مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب طرف گرمانت نوشته مارسل پروست

کتاب طرف گرمانت نوشته مارسل پروست نویسنده فرانسوی

کتاب «طرف گرمانت» نوشته مارسل پروست از دو بخش کلی تشکیل شده است که قبلا به صورت دو کتاب – طرف گرمانت ۱ و طرف گرمانت ۲ – به چاپ می‌رسید.

معرفی کتاب «طرف گرمانت» نوشته مارسل پروست

 

درباره نویسنده

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست ۲

مارسل پروست با نام کامل والانتَن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست (زادهٔ ۱۰ ژوئیه ۱۸۷۱ – درگذشتهٔ ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲) نویسنده و مقاله‌نویس فرانسوی بود. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان ازدست‌رفته یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قلمداد می‌شود.

 

درباره کتاب «طرف گرمانت»

کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

این کتاب که بیش از یک میلیون و دویست هزار کلمه دارد در ۷ جلد و طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شد و بلافاصله یک شاهکار شناخته شد و به عقیده خیلی‌ها برترین رمان قرن یا حتی برترین رمان همه زمان‌ها بود.

کتاب «طرف گرمانت» نوشته مارسل پروست از دو بخش کلی تشکیل شده است که قبلا به صورت دو کتاب – طرف گرمانت ۱ و طرف گرمانت ۲ – به چاپ می‌رسید.

هسته‌ی اصلی مضمون طرف گرمانت رابطه‌ی راوی با دنیای اشراف است، از شیفتگی و ستایش در برابر چیزهای اشرافی و رویاپروری درباره‌ی چهره‌های نیمه‌خدایی اشراف تا درک پیش‌ پا افتادگی مایوس‌کننده، ابتذال و جهل یأس‌ آورشان و پوچی زندگی‌ای که مفهومی نیافته؛ از آن هنگام که پادری سرسرای گرمانت را آستانه‌ی فوبور سن‌ژرمن اشرافی می‌خواند تا پایان کتاب که آن پادری را نه آستانه که پایانه‌ی جهان افسونی نام‌ها می‌داند.

 

برشی از کتاب «طرف گرمانت»

در حافظه ما و از آن هم بیشتر در فراموشی‌مان، چه بسیارند چهره‌های گوناگون دختران و زنان جوانی که تنها بدین سبب بر آنها جاذبه‌ای افزوده‌ایم و دیوانه‌وار آرزوی دوباره دیدنشان را داشته‌ایم که در آخرین لحظه از چشم ما پنهان شده‌اند!

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «طرف گرمانت» نوشته مارسل پروست لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x