مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
وی برای وندتا - v for vendetta

معرفی فیلم وی مثل وندتا ۲۰۰۵ ( v for vendetta )

وی مثل وندتا ( v for vendetta ) ترکیبی از انواع فیلم های علمی، تخیلی، اسطوره‌ای و سیاسی است. این تریلر سیاسی، قهرمانی را روایت می کند که در زمان خواب مردم، بیدار مانده و یک تنه به ستیز ظلم می شتابد.

معرفی فیلم وی مثل وندتا ( v for vendetta )

نمرات فیلم

IMDb: 8.2

Rotten Tomatoes: 72%

Metacritic: 62%

عوامل فیلم

کارگردان: James McTeigue

نویسنده: Lana Wachowski, Lilly Wachowski

بازیگران: Natalie Portman, Hugo Weaving, John Hurt,…

معرفی فیلم وی مثل وندتا

فیلم وی مثل وندتا ( v for vendetta ) درباره حاکمیت یک دولت استبدادی بر انگلستان در زمان آینده است که هدف عملیات یک مبارز آزادی خواه قرار می‌گیرد.

فیلم با اشاره‌ای به قیام مخالفان سلطنت انگلستان در سال ۱۶۰۵ میلادی و سرکوب آن آغاز می‌شود. چهار قرن بعد در سالگرد آن واقعه، یک مرد نقابدار با نام رمز V در لندن ظهور می‌کند و تصمیم خود برای سرنگونی حکومت دیکتاتوری این کشور را اعلام می‌کند.

از طرفی نخست وزیر و کابینه‌ اش که از اقدامات V ترسیده اند، از طریق تلویزیون اخبار دروغی را درباره این فرد مرموز که به قول ایشان یک تروریست است٬ منتشر می‌کنند.

رئیس پلیس با دنبال کردن سرنخ هایی از یک زن به نام ایوی که همکار V است، تلاش دارد او را دستگیر کند. V اعلام می‌کند که مردم تا یک سال دیگر، نابودی مقرّ دولت و پارلمان انگلیس را به چشم خواهند دید.

در وی مثل وندتا ( v for vendetta ) که ترکیبی از انواع فیلم های علمی، تخیلی، اسطوره‌ای و سیاسی است، ما با یک قهرمان نقابدار روبرو هستیم که هرگز هویتش شناخته نمی‌شود. او از حرف V به عنوان نام خود استفاده می‌کند که از طرفی همان عدد ۵ یعنی شماره سلولش در زندان سیاسی را نشان می‌دهد و از طرف دیگر حرف اول کلمه Victory یعنی پیروزی است.

V تنها یک مبارز و جنگجو نیست بلکه یک نظریه‌ پرداز، شاعر، هنرمند و حتی کارشناس فن‌ آوری روز است که از تاریخ و سنت ها الهام می‌گیرد و زمانه خود را به خوبی می‌شناسد و از فنون روز برای جنگ عقیدتی خود استفاده می‌کند.

در حقیقت این تریلر سیاسی قهرمانی را روایت می کند که در زمان خواب مردم، بیدار مانده و یک تنه به ستیز ظلم می شتابد. دختری خوش قلب را به همکاری می طلبد و به وی رنج را می آموزد و با ایجاد حس همدردی روحش را تسخیر می کند.

تصاویر و تریلر فیلم وی مثل وندتا

 

امیدواریم از تماشای فیلم وی مثل وندتا ( v for vendetta ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x