مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
قوی سیاه - black swan

معرفی فیلم قوی سیاه ۲۰۱۰ ( Black Swan )

قوی سیاه با بازی ناتالی پورتمن روایتگر ماجرای زندگی نینا سیرز دختری است که همه دوران کودکی و نوجوانی خود را به فراگیری و تمرین رقص باله گذرانده‌است.

معرفی فیلم قوی سیاه ( Black Swan )

نمرات فیلم

IMDb: 8

Metacritic: 79%

عوامل فیلم

کارگردان: Darren Aronofsky

نویسنده: Mark Heyman, Andres Heinz

بازیگران: Natalie Portman, Vincent Cassel, Mila Kunis

جوایز فیلم قوی سیاه

ناتالی پورتمن برای این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

فیلم قوی سیاه با ۱۲ نامزدی در رشته‌های گوناگون از جمله بهترین کارگردانی سال برای دارن آرونوفسکی، بهترین بازیگر نقش اول زن (ناتالی پورتمن) و بهترین بازیگر زن نقش مکمل (میلا کونیس)، در صدر فهرست نامزدهای جوایز انجمن منتقدین سینمایی رسانه‌های آمریکا قرار گرفت.

داستان دریاچه قو اثر چایکوفسکی

قوی سفید نقش اصلی در بالۀ دریاچه ی قو است. داستان پرنسسی که با طلسم جادوگر به قوی سفید تبدیل شده است که رزوها به شکل قو و شبها انسان است و تنها یک چیز می تواند این طلسم را باطل کند؛ مردی که عاشقانه او را تا پایان عمر دوست بدارد اما اگر مرد خیانت کند تا پایان عمر اسیر طلسم است.

وقتی یک شاهزاده عاشق پرنسس می شود قوی سیاه توسط جادوگر وارد داستان می شود. روح شریری که ظاهر پرنسس را دارد و منشا همه فسادها و بدی ها است. وقتی قوی سیاه شاهزاده را اغوا می کند و باعث خیانتش می شود قوی سفید به امید رهایی از طلسم جادوگر چاره را در مرگ می بیند.

معرفی فیلم قوی سیاه

قوی سیاه با بازی ناتالی پورتمن روایتگر ماجرای زندگی نینا سیرز دختری است که همه دوران کودکی و نوجوانی خود را به فراگیری و تمرین رقص باله گذرانده‌است. نینا به‌عنوان یک بالرین حرفه‌ای و ستاره یک شرکت معتبر، در تلاش است تا نقش اول باله معروف “دریاچه قو” اثر چایکوفسکی را برای خود کند. اما مدیر شرکت و طراح رقص‌های این باله که در مورد توانایی‌های نینا برای بازی هم‌زمان در دو نقش قوی سفید معصوم و قوی سیاه اغواگر مطمئن نیست، قابلیت‌های او را زیر سؤال می‌برد…

تصاویر و تریلر فیلم قوی سیاه ( Black Swan )

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x