مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

کتاب خرمگس نوشته اتل لیلیان وینیچ

کتاب خرمگس نوشته اتل لیلیان وینیچ یک کتاب سیاسی، عاشقانه و ضدمذهبی است که جنبه سیاسی آن بیشتر مورد توجه است. این کتاب تاکنون به هلندی، آلمانی، لهستانی، عبری، روسی، فرانسوی، چینی، مجارستانی، ژاپنی و بیش از بیست زبان دیگر ترجمه شده است.

معرفی کتاب خرمگس نوشته اتل لیلیان وینیچ

درباره نویسنده

اتل لیلیان وینیچ - معرفی کتاب خرمگس

اِتِل لیلیان وُینیچ در خانواده جرج بول از دانشمندان برجستهٔ انگلیسی به دنیا آمد. پدر او پروفسور ریاضیات بود. مادرش، مری اورست، دربارهٔ مسائل اجتماعی مقالاتی می‌نوشت. جرج اورست، عموی مادر او، جغرافی‌دان مشهوری بود و مرتفع‌ترین قلهٔ جهان نیز، به پاس تحقیقات وی، در رشته‌کوه‌های هیمالیا، اورست نام گرفته‌است.

وینیچ به تحصیل فلسفه، ادبیات، زبان‌شناسی و موسیقی پرداخت. او مدتی در روسیه به فراگیری زبان روسی مشغول شد و آثار نویسندگان مشهور روسیه مانند «داستایوفسکی»، «گوگول» و «کاشین» را به انگلیسی ترجمه کرد.

سیارک ۲۰۳۲ اتل به افتخار او نام‌گذاری شده‌است.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست

درباره کتاب خرمگس

این رمان، یک کتاب سیاسی، عاشقانه و ضدمذهبی است که جنبه سیاسی آن بیشتر مورد توجه است.

داستان کتاب خرمگس از این قرار است که آرتور بورتون شخصیت اصلی داستان مسیحی متعصبی است که با کشیشی به نام پدر مونتالی روابط بسیار صمیمانه‌ای دارد و این رابطه استاد و شاگردی آن‌ها، برای سالیان دراز ادامه داشت. اما پس از مدتی پدر مونتالی به دلیل ترفیع از کلیسا می‌‌رود و کشیش جدیدی جایگزین او ‌می‌شود.

کشیش جدید که جاسوس است اعترافات آرتور را لو می‌دهد و باعث دستگیری جمعی از اعضای سازمان جوانان و آرتور می‌شود. آرتور پس از آزادی از زندان متوجه می‌شود که اعضای سازمان و جما معشوقه‌اش او را مقصر می‌دانند. برخورد اعضای سازمان با او و همچنین ریاکاری و فریب کلیسا باعث سرخوردگی آرتور می‌شود.

در همین حال آرتور نامه‌ای از مادرش پیدا می‌کند که متوجه می‌شود پدر مونتالی پدر واقعی اوست. با توجه به تمام این اتفاقات او به طور ساختگی خودکشی می‌کند و ناپدید می‌شود. سیزده سال بعد آرتور به عنوان خرمگس و با نام مستعار به سازمان ایتالیای جوان باز می‌گردد.

کتاب خرمگس تاکنون به هلندی، آلمانی، لهستانی، عبری، روسی، فرانسوی، چینی، مجارستانی، ژاپنی و بیش از بیست زبان دیگر ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب آیوانهو نوشته سر والتر اسکات نویسنده اسکاتلندی

برشی از کتاب خرمگس

ما مرتدین بر این عقیده‌ایم که اگر مردی ناگزیر از تحمل چیزی است، باید آن را به بهترین وجهی تحمل کند و اگر در زیر آن پشت دو تا نماید، وای بر احوال او. اما یک مرد مسیحی، مویه‌کنان، به خدا یا مقدسین خود روی می‌آورد و اگر آنان یاری‌اش ندادند، متوجه دشمنان خود می‌شود؛ او همیشه قادر به یافتن پشتی است که بار خود را بر آن انتقال دهد

 

امیدواریم از مطالعه کتاب خرمگس نوشته اتل لیلیان وینیچ لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x