مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
whos afraid of virginia woolf - چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد

معرفی فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ ۱۹۶۶ ( Who’s Afraid of Virginia Woolf )

فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ ( Who's Afraid of Virginia Woolf ) بر اساس نمایشنامه ای از ادوارد آلبی ساخته شده است و مثل اکثر آثاری که از روی نمایشنامه ها ساخته شده اند، در فضای محدود و با کاراکترهای اندک پیش می رود.

معرفی فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ ( Who’s Afraid of Virginia Woolf )

نمرات فیلم

IMDb: 8

Rotten Tomatoes: 95%

Metacritic: 75%

عوامل فیلم

کارگردان: Mike Nicholls

نویسندگان: Edward Albee, Ernest Lehman

بازیگران: Elizabeth Taylor, Richard Burton, George Segal, Sandy Dennis

جوایز فیلم

این فیلم جوایز زیادی به دست آورد و در بخش های مختلفی هم نامزد شد که از جمله آن می توان به اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن الیزابت تیلور برای بازی در نقش مارتا، در سی و نهمین دوره اسکار و نامزد شدن ریچارد برتون برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اشاره کرد.

معرفی فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟

فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ بر اساس نمایشنامه ای از ادوارد آلبی ساخته شده است و مثل اکثر آثاری که از روی نمایشنامه ها ساخته شده اند، در فضای محدود و با کاراکترهای اندک پیش می رود.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در این فیلم جلب توجه می کند بازی قدرتمند و فوق العاده بازیگران است. بازی هر چهار بازیگر اصلی فیلم درخشان است اما شاید بتوان گفت که بازی فوق العاده تیلور و بورتن این اثر را جاودانه ساخته است.

 Who’s Afraid of Virginia Woolf یکی از پر دیالوگ ترین فیلم های تاریخ سینما به حساب می آید.

جورج که مردی بسیار مغرور است، استادیار تاریخ در یک دانشکده است. مارتا زنی میانسال و دختر رئیس دانشکده است. این دو زن و شوهر مدت ها از ازدواجشان می گذرد و اینطور به نظر می رسد که همه چیز در زندگی آن ها عالی است. اما زمانی که مارتا از یک زوج جوان که به تازگی به دانشکده وارد شده اند دعوت می کند تا در یک شب میزبانشان باشند، مشخص می شود که مارتا و جورج مانند بچه هایی هستند که مدام سر به سر هم می گذارند و لحظه به لحظه به دنبال تحقیر یک دیگر هستند. رفتار این زن و شوهر حتی باعث می شود تا مهمانان آن ها نیز تحت تاثیر قرار بگیرند.

فیلم از نیمه های شب شروع می شود و به صبح می رسد و هرچقدر به صبح نزدیک تر می شویم شخصیت ها هم بیشتر به تماشاگر شناسانده می شوند و وقتی که هوا روشن می شود راز بزرگ مارتا و جورج هم برملا شده و همه چیز روشن می شود.

تصاویر و تریلر فیلم

امیدواریم از تماشای فیلم چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟ ( Who’s Afraid of Virginia Woolf ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x