کند تا حقیقت خانواده ناکارآمدش و اطرافیانش را ببیند، روایت می‌شود.

سمی در شهر آریزونا بزرگ می‌شود و از نظر زمانی فقط چند سال است که از پایان جنگ جهانی دوم می‌گذرد و اتفاقات آن هنوز در جامعه تاثیراتش را دارد.

چیزی که در زندگی سمی تاثیر زیادی گذاشت، این بود که او یک تصادف قطار را به چشمان خود دید. دیدن آن فاجعه تاثیر زیادی در روحیه پسر بچه گذاشته، و حالا مادرش میتزی برای این که از فشار و استرس فرزندش کم کرده و او را آرام کند، به او پیشنهادی می‌دهد.

میتزی به سمی پیشنهاد می‌دهد که او صحنه تصادف را با استفاده از قطارهای اسباب بازیش بازسازی کند، اما این بار از دوربین برت (پدر سمی) نظاره گر صحنه تصادف اسباب بازی‌ها باشد. کاری که میتزی انجام می‌دهد شاید در ابتدا راه کار خیلی خوبی برای کاهش استرس سم به نظر بیاید، ولی همین اتفاق باعث می‌شود که شعله‌ای در ذهن سمی روشن شود که بعد‌ها او کشف کند که چگونه قدرت فیلم‌ها به ما کمک می‌کند تا حقیقت‌ها را بهتر درک کنیم.

معرفی فیلم فابلمن ها 2022 (The Fabelmans) 2

در ادامه با نگاهی به نقدهای منتشر شده بر روی وبسایت Metacritic، به بررسی فیلم The Fabelmans 2022 از دیدگاه منتقدان می‌پردازیم.

Collider / راس بونیمی: ۱۰۰

جادوی فیلم‌های اسپیلبرگ بارها و بارها مخاطبانش را مسحور خود کرده است و فابلمن‌ها قرار است که به یکی دیگر از شاهکارهای اسپیلبرگ تبدیل ‌شود، اما این بار قرار است که با نشان دادن این که این جادو چگونه در زندگی خودش به وجود آمده، مخاطبان را با زندگی خودش بیشتر آشنا کند.

IGN / رافائل موتمیور: ۹۰

این فیلم با به تصویر کشیدن داستان دوران بلوغ یک هنرمند که به درستی درک نمی‌شود و در خانه‌ای زندگی می‌کند که اوضاع خوبی ندارد، در واقع یک جلسه درمانی و تراپی است که به یک فیلم بسیار سرگرم کننده تبدیل شده است. فیلم فابلمن ها در به تصویر کشیدن دوران کودکی یک فیلمساز افسانه‌ای بسیار عالی عمل می‌کند و از گروه بازیگری بسیار خوبی بهره‌مند است. شایان ذکر است که موسیقی جان ویلیامز در این فیلم یکی از بهترین کارهایش در سال‌های اخیر است.

Polygon / رابرت دنیلز: ۹۰

اسپیلبرگ با فیلم Fabelmans تمام دانش عظیم فیلمسازی خود را به کار می‌گیرد تا داستانی بسازد که پر از احساسات شخصی و قلبی اوست. او می‌خواهد با این فیلم و سبک فیلمسازیش که بسیار زیبا، خاطره‌انگیز و جذاب و فکر شده است، به همه یادآوری کند که چه قدرتی می‌تواند در یک فیلم وجود داشته باشد.

معرفی فیلم فابلمن ها 2022 (The Fabelmans) 2121
معرفی فیلم فابلمن ها ۲۰۲۲ (The Fabelmans)

ScreenDaily / تیم گریرسون: ۹۰

این فیلم که قصه‌ای نیمه اتوبیوگرافی از زندگی اسپیلبرگ است و او این فیلم را و به مادر و پدر فقیدش تقدیم کرده، در واقع یک خاطره با ارزش در ذهن اسپیلبرگ است که توسط بازی‌های قدرتمند میشل ویلیامز و پل دینو به اجرا در می‌آید. انگار که اسپیلبرگ از آنها خواسته تا بر روی یک طناب ظریف راه بروند و پرتره‌ای از یک ازدواج ناقص را ارائه دهند که در عین لطافت، دلخراش است.

Entertainment / لی گرینبلت: ۸۳

از آنجایی که اسپیلبرگ این فیلم را ساخته، همه اجزای فیلم به زیبایی و با دقت کامل پرداخته شده است. فیلم فابلمن ها یک سرود بی نهایت لطیف و گاه مه آلود برای افرادی است که او را بزرگ کرده‌اند، و البته اشتیاق منحصر به فرد او به به سینما را می‌توان به شکل کامل در این فیلم درک کرد.

Vanity Fair / ریچارد لاوسن: ۸۰

همه خاطرات سخاوتمندانه نیستند. این فیلم می‌تواند حس یکنواختی به بیننده بدهد اما به نظرم نوع یکنواختی آن جالب است. همیشه به نظر می‌آید که در شخصیت عمومی اسپیلبرگ یک جای خالی مرموز وجود دارد (که شاد و درگیرکننده به نظر می‌آید اما هرگز کاملاً شناخته نشده). فیلم فابلمن ها ۲۰۲۲ از همان بخش مرموز اسپیلبرگ آمده و حالتی هدیه گونه دارد.

Los Angeles Times / جاستین چنگ: ۸۰

اسپیلبرگ، که در طول سال‌ها به خاطر ضربه‌های داستانی  ظاهراً ضعیفش مورد انتقاد قرار گرفته است، اینبار با چنان ذکاوت و ظرافتی ضربه داستانی را در این فیلم به فرود می‌آورد که ممکن است شما را به این فکر وادار کند که اصلا چطور این کار را انجام داد؟ حتی زمانی که مشخص می‌شود که تنها راه زدن این ضربه فقط از همین طریق بوده، باز هم شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

Screen Rant / می عبدلباکی: ۷۰

فضایی از آرامش در این فیلم وجود دارد و اسپیلبرگ به خوبی موفق می‌شود که لحظات کمدی را با بخش آرام فیلم متعادل کند. حتی لحظات دراماتیک‌تر نیز با صبر و گرمی به تصویر کشیده می‌شود، گویی اسپیلبرگ به آرامی خاطرات خود را مرور می‌کند و درها را باز می‌کند تا به هر کدام از آنها با نور و عشق زیادی بنگرد.

معرفی فیلم فابلمن ها 2022 The Fabelmans 2121

امیدواریم از تماشای فیبلمن ها ۲۰۲۲ (The Fabelmans) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش معرفی فیلم مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x