مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

 میل جنسی به کودکان چیست

میل جنسی به کودکان یک ناهنجاری روانی است و عبارت است از تمایل جنسی عود کننده یک فرد بالغ به صورت واقعی یا تخیلی نسبت به کودکانِ زیر سیزده سال که ممکن است با هم‌جنس یا غیر هم‌جنس باشد.

این اتفاق تلخ ممکن است در داخل خانواده یا بیرون از خانه، بین آشنایان و یا بیگانگان اتفاق بیفتد. گرچه در مردان شایع است، اما در زنان هم مشاهده می‌شود.

رفتار فرد پدوفیل چگونه است

فرد بیمار، برای شروع، از بازی با کودک شروع می‌کند و به تدریج بازی را به زمینه جنسی هدایت می‌نماید.

خشونت و سادیسم اجزای لاینفک این انحراف است. فعالیت فرد بیمار ممکن است از نگاه کردن تا لمس کردن و نهایتاً رفتار جنسی باشد.

بیمار جنسی ممکن است فقط در موقعیت های خاص ِ استرس‌زا دست به این عمل بزند، یا ترجیحی اگر امکانش بود، ارتباط با کودک را برگزیند و یا یک متجاوز خشن جنسی باشد.

علت بروز این عارضه چیست

علل این عارضه متفاوت است. ژنتیک، رفتارهای آموخته شده (چه ناظر این رفتار بودن و چه مورد سوءاستفاده قرار گرفتن)، محرومیت اجتماعی، گوشه گیری، افسردگی، کاهش عزت نفس، تعامل نامناسب کودک و پدر و مادر، شخصیت ضد اجتماعی و …از عوامل بیماری ذکر شده است.

آیا درمانی وجود دارد

درمان ساده و آسان نیست. درمان دارویی و روان درمانی پیشنهاد می‌شود، اما گاه داغ حبس و مجازات هم درمان بخش نیست.

مراقب باشید!

پدوفیل ها گاهی به دنبال راه یافتن به سازمان های ارائه دهنده خدمات به کودکان مانند مدارس و تیم های ورزشی و… هستند تا به رؤیای خود دست بیابند. اغلب مهارت ارتباطی خوبی هم دارند و به راحتی توسط کودکان پذیرفته می‌شوند. متأهل بودن رد کننده بیماری نیست.

تبیین قوانین و مقررات ارتباطی صریح و روشن، بین بزرگسالان و کودکان، انجام تست های روانشناسی در افرادی که با کودکان سروکار دارند، مراقبت پیشگیرانه و آموزش والدین به کودکان می‌تواند از آسیب به کودکان توسط این بیماران ناشناس جلوگیری کند.

 

 

دکتر سید محمد سعید ناصری

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x