مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ رونمایی شد

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) در پلتفرم آمازون لایو معرفی شد. این رونمایی اولین رونمایی از اتومبیل در یک پلتفرم پخش آنلاین بوده و همچنین میتسوبیشی اوتلندر 2022 نیز اولین محصول میتسوبیشی تحت تأثیر مستقیم اتحاد رنو - نیسان - میتسوبیشی است.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) در پلتفرم آمازون لایو معرفی شد. این رونمایی اولین رونمایی از اتومبیل در یک پلتفرم پخش آنلاین بوده و همچنین میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ نیز اولین محصول میتسوبیشی تحت تأثیر مستقیم اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی است.

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ رونمایی شد

2022 Mitsubishi Outlander 54 SUV CarScoops

طراحی ظاهری و اندازه‌های میتسوبیشی اوتلندر

فروش نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) که بر اساس پلتفرم نیسان روگ توسعه یافته است، از آوریل سال جاری میلادی در ایالات متحده آغاز خواهد شد و پس از آن در سایر بازارها نیز عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که میتسوبیشی، اوتلندر جدید را با عبارت «اصیل و باشکوه ژاپنی» توصیف کرده است. میزان موفقیت و فروش این کراس‌اوور میتسوبیشی نه تنها برای این خوردوساز، بلکه برای نیسان که در حال حاضر ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی را در اختیار دارد، بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، فروش میتسوبیشی در سال ۲۰۲۰ با افت قابل توجهی مواجه شده است، بنابراین نسل جدید اوتلندر مسئولیت سنگین مرتفع کردن مشکلات فروش در سال قبل را نیز بر دوش خواهد کشید.

در بخش طراحی، اوتلندر ۲۰۲۲ بسیار جسورتر و خشن‌تر از نسل قبلی خود ظاهر شده است. استفاده از زبان طراحی مدرن و جدید میتسوبیشی در خلق چراغ‌های جلو و نحوه اتصال آن به نوار کرومی براق و چراغ‌های مه‌شکن، ورودی هوای بزرگ، خط بدنه غلیظ و گیرا و همچنین استفاده از المان‌های سنتی به کار رفته در مدل‌های اوولوشن را باید از ویژگی‌های ظاهری نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر دانست.

AutomobileFa 2022 Mitsubishi Outlander6 1

AutomobileFa 2022 Mitsubishi Outlander5۶ حالت رانندگی مختلف شامل: اکونومیک (اقتصادی)، رانندگی عادی و معمولی، رانندگی در جاده‌های آسفالته، رانندگی در شن و ماسه، رانندگی در جاده‌های برفی و لغزنده و رانندگی در گل و لای برای اوتلندر جدید در نظر گرفته شده است که از طریق کلید چرخان داخل کابین قابل انتخاب است. 

AutomobileFa 2022 Mitsubishi Outlander26

عرض میتسوبیشی اوتلندر جدید حدود ۵ سانتی متر نسبت به مدل قبلی بیشتر بوده و همچنین فاصله دو محور نیز طولانی‌تر شده و در نتیحه فضای داخل کابین نیز افزایش یافته است. میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۶۸۰، ۱۸۶۰ و ۱۷۴۶ میلی‌متر است.

2022 mITSUBISHI oUTLANDERAutomobileFa 2022 Mitsubishi Outlander34فضای داخلی کابین و برخی تجهیزات میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander)

در داخل کابین نیز، باز طراحی کامل داشبورد و پنل‌ها و تلاش برای دسترسی راحت راننده و سرنشینان به ادوات داخلی و همچنین ارتقای کیفیت مواد مصرفی را باید از ویژگی‌های بارز این کراس‌اوور ژاپنی دانست. طراحان میتسوبیشی با طراحی اهرم تعویض دنده جدید، یک کلید دوار برای انتخاب حالت‌های رانندگی و همچنین یک نمایشگر بزرگ و برجسته، سعی کرده‌اند از شلوغی بیش از حد پرهیز کرده و کنترل تمامی سامانه‌ها را از طریق این ۳ بخش میسر و ممکن سازند. میتسوبیشی اعلام کرده است که کابین اوتلندر جدید به خوبی عایق شده و سواری آرام، راحت و بی سر و صدایی را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد.

لازم به ذکر است که میتسوبیشی اوتلندر جدید تنها محصول در کلاس خود است که به صورت استاندارد با ۳ ردیف صندلی عرضه می‌شود.

2022 Mitsubishi Outlander 40 SUV CarScoopsصفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان، صفحه نمایش مرکزی ۹ اینچی برای سامانه چند رسانه‌ای، ۱۱ کیسه هوای ایمنی، درگاه شارژ USB-C، کروز کنترل تطبیقی، رادار حرکت بین خطوط، سامانه هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی حرفه‌ای Bose با ۱۰ بلندگو و… از جمله تجهیزاتی است که داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید به چشم می‌خورد.

AutomobileFa 2022 Mitsubishi Outlander32

AutomobileFa 2022 Mitsubishi Outlander35

مشخصات فنی و عملکردی و قیمت میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander)

میتسوبیشی اولتلندر جدید به یک پیشرانه بنزینی ۲.۵ لیتری مجهز شده است. این پیشرانه که با کد PR25DD شناسایی می‌شود به تازگی توسط اتحاد میتسوبیشی با نیسان و رنو توسعه داده شده است و توانایی تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور بر دقیقه را دارد.

این پیشرانه با فناوری موسوم به mirror-bore نیسان ساخته شده و به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز شده است. استفاده از یک جعبه دنده ۸ سرعته CVT (شبیه‌سازی ۸ سرعته) در میستوبیشی اوتلندر جدید تایید شده است.

این رونمایی اولین رونمایی از اتومبیل در یک پلتفرم پخش آنلاین بوده و همچنین میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ نیز اولین محصول میتسوبیشی تحت تأثیر مستقیم اتحاد رنو – نیسان – میتسوبیشی است. 

2022 Mitsubishi Outlander 31 SUV CarScoops میتسوبیشی اوتلندر جدید از سامانه چهارچرخ محرک جدید و پیشرفته‌ای بهره می‌برد که میتسوبیشی آن را Super All-Wheel Control 4WD system نامیده است و به نظر می‌رسد که از تجربیات میتسوبیشی در مسابقات WRC در آن بهره گرفته شده است. همچنین ۶ حالت رانندگی مختلف شامل: اکونومیک (اقتصادی)، رانندگی عادی و معمولی، رانندگی در جاده‌های آسفالته، رانندگی در شن و ماسه، رانندگی در جاده‌های برفی و لغزنده و رانندگی در گل و لای برای اوتلندر جدید در نظر گرفته شده است که از طریق کلید چرخان داخل کابین قابل انتخاب است.

نکته جالب دیگر آن است که این کلید انتخاب حالت رانندگی برای نسخه ۲WD و ۴WD کارایی دارد با این تفاوت که در نسخه ۲WD امکان انتخاب حالت رانندگی در گل و لای وجود ندارد.

بر اساس اعلام رسمی، نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر با قیمت پایه ۲۵.۷۹۵ دلار بدون احتساب هزینه حمل راهی بازار فروش خواهد شد.

 

مرجع: پایگاه خبری اتومبیل فارسی

 

مجله اینترنتی تحلیلک