مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
ضعیف کننده اینترنت وای فای خانه

۸ وسیله ضعیف کننده اینترنت مودم در خانه

اغلب ما در خانه با مشکل اتصال به اینترنت رو به رو هستیم. این مشکلات گاهی از تنظیمات مودم یا خدمات رسانی ضعیف شرکت تأمین کننده اینترنت است.

اغلب ما در خانه با مشکل اتصال به اینترنت رو به رو هستیم. این مشکلات گاهی از تنظیمات مودم یا خدمات رسانی ضعیف شرکت تأمین کننده اینترنت است. اما در برخی موارد وسایل و اسباب و اثاثیه خاصی در خانه است که به دلیل نزدیکی بیش از اندازه به مودم ارتباط وای فای را مختل می کنند.

 

۱- سطوح و اثاثیه فلزی

فلز یک ماده رسانا است. از آنجایی که مودم از خود امواج الکترومغناطیس منتشر می کند، هر سطح یا جسم فلزی ای در خانه مانع از پخش امواج می شود. اگر می خواهید بدون مشکل به اینترنت وصل شوید، مودم را در جایی دور از وسایل فلزی قرار دهید.

 

۲- دیوارهای آجری و سنگی

بعضی دیوارها جلوی عبور امواج وای فای را می گیرند.

سنگ مرمر، سیمان، بتون، گچ و آجر از رایج ترین مصالحی هستند باعث اختلال در اتصال به اینترنت می شوند. به همین دلیل است که در خانه های دو طبقه، اینترنت در یکی از طبقات بسیار ضعیف است.

 

۳- آینه

آینه مثل یک دیواره عمل می کند و اینترنت را دچار نوسان می کند. آینه اگر در نزدیکی مودم قرار بگیرد، می تواند باعث کاهش و بی ثباتی قدرت سیگنال وای فای شود.

 

۴- یخچال و ماشین لباسشویی

وسایل الکتریکی که مجهز به لوله های گردش آب هستند رابطه خوبی با امواج وای فای ندارند و از جمله ضعیف کننده های اینترنت مودم در خانه بشمار می روند.

 

۵- ریسه های چراغ دار

این ریسه ها تراشه های چشمک زنی دارند که یک میدان مغناطیسی ایجاد می کنند. این میدان مغناطیسی با امواج الکتریکی ای که از مودم منتشر می شود، تداخل پیدا می کنند.

 

۶- وسایلی که مانیتور کوچکی دارند

مانیتور کوچک این وسایل مانند وای فای، یک تداخل فرکانسی ۲/۴ گیگاهرتزی ایجاد می کنند. وقتی دو یا چند وسیله فرکانس یکسانی از خود انتشار دهند، از هوا به جای انتقال امواج برای ارسال داده به یکدیگر استفاده می کنند، مانند آنچه که در یک ارتباط بی سیم اتفاق می افتد.

 

۷- اسباب بازی های کنترلی

اسباب بازی های کنترلی هم با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز عمل می کنند، البته همه انواع آن ها چنین تداخل فرکانسی ای به وجود نمی آورند و این مسأله به میزان برقی بستگی دارد که اسباب بازی برای عملکرد خود به آن نیاز دارد.

 

۸- مایکروفر

از دیگر ضعیف کننده های اینترنت در خانه مایکروفر است که طیف فرکانسی شبیه به طیف فرکانسی مورد استفاده در سیگنال وای فای دارد. اگر مودم خود را در نزدیکی مایکروفر گذاشته اید، آن را به ارتفاعی بالاتر از محل قرارگیری مایکروفر انتقال دهید. این کار تأثیر منفی مایکروفر بر روی اینترنت شما را کم می کند.

 

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x