مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی فیلم ماشین من را بران 2021

معرفی فیلم ماشین من را بران ۲۰۲۱ (Drive My Car)

«ماشین من را بران» عنوان فیلم تحسین شده ریوسوکی هاماگوچی است که از ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ اکران شده است.

معرفی فیلم ماشین من را بران ۲۰۲۱

نمرات فیلم

IMDb: 7.9

Rotten Tomatoes: 98%

Metacritic: 91%

معرفی فیلم ماشین من را بران 2021
معرفی فیلم ماشین من را بران ۲۰۲۱

فیلم ماشین من را بران عنوان فیلمی است که احتمالا از همین امروز می توان آن را برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین الملل دوره نود چهارم خواند.

درام جاده ای ماشین من را بران را ریوسوکی هاماگوچی فیلمساز ژاپنی براساس داستان کوتاهی به همین نام نوشته نویسنده نامدار دنیای ادبیات، هاروکی موراکامی که در مجموعه داستان های کوتاه «مردان بدون زنان» قرار دارد، کارگردانی کرده است.

فیلم، داستان کارگردانی به نام یوسوکه کافوکو با بازی هیدتوشی نیشیجیما است که همزمان با تولید یک پروژه، درگیر قضیه مرگ همسرش است.

این فیلم که از آن به عنوان یکی از مهمترین آثار تولید شده سال ۲۰۲۱ یاد می شود در فستیوال «کن» ۲۰۲۱ برنده جایزه بهترین فیلمنامه و در مراسم گلدن گلوب نیز برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم گزارش فرانسوی ۲۰۲۱ (The French Dispatch) 

معرفی فیلم ماشین من را بران 2021
معرفی فیلم ماشین من را بران ۲۰۲۱

چند نکته درباره فیلم ماشین من را بران

ریوسوکی هاماگوچی با کسب جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن، تبدیل به اولین سینماگر ژاپنی شد که این جایزه را دریافت کرده است.

فیلمبرداری این فیلم قرار بود در بوسان کره جنوبی انجام شود اما به دلیل پاندمی کرونا، محل فیلمبرداری به هیروشیمای ژاپن تغییر پیدا کرد.

گفته می شود هاماگوچی به دو دلیل تصمیم به اقتباس از نوشته موراکامی گرفت؛ یکی اینکه داستان کاراکترها در ماشین می گذرد و دیگری بحث در مورد بازیگری بین شخصیت های فیلم که دغدغه این کارگردان بود.

هاماگوچی درباره چگونگی فیلمبرداری فیلم در یک مصاحبه در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد مواقعی که بازیگرها با دوربین صحبت می کنند، بازیگر روبرویشان آنجا حضور دارد تا حس و حال صحنه حفظ شود.

فیلم ماشین من را بران در میان فهرست محبوب ترین فیلم های سال ۲۰۲۱ باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا قرار گرفته است.

این فیلم در فهرست بهترین های دو مجله معتبر سینمایی یکی کایه دو سینما و دیگری سایت اند ساند به ترتیب در جایگاه چهارم و سوم سال ۲۰۲۱ جای گرفت.

معرفی فیلم ماشین من را بران 2021
معرفی فیلم ماشین من را بران ۲۰۲۱

نقدهای کوتاه فیلم ماشین من را بران

فیلم ماشین من را بران نقدهای بسیار مثبتی در بین منتقدان به دست آورد به طوری که در وبسایت «راتن تومیتوز» از میان ۱۳۷ نقد، امتیاز درخشان ۹۸ درصد را کسب کرده است.

کریس هویت منتقد منتقد «مینیاپولیس استار» درباره فیلم نوشت: تماشاچیان فیلم ماشین من را بران باید صبور باشند و اگر صبر کنند پاداشش را می گیرند.

مارک فینی منتقد «بوستون گلوب» درباره فیلم گفت: هاماگوچی در طول کمتر از سه ساعت یک داستان کوتاه از هاروکی موراکامی (این داستان برای اولین بار در نیویورکر منتشر شد) را باز تعریف می کند و بسط می دهد و آن را به یک حماسه صمیمی تبدیل می کند.

پیتر تریورس منتقد مشهور «ای بی سی نیوز» درباره فیلم نوشت: این فیلم بهترین اثری است که نامش را تا الان نشنیده اید، شاهکاری از سینمای ژاپن که پیشتاز کسب جایزه اسکار بهترین فیلم بین الملل است و شاید مانند فیلم «انگل» بهترین فیلم سال شود. چرا که نه؟ از اولین صحنه تا آخرین صحنه فیلم جذاب است.

شان کالیر منتقد «مجله پیتسبورگ» نیز فیلم را چنین ستایش کرد: «ماشین من را بران» یک فیلم غم انگیز و متفکرانه با ریتمی عجیب است.

فیلم ماشین من را بران از ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ به صورت محدود در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x